Announcement

Collapse
No announcement yet.

Til alle.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Til alle.

    Jeg vet det er mye snakk store fly og bilder av store fly om dagen.
    Men jeg for min del ønsker også å følge med på de som driver med små og normal
    størelse på el og glowfly uansett modell.

    Lag gjerne en blogg eller legg ut montering/ bilder av det dere driver med.
    Det er ikke om og gjøre å ha størst! Morsomt å se annet også.

    Mvh

  • #2
    Godt poeng Anders. Vil se mer av "glowprosjekter" her også. Kan jo være at folk vegrer seg for å poste prosjekter av den grunnlag av at flyene er "små" og er motorisert med OS 40 glow motor og ikke en saftig 15000 cc`s sak i nesa
    All you need is love

    Comment


    • #3
      Rakker du ned på OS 40 glow nå da??

      Godt at jeg har kjøpt OS 46 da.. hehe.. Holder på med et søndagsfly om dagen.
      Hobbio Superstar 40 .. Fikk selve flyet av en kamerat (uåpnet eske),
      så jeg måtte jo bare bygge det...

      Fikk gratis en annen modell her om dagen som jeg skal bruke for å lære meg litt
      bygging: SIG Craftsman Kit Kadet Seniorita. Et 60-size fra 1987(!)
      Denne også er uåpnet i eske, så det blir spanande.
      Tom I. Arntsen

      Comment


      • #4
        Håper folk kan legge ut litt fly-videoer også. Enten det er cub eller sebart 30 size.
        Det finnes jo utrolig mange fine modeller som hadde vært fint å se/følge med på kveldstid

        Comment


        • #5
          Tror nok mange vergrer seg ja.
          Denne hobbyen har tatt veldig av de siste årene, og modellene blir bare større og større.
          Er nok mange som ikke synest det er noe stas å komme med traineren sin på stripa, når folk synes 50cc er lite =)

          For min del har jeg det like artig med ett lite "søndagsfly" enn en stor bensinmodell.

          Men klart..føler at det blir litt mer utfordring med en større modell.

          Så for min del, jeg vil gjærne se byggeblogger og videoer av alt som kan bevege seg i lufta.
          Youtube: Flygutta
          -----------------------------
          Fly:Pilot-Rc Sbach 50cc elektro,Sebart Sukhoi 50Ev2, Sebart Pitts Python 50E, Sebart Angel 30E, Sebrart Katana 120E, Seagul Decathlon 60s, Kinetic 800, axn floater, Phoenix Yak 60s, Multiplex Fun Cub, SuperSport 40s, GP Yak 54, Multiplex Twister, Giant Cessna 182, P47Funfighter, AT-6 Texan Funfighter.
          Heli: T-rex 700,T-rex 450
          Kleff@ [Arne Ivar Kleven]
          (34 år ung)
          www.flygutta.com
          www.vfkm.no

          Comment


          • #6
            Originally posted by Kleffa View Post
            Tror nok mange vergrer seg ja.
            Denne hobbyen har tatt veldig av de siste årene, og modellene blir bare større og større.
            Er nok mange som ikke synest det er noe stas å komme med traineren sin på stripa, når folk synes 50cc er lite =)

            For min del har jeg det like artig med ett lite "søndagsfly" enn en stor bensinmodell.

            Men klart..føler at det blir litt mer utfordring med en større modell.

            Så for min del, jeg vil gjærne se byggeblogger og videoer av alt som kan bevege seg i lufta.
            Vil gjerne se flere byggetråder av alle slag. Det er hyggelig lesning.

            Er ikke helt sikker på om jeg er enig med ovenforstående når det gjelder det med utfordring ifht størrelse.
            Nå har jeg riktig nok ikke hatt større enn en drøyt 2m Katana med 50ccm, men har hatt mange mindre, og har såvidt prøveflydd en 2,6m Yak. -Og jeg kan vel ikke si annet enn at enklere fly enn de to store, sånn flymessig, har jeg vel aldri vært borti. Det er også god plass inni til en ryddig innstallasjon, så den eneste utfordringen jeg kan se er større med en stor modell må vel være og transportere den samt å finne plass til å lagre den?
            Terje

            Comment


            • #7
              Originally posted by Te-raptor View Post
              Vil gjerne se flere byggetråder av alle slag. Det er hyggelig lesning.

              Er ikke helt sikker på om jeg er enig med ovenforstående når det gjelder det med utfordring ifht størrelse.
              Nå har jeg riktig nok ikke hatt større enn en drøyt 2m Katana med 50ccm, men har hatt mange mindre, og har såvidt prøveflydd en 2,6m Yak. -Og jeg kan vel ikke si annet enn at enklere fly enn de to store, sånn flymessig, har jeg vel aldri vært borti. Det er også god plass inni til en ryddig innstallasjon, så den eneste utfordringen jeg kan se er større med en stor modell må vel være og transportere den samt å finne plass til å lagre den?
              Missforstå meg rett.... Er prisen som gjør det mere utfordrende...Jeg vergrer meg mere med en stor dyr modell.... Men helt enig med deg..Desto større, desto snillere å fly.
              Youtube: Flygutta
              -----------------------------
              Fly:Pilot-Rc Sbach 50cc elektro,Sebart Sukhoi 50Ev2, Sebart Pitts Python 50E, Sebart Angel 30E, Sebrart Katana 120E, Seagul Decathlon 60s, Kinetic 800, axn floater, Phoenix Yak 60s, Multiplex Fun Cub, SuperSport 40s, GP Yak 54, Multiplex Twister, Giant Cessna 182, P47Funfighter, AT-6 Texan Funfighter.
              Heli: T-rex 700,T-rex 450
              Kleff@ [Arne Ivar Kleven]
              (34 år ung)
              www.flygutta.com
              www.vfkm.no

              Comment


              • #8
                Mange prosjekt på gang

                Joda kan jo legge ut litt etterhvert, men velger å nevne litt av det her pga. foreløpig mangel på bilder. Har noen som alt er lagt ut, en elektrifisert AT-40.
                Så holder vi, 6 stk godt voksene menn (3 har aldri flydd før) på å skal gjøre flyklar hver sin MPX Easy Glider PRO. Skal se om jeg får tatt noen bilder ikveld.

                Jeg prøver å legge ved etpar bilder av AT-40'n men får beskjed om opplastingsfeil!!
                -63.
                Graupner MC
                JR
                Multiplex
                Turnigy.
                Fly, alt for mange.

                Comment


                • #9
                  Originally posted by xilian View Post
                  Rakker du ned på OS 40 glow nå da??

                  Godt at jeg har kjøpt OS 46 da.. hehe.. Holder på med et søndagsfly om dagen.
                  Hobbio Superstar 40 .. Fikk selve flyet av en kamerat (uåpnet eske),
                  så jeg måtte jo bare bygge det...

                  Fikk gratis en annen modell her om dagen som jeg skal bruke for å lære meg litt
                  bygging: SIG Craftsman Kit Kadet Seniorita. Et 60-size fra 1987(!)
                  Denne også er uåpnet i eske, så det blir spanande.
                  hehe ja, rakker intenst ned på OS 40 glow gitt :P Enda godt du har anskaffet deg en 46 =D

                  SIG byggesett er meget bra...! Har selv hatt en modell fra SIG, en såkalt Kommander Mark2 som var første flyet jeg lærte å beherske ordentlig. Jeg bygget ikke den selv, men kjenner han om bygde saken. Etter hans mening, var dette et veldig bra byggesett. Lykke til med byggesettetm hadde jeg hatt mer tid skulle jeg såvisst ha satt med ned å spantet ut i det blå

                  Synd byggesettet er som synket i jorden, og nesten umulig å få tak i... Skulle gjerne ha fløyet denne igjen!
                  Attached Files
                  Last edited by Ruduz; 08-03-10, 12:10.
                  All you need is love

                  Comment


                  • #10
                    Tar deg på ordet her Anders.

                    Jeg har akkurat bestilt meg en TWM Spot-on R50. Regner med å få den i morgen, den skal flys til helgen Legger ut en monteringstråd og kanskje en video om det er noen som kan filme meg.

                    Grunnen til at jeg har kjøpt dette flyet er at jeg er i ferd med å bli en sånn skaladud som bare er på hobbyrommet og glemmer hvordan jeg skal bruke greiene.....
                    Christen
                    http://jetsofnorway.com/

                    Comment


                    • #11
                      Gleder meg

                      Comment


                      • #12
                        Christen det flyet der vil jeg veldig gjerne se noen bilder av Hva slags motor skal du ha i det?

                        Comment


                        • #13
                          Her er flyet RC Planes, Robots, Boats, Cars, Radios, Servos, Parts and FPV - The World Models

                          I nesa kommer det en SC 46 totakter. Godt det ikke var en 40 motor jeg hadde...hehe
                          Christen
                          http://jetsofnorway.com/

                          Comment


                          • #14
                            Du må komme med et referat om hvordan det flyr når du har fått lufta det. Tror det der kan være fint fly. Det der kan vel kanskje være en økonomisk f3a trener modell.??

                            Comment


                            • #15
                              Jeg er ikke en veldig stor F3A pilot men jeg skal komme med referat om hva jeg syns om flyets totale inntrykk. Ja billig dette hvis den flyr bra, noe jeg tror den gjør hvis vekten ikke overstiger mye over 2,5kg. Ser at den er oppgitt til 2,4kg..... har blitt lurt før ang. dette....
                              Christen
                              http://jetsofnorway.com/

                              Comment

                              Working...
                              X