Announcement

Collapse
No announcement yet.

Til alle.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • per.oines
    replied
    Dette er og et prosjekt

    Som jeg nevnte tidligere idag så skulle jeg ta noen bilder og legge inn. 4 av Easy Gliderne begynner å nærme seg ferdig og 2 andre er det noe mere arbeid på....effektiviteten har ikke vært den store på samlingene, det skal jo prates og drikkes kaffe, masse kaffe. Vi regner med at de første er flyklar til helga!!! En eller to samlinger pr uke.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Raptor
    replied
    Angående SIG

    Originally posted by Ruduz View Post
    hehe ja, rakker intenst ned på OS 40 glow gitt :P Enda godt du har anskaffet deg en 46 =D

    SIG byggesett er meget bra...! Har selv hatt en modell fra SIG, en såkalt Kommander Mark2 som var første flyet jeg lærte å beherske ordentlig. Jeg bygget ikke den selv, men kjenner han om bygde saken. Etter hans mening, var dette et veldig bra byggesett. Lykke til med byggesettetm hadde jeg hatt mer tid skulle jeg såvisst ha satt med ned å spantet ut i det blå

    Synd byggesettet er som synket i jorden, og nesten umulig å få tak i... Skulle gjerne ha fløyet denne igjen!
    Disse selger SIG modell/byggesett
    SOUTHERN MOTOR CO
    4760 BIRKELAND
    TVEIDE
    NORWAY
    Phone: 37-27-6960
    Email: mo-compa@online.no

    Ellers: Sig Manufacturing

    Leave a comment:


  • Karmann
    replied
    Kanskje jeg skulle driste meg utpå med et par bilder av det flyet jeg har holdt på med de siste ukene. Det er en Kawasaki Ki-61 Hien bygd fra et 30 år gammelt Marutaka byggesett jeg kom over før jul.
    Jomfruturen ble unnagjort i går og gikk fint
    140cm i vingespenn med en SC 52 firetakter i nesa. Monterte retracts og modda til splitflaps.
    Trukket med Solartex, dopa og Quick spray på toppen. Enkelt og greit
    Har ikke bygd flisesett på 20 år men jammen var det morro gitt. Står flere flishauger og venter nå. Dette var morro igjen!
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Spinoza
    replied
    Selv ble jeg ferdig i dag med å sette sammen en katana v2 46 fra omp. Har en os46la i nesa på den med en 12x4 propell. Er litt bekymra for at det ikke skal være nok futt i den motoren. Hva tror dere?

    Leave a comment:


  • Litespeed
    replied
    Selv flyr jeg store bensinfly stort sett når jeg er ute på flyfeltet, men en gang i året eller to tar jeg med meg en nybegynnermodell glow Calmato40 som er utrolig morsom, snill ,enkel . En slik modell kan være utfordrende nok hvis man bare vil (opp/ned imellom kornstråa på høsten f eks) Morsomt er det hver gang....

    flere byggeblogger om enkle glow/el trainere savnes her.....skjedd mye på den fronten å de siste årene, bedre vingeprofiler blant annet og sprekere spennende farveskjemaer.

    Det viktigste mener jeg, er å ha det gøy uansett om man flyr en liten eller stor modell

    Leave a comment:


  • -GAS-
    replied
    Jeg er ikke en veldig stor F3A pilot men jeg skal komme med referat om hva jeg syns om flyets totale inntrykk. Ja billig dette hvis den flyr bra, noe jeg tror den gjør hvis vekten ikke overstiger mye over 2,5kg. Ser at den er oppgitt til 2,4kg..... har blitt lurt før ang. dette....

    Leave a comment:


  • Spinoza
    replied
    Du må komme med et referat om hvordan det flyr når du har fått lufta det. Tror det der kan være fint fly. Det der kan vel kanskje være en økonomisk f3a trener modell.??

    Leave a comment:


  • -GAS-
    replied
    Her er flyet RC Planes, Robots, Boats, Cars, Radios, Servos, Parts and FPV - The World Models

    I nesa kommer det en SC 46 totakter. Godt det ikke var en 40 motor jeg hadde...hehe

    Leave a comment:


  • Spinoza
    replied
    Christen det flyet der vil jeg veldig gjerne se noen bilder av Hva slags motor skal du ha i det?

    Leave a comment:


  • anders e
    replied
    Gleder meg

    Leave a comment:


  • -GAS-
    replied
    Tar deg på ordet her Anders.

    Jeg har akkurat bestilt meg en TWM Spot-on R50. Regner med å få den i morgen, den skal flys til helgen Legger ut en monteringstråd og kanskje en video om det er noen som kan filme meg.

    Grunnen til at jeg har kjøpt dette flyet er at jeg er i ferd med å bli en sånn skaladud som bare er på hobbyrommet og glemmer hvordan jeg skal bruke greiene.....

    Leave a comment:


  • Ruduz
    replied
    Originally posted by xilian View Post
    Rakker du ned på OS 40 glow nå da??

    Godt at jeg har kjøpt OS 46 da.. hehe.. Holder på med et søndagsfly om dagen.
    Hobbio Superstar 40 .. Fikk selve flyet av en kamerat (uåpnet eske),
    så jeg måtte jo bare bygge det...

    Fikk gratis en annen modell her om dagen som jeg skal bruke for å lære meg litt
    bygging: SIG Craftsman Kit Kadet Seniorita. Et 60-size fra 1987(!)
    Denne også er uåpnet i eske, så det blir spanande.
    hehe ja, rakker intenst ned på OS 40 glow gitt :P Enda godt du har anskaffet deg en 46 =D

    SIG byggesett er meget bra...! Har selv hatt en modell fra SIG, en såkalt Kommander Mark2 som var første flyet jeg lærte å beherske ordentlig. Jeg bygget ikke den selv, men kjenner han om bygde saken. Etter hans mening, var dette et veldig bra byggesett. Lykke til med byggesettetm hadde jeg hatt mer tid skulle jeg såvisst ha satt med ned å spantet ut i det blå

    Synd byggesettet er som synket i jorden, og nesten umulig å få tak i... Skulle gjerne ha fløyet denne igjen!
    Attached Files
    Last edited by Ruduz; 08-03-10, 12:10.

    Leave a comment:


  • per.oines
    replied
    Mange prosjekt på gang

    Joda kan jo legge ut litt etterhvert, men velger å nevne litt av det her pga. foreløpig mangel på bilder. Har noen som alt er lagt ut, en elektrifisert AT-40.
    Så holder vi, 6 stk godt voksene menn (3 har aldri flydd før) på å skal gjøre flyklar hver sin MPX Easy Glider PRO. Skal se om jeg får tatt noen bilder ikveld.

    Jeg prøver å legge ved etpar bilder av AT-40'n men får beskjed om opplastingsfeil!!

    Leave a comment:


  • Kleffa
    replied
    Originally posted by Te-raptor View Post
    Vil gjerne se flere byggetråder av alle slag. Det er hyggelig lesning.

    Er ikke helt sikker på om jeg er enig med ovenforstående når det gjelder det med utfordring ifht størrelse.
    Nå har jeg riktig nok ikke hatt større enn en drøyt 2m Katana med 50ccm, men har hatt mange mindre, og har såvidt prøveflydd en 2,6m Yak. -Og jeg kan vel ikke si annet enn at enklere fly enn de to store, sånn flymessig, har jeg vel aldri vært borti. Det er også god plass inni til en ryddig innstallasjon, så den eneste utfordringen jeg kan se er større med en stor modell må vel være og transportere den samt å finne plass til å lagre den?
    Missforstå meg rett.... Er prisen som gjør det mere utfordrende...Jeg vergrer meg mere med en stor dyr modell.... Men helt enig med deg..Desto større, desto snillere å fly.

    Leave a comment:


  • Te-raptor
    replied
    Originally posted by Kleffa View Post
    Tror nok mange vergrer seg ja.
    Denne hobbyen har tatt veldig av de siste årene, og modellene blir bare større og større.
    Er nok mange som ikke synest det er noe stas å komme med traineren sin på stripa, når folk synes 50cc er lite =)

    For min del har jeg det like artig med ett lite "søndagsfly" enn en stor bensinmodell.

    Men klart..føler at det blir litt mer utfordring med en større modell.

    Så for min del, jeg vil gjærne se byggeblogger og videoer av alt som kan bevege seg i lufta.
    Vil gjerne se flere byggetråder av alle slag. Det er hyggelig lesning.

    Er ikke helt sikker på om jeg er enig med ovenforstående når det gjelder det med utfordring ifht størrelse.
    Nå har jeg riktig nok ikke hatt større enn en drøyt 2m Katana med 50ccm, men har hatt mange mindre, og har såvidt prøveflydd en 2,6m Yak. -Og jeg kan vel ikke si annet enn at enklere fly enn de to store, sånn flymessig, har jeg vel aldri vært borti. Det er også god plass inni til en ryddig innstallasjon, så den eneste utfordringen jeg kan se er større med en stor modell må vel være og transportere den samt å finne plass til å lagre den?

    Leave a comment:

Working...
X