Announcement

Collapse
No announcement yet.

Til alle.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Selv flyr jeg store bensinfly stort sett når jeg er ute på flyfeltet, men en gang i året eller to tar jeg med meg en nybegynnermodell glow Calmato40 som er utrolig morsom, snill ,enkel . En slik modell kan være utfordrende nok hvis man bare vil (opp/ned imellom kornstråa på høsten f eks) Morsomt er det hver gang....

    flere byggeblogger om enkle glow/el trainere savnes her.....skjedd mye på den fronten å de siste årene, bedre vingeprofiler blant annet og sprekere spennende farveskjemaer.

    Det viktigste mener jeg, er å ha det gøy uansett om man flyr en liten eller stor modell
    Øyvind

    www.ahmfk.com http://sportwing.no/ http://hp.nlf.no/

    Comment


    • #17
      Selv ble jeg ferdig i dag med å sette sammen en katana v2 46 fra omp. Har en os46la i nesa på den med en 12x4 propell. Er litt bekymra for at det ikke skal være nok futt i den motoren. Hva tror dere?

      Comment


      • #18
        Kanskje jeg skulle driste meg utpå med et par bilder av det flyet jeg har holdt på med de siste ukene. Det er en Kawasaki Ki-61 Hien bygd fra et 30 år gammelt Marutaka byggesett jeg kom over før jul.
        Jomfruturen ble unnagjort i går og gikk fint
        140cm i vingespenn med en SC 52 firetakter i nesa. Monterte retracts og modda til splitflaps.
        Trukket med Solartex, dopa og Quick spray på toppen. Enkelt og greit
        Har ikke bygd flisesett på 20 år men jammen var det morro gitt. Står flere flishauger og venter nå. Dette var morro igjen!
        Attached Files
        Mvh
        Morten Aase

        Comment


        • #19
          Angående SIG

          Originally posted by Ruduz View Post
          hehe ja, rakker intenst ned på OS 40 glow gitt :P Enda godt du har anskaffet deg en 46 =D

          SIG byggesett er meget bra...! Har selv hatt en modell fra SIG, en såkalt Kommander Mark2 som var første flyet jeg lærte å beherske ordentlig. Jeg bygget ikke den selv, men kjenner han om bygde saken. Etter hans mening, var dette et veldig bra byggesett. Lykke til med byggesettetm hadde jeg hatt mer tid skulle jeg såvisst ha satt med ned å spantet ut i det blå

          Synd byggesettet er som synket i jorden, og nesten umulig å få tak i... Skulle gjerne ha fløyet denne igjen!
          Disse selger SIG modell/byggesett
          SOUTHERN MOTOR CO
          4760 BIRKELAND
          TVEIDE
          NORWAY
          Phone: 37-27-6960
          Email: mo-compa@online.no

          Ellers: Sig Manufacturing
          Mvh.
          Rolv Leirro

          Comment


          • #20
            Dette er og et prosjekt

            Som jeg nevnte tidligere idag så skulle jeg ta noen bilder og legge inn. 4 av Easy Gliderne begynner å nærme seg ferdig og 2 andre er det noe mere arbeid på....effektiviteten har ikke vært den store på samlingene, det skal jo prates og drikkes kaffe, masse kaffe. Vi regner med at de første er flyklar til helga!!! En eller to samlinger pr uke.
            Attached Files
            -63.
            Graupner MC
            JR
            Multiplex
            Turnigy.
            Fly, alt for mange.

            Comment


            • #21
              Her er hva jeg koser meg med om dagen...

              Oldtimer:

              Playboy Senior :::VIDEO ADDED::: (with electric glowmotor) - RC Groups

              SU-34 (hobby-lobby/Freewing)


              Spitfire (Hobbycity)



              Kim

              Comment


              • #22
                Fordelen med mindre og enklere fly er at de kan du altid ha klare, og de trenger som regel ikke allverden av plass heller. Har en Jetfloater fra HC. Den ligger altid ferdig montert i kjellern, bare å sette i batteriet og gå 50 m bort på et jorde. Det blir stadig vekk en halvtime når været er der. Gjør det samme med et majko seilfly.

                I dag rakk jeg jeg en halvtime med Majkoen, etter jobb og før kjøring av unger. Det er altfor sjelden en får tid til å sette av en hel lørdag eller søndag på stripa til slikt. Enkle (og ofte billige fly) er jo helt glimrende til slik bruk. Selv hadde jeg aldri hatt tid til denne hobbyen, hvis jeg måtte reise avgårde til ei stripe og bruke halve dagen på å rigge.

                Comment


                • #23
                  Christen da... du må ikke glemme hvordan du bruker greiene da..

                  Kjøpte meg en liten isoporjet i høst og har endelig fått tid og mulighet til å prøve den. Litt vanskelig å se orientering på himmelen, men flyr overraskende stabilt selv i en del vind.

                  Godt å endelig få flydd litt igjen!!

                  Bra tiltak Anders!
                  Dere må gjerne overøse forumet med byggeblogger, videoklipp og bilder
                  Attached Files
                  Last edited by esmel; 09-03-10, 19:27.
                  Espen Melby

                  :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by esmel View Post
                    Bra tiltak Anders!
                    Dere må gjerne overøse forumet med byggeblogger, videoklipp og bilder
                    Jeg prøver å følge opp med en byggeblogg på helikopterforumet

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by kimhey View Post
                      Her er hva jeg koser meg med om dagen...

                      Oldtimer:

                      Playboy Senior :::VIDEO ADDED::: (with electric glowmotor) - RC Groups

                      SU-34 (hobby-lobby/Freewing)


                      Spitfire (Hobbycity)



                      Kim
                      Halla Kim ser du fortsatt ikke for deg at det blir noe tid på stripa i år?

                      Hvordan syns du vectoringen på SU35'n din funker forresten? Og hva kom det av at du
                      demonterte hele landingshjuloppsettet på den? Vekt?

                      Jostein
                      Jostein Gjelstad - Horten - Condor Mfk - jostein@gjelstad.net - http://www.cmfk.no

                      Comment


                      • #26
                        Det dukker opp mye interesant nå

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by Karmann View Post
                          Kanskje jeg skulle driste meg utpå med et par bilder av det flyet jeg har holdt på med de siste ukene. Det er en Kawasaki Ki-61 Hien bygd fra et 30 år gammelt Marutaka byggesett jeg kom over før jul.
                          !
                          Ble jo helt lekker den.
                          Lurer på hvor mange gamle byggesett som ligger rundt på loft og hyller i landet? Mange som hadde fortjent å bli bygd ferdig og fløyet garantert

                          Har selvsagt noen spesielle selv som begynner å bli gamle... Kanskje noen av dem blir bygd når jeg får meg nytt hobbyrom? Der skal være rom til å holde på med flissett i et eget hjørne! Som ikke må ryddes, slik at jeg kan sette meg ned med trelimet når jeg føler for det.
                          Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by joo View Post
                            Ble jo helt lekker den.
                            Lurer på hvor mange gamle byggesett som ligger rundt på loft og hyller i landet? Mange som hadde fortjent å bli bygd ferdig og fløyet garantert

                            Har selvsagt noen spesielle selv som begynner å bli gamle... Kanskje noen av dem blir bygd når jeg får meg nytt hobbyrom? Der skal være rom til å holde på med flissett i et eget hjørne! Som ikke må ryddes, slik at jeg kan sette meg ned med trelimet når jeg føler for det.

                            Takk for det!

                            Ligger nok mye rundt omkring som aldri har blitt påbegynt og/eller ferdigstillt.
                            Samme karen jeg kjøpte den ubygde Kawasakien av, hadde også en halvferdig Marutaka Corsair i 60-size som jeg også tok med meg. Der må mye gjøres om igjen men jeg setter igang med friskt mot øyeblikkelig.

                            Om du har noen byggesett du ikke vil ha lenger, så ikke nøl med å si ifra. Jeg er på jakt etter warbirds primært men spiser alt, hehe

                            Som du sier er det vesentlig å ha en fast plass å bygge. Jeg har lagd meg ei furtebu på 50kvm som innholder begge hobbyene mine, gamle biler og RC. Den plassen er gull verdt
                            Mvh
                            Morten Aase

                            Comment


                            • #29
                              Det sprer seg

                              Da har jeg startet min første monteringsblogg. En H9 Pulse XT 40 skal settes sammen og flys i løpet av våren. Håper jeg... Fint initiativ av trådstarter, jeg har lenge savnet litt mer alminnelige fly. Samtidig så håper jeg ikke de som bygger store modeller slutter med sine blogger. Det er mye god lesing der. Som flere har skrevet så finns det bra med ubygde prosjekt rundt om. Selv så har jeg følgende liggende:

                              -Kyosho P-51 ARF - påbegynt
                              -RBC Hawk 75 - i eska
                              -Balsa USA Enforcer - Kjøpt nesten treferdig
                              -Mach None - tegning og balsa

                              Kanskje det blir noen blogger av den bygginga å.
                              Olav Moe

                              -- Uttrykket "flyinteressert ungdom" forteller ingenting om din fysiske alder. --

                              Innholdet i min hangar, sånn ca

                              Comment


                              • #30
                                Ja kom med det.
                                Fin lesing på kvelden

                                Comment

                                Working...
                                X