Announcement

Collapse
No announcement yet.

Til alle.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Alt leses!

    Klart man er interessert i alle sorter modeller

    Jeg har modeller som veier 50 gram, og i andre enden av skalaen er der saker på rundt 6 meter i vingespenn. Skal man telle timer på hvor mye de forskjellige sakene blir brukt er det sjelden de største sakene er dem som er mest airborne... har uforskammet mye flytid på EasyGlider f.eks. Ikke ofte de hårete skallstøpte hangsuserne kan brukes pga dårlige hang, mens EasyGlideren kan kastes ut uten å være redd for landingene i steinura som er nær hjemmet. (Men deilig de gangene man kan hive ut en høyyter på hangene i Hanstholm!)

    Stille sommerkvelder på fotballbanen 100 meter fra ytterdøra med depron er knall, stikketrening og pure fun. Evt lefse litt med DLG`en. Men godt å sleive i gang en bensinmotor på stripa sammen med venner og bråke litt og leke med store leker også.

    Vet at jeg er ganske alt-etende innen hobbyen. Andre er ofte interessert i litt "mindre". Som; helst skala, mest depron, kun IMAC, helst heli, kun jet, kun seilflykonkurranser, mest store skala seilfly osv osv.
    Eller; elsker bygging, hater bygging, har aldri bygd flis men fått lyst etter å ha lest en tråd her inne osv.
    Kanskje vil de gode skalatrådene gjøre sitt til at noen begynner å se seg om etter en skala modell av favorittflyet sitt etter hvert som ARF trainere ikke er nok lenger?

    Jo flere som lager en liten byggeblogg her inne jo mer levende blir forumet. Og som Anders sa i første posten; det trenger ikke være svært for å være interessant. Sannsynligvis er der flere som er i markedet for at neste modell er en i "normal" size. Tror flere våger seg frampå med spørsmål også hvis det snakkes om mindre modeller også.

    Og selvsagt er det noen som liker store og gromme saker Naturlig det også. Men det ene utelukker ikke det andre

    Ta noen bilder mens du bygger, og så kan du sette deg ned et par timer en kveld etter at modellen er fløyet og skrive litt og legge ved noen bilder. Vips har du gitt oss andre interessant lesing!
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

    Comment


    • #32
      Småtasser.

      Jeg har funnet ut at jeg er interessert i de små fly. Lette å rigge, lett og ta med. Og ikke minst er det fint å slippe å dra så langt for å ta en liten flytur. Nå holder jeg på en Vapor fra Parkzone. Skikkelig lettvekter, som enkel og morsom og fly. Flyr den utendørs på stille dager.
      Vapor ser ut som den skal brekke bare du tar den ut av boksen. Men på grunn av den lave vekten tåler den å gå i bakken, eller å henge fast i et tre. Men trekket på vingene må ofte limes på plass igjen etter noen turer. Vurderer å trekke den om, for å gjøre flatene litt mer solide. Litt vektøking har denne ikke vondt av.
      Attached Files
      Vennlig Hilsen
      Arne Husby

      Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

      Comment


      • #33
        Originally posted by joo View Post
        Klart man er interessert i alle sorter modeller

        Jeg har modeller som veier 50 gram, og i andre enden av skalaen er der saker på rundt 6 meter i vingespenn. Skal man telle timer på hvor mye de forskjellige sakene blir brukt er det sjelden de største sakene er dem som er mest airborne... har uforskammet mye flytid på EasyGlider f.eks. Ikke ofte de hårete skallstøpte hangsuserne kan brukes pga dårlige hang, mens EasyGlideren kan kastes ut uten å være redd for landingene i steinura som er nær hjemmet. (Men deilig de gangene man kan hive ut en høyyter på hangene i Hanstholm!)

        Stille sommerkvelder på fotballbanen 100 meter fra ytterdøra med depron er knall, stikketrening og pure fun. Evt lefse litt med DLG`en. Men godt å sleive i gang en bensinmotor på stripa sammen med venner og bråke litt og leke med store leker også.

        Vet at jeg er ganske alt-etende innen hobbyen. Andre er ofte interessert i litt "mindre". Som; helst skala, mest depron, kun IMAC, helst heli, kun jet, kun seilflykonkurranser, mest store skala seilfly osv osv.
        Eller; elsker bygging, hater bygging, har aldri bygd flis men fått lyst etter å ha lest en tråd her inne osv.
        Kanskje vil de gode skalatrådene gjøre sitt til at noen begynner å se seg om etter en skala modell av favorittflyet sitt etter hvert som ARF trainere ikke er nok lenger?

        Jo flere som lager en liten byggeblogg her inne jo mer levende blir forumet. Og som Anders sa i første posten; det trenger ikke være svært for å være interessant. Sannsynligvis er der flere som er i markedet for at neste modell er en i "normal" size. Tror flere våger seg frampå med spørsmål også hvis det snakkes om mindre modeller også.

        Og selvsagt er det noen som liker store og gromme saker Naturlig det også. Men det ene utelukker ikke det andre

        Ta noen bilder mens du bygger, og så kan du sette deg ned et par timer en kveld etter at modellen er fløyet og skrive litt og legge ved noen bilder. Vips har du gitt oss andre interessant lesing!
        Altetende ja.... jeg har nå to buggy biler, en nitro 1/10 touring + en driftebil. To 50size fuelfly, en T-rex 500 m/Vbar. En stoor Tiger-Moth og noe depron greier. En liten DF Panther og en Zagi Typhon. En Eurosport + to jetter til som er på vei inn. Skulle jeg om formodning kjede meg litt kan jeg starte opp TANKS`n å skyte litt i beina på de andre gutta på rommet... eller blåse støvet av pultene dems med en Twister shopper.

        Her er det ikke rom for å kjede seg! spesielt ikke når halparten av det der ikke er bygd eller er under oppussing.

        Jeg syns alt er gøy jeg
        Christen
        http://jetsofnorway.com/

        Comment


        • #34
          Originally posted by Karmann View Post
          Kanskje jeg skulle driste meg utpå med et par bilder av det flyet jeg har holdt på med de siste ukene. Det er en Kawasaki Ki-61 Hien bygd fra et 30 år gammelt Marutaka byggesett jeg kom over før jul.
          Jomfruturen ble unnagjort i går og gikk fint
          140cm i vingespenn med en SC 52 firetakter i nesa. Monterte retracts og modda til splitflaps.
          Trukket med Solartex, dopa og Quick spray på toppen. Enkelt og greit
          Har ikke bygd flisesett på 20 år men jammen var det morro gitt. Står flere flishauger og venter nå. Dette var morro igjen!
          Ååhhh. Jeg bygde en slik på 90-tallet. Stor skuffelse når den gikk ned pga mye vind. (Den hadde alt for høy vingebelastning)
          MMFK|MPX MC3010|MPX Royal MC|Durafly 'Old Crow' P-51D|AXN Floater|Bi-Fly 25|SIG Ninja
          MPX Twin Jet|MPX Lupo|Laser Arrow|Modeltech Angel 2000|Flair Legionare|Terje(RIP)|iCharger 106b

          Hirobo Shuttle: turl.no/13pc
          Bi-Fly 25: turl.no/13pd
          Quickie: turl.no/13pe
          Dynaflite Bird of Time: turl.no/13pf

          Comment


          • #35
            mitt bidrag til de små... mange har vel sett den allt men....
            http://www.modellflynytt.no/showthre...t=puddelmaster

            Comment

            Working...
            X