Alt leses!
Klart man er interessert i alle sorter modeller
Jeg har modeller som veier 50 gram, og i andre enden av skalaen er der saker på rundt 6 meter i vingespenn. Skal man telle timer på hvor mye de forskjellige sakene blir brukt er det sjelden de største sakene er dem som er mest airborne... har uforskammet mye flytid på EasyGlider f.eks. Ikke ofte de hårete skallstøpte hangsuserne kan brukes pga dårlige hang, mens EasyGlideren kan kastes ut uten å være redd for landingene i steinura som er nær hjemmet. (Men deilig de gangene man kan hive ut en høyyter på hangene i Hanstholm!)
Stille sommerkvelder på fotballbanen 100 meter fra ytterdøra med depron er knall, stikketrening og pure fun. Evt lefse litt med DLG`en. Men godt å sleive i gang en bensinmotor på stripa sammen med venner og bråke litt og leke med store leker også.
Vet at jeg er ganske alt-etende innen hobbyen. Andre er ofte interessert i litt "mindre". Som; helst skala, mest depron, kun IMAC, helst heli, kun jet, kun seilflykonkurranser, mest store skala seilfly osv osv.
Eller; elsker bygging, hater bygging, har aldri bygd flis men fått lyst etter å ha lest en tråd her inne osv.
Kanskje vil de gode skalatrådene gjøre sitt til at noen begynner å se seg om etter en skala modell av favorittflyet sitt etter hvert som ARF trainere ikke er nok lenger?
Jo flere som lager en liten byggeblogg her inne jo mer levende blir forumet. Og som Anders sa i første posten; det trenger ikke være svært for å være interessant. Sannsynligvis er der flere som er i markedet for at neste modell er en i "normal" size. Tror flere våger seg frampå med spørsmål også hvis det snakkes om mindre modeller også.
Og selvsagt er det noen som liker store og gromme saker Naturlig det også. Men det ene utelukker ikke det andre
Ta noen bilder mens du bygger, og så kan du sette deg ned et par timer en kveld etter at modellen er fløyet og skrive litt og legge ved noen bilder. Vips har du gitt oss andre interessant lesing!
Klart man er interessert i alle sorter modeller
Jeg har modeller som veier 50 gram, og i andre enden av skalaen er der saker på rundt 6 meter i vingespenn. Skal man telle timer på hvor mye de forskjellige sakene blir brukt er det sjelden de største sakene er dem som er mest airborne... har uforskammet mye flytid på EasyGlider f.eks. Ikke ofte de hårete skallstøpte hangsuserne kan brukes pga dårlige hang, mens EasyGlideren kan kastes ut uten å være redd for landingene i steinura som er nær hjemmet. (Men deilig de gangene man kan hive ut en høyyter på hangene i Hanstholm!)
Stille sommerkvelder på fotballbanen 100 meter fra ytterdøra med depron er knall, stikketrening og pure fun. Evt lefse litt med DLG`en. Men godt å sleive i gang en bensinmotor på stripa sammen med venner og bråke litt og leke med store leker også.
Vet at jeg er ganske alt-etende innen hobbyen. Andre er ofte interessert i litt "mindre". Som; helst skala, mest depron, kun IMAC, helst heli, kun jet, kun seilflykonkurranser, mest store skala seilfly osv osv.
Eller; elsker bygging, hater bygging, har aldri bygd flis men fått lyst etter å ha lest en tråd her inne osv.
Kanskje vil de gode skalatrådene gjøre sitt til at noen begynner å se seg om etter en skala modell av favorittflyet sitt etter hvert som ARF trainere ikke er nok lenger?
Jo flere som lager en liten byggeblogg her inne jo mer levende blir forumet. Og som Anders sa i første posten; det trenger ikke være svært for å være interessant. Sannsynligvis er der flere som er i markedet for at neste modell er en i "normal" size. Tror flere våger seg frampå med spørsmål også hvis det snakkes om mindre modeller også.
Og selvsagt er det noen som liker store og gromme saker Naturlig det også. Men det ene utelukker ikke det andre
Ta noen bilder mens du bygger, og så kan du sette deg ned et par timer en kveld etter at modellen er fløyet og skrive litt og legge ved noen bilder. Vips har du gitt oss andre interessant lesing!
Comment