Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dårlig service hos www.Rcmodeller.net

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Dårlig service hos www.Rcmodeller.net

    Jeg orker ikke å skrive alt på nytt, så her er en link for de som er interessert: 404 Not Found

  • #2
    Hva med fult navn når du kritiserer ett firma.
    Dersom du ikke gidder å skrive, så er det vel ikke så viktig heller.
    Cessnaknuseren
    Bjørn Sandbæk

    Dæ går litt mindre lim nå.

    Comment


    • #3
      Fullt navn??? hele nettadressen står jo i overskriften og det er jo bare å klikke på linken så får du lese, eller er det viktig for deg at jeg må skrive alt om igjen??? Som sagt det er kun for de som er interessert. Hei vent litt, mente du mitt fulle navn? Åsmund Belden, hvis det betyr noe.
      Last edited by åsmund; 13-02-07, 14:49.

      Comment


      • #4
        Var vel ditt fulle navn han mente. ja. står i reglementet til forumet at de som kritiserer en navngitt forhandler eller enkeltperson skal skrive under med fullt navn. Men er også litt enig med Cessnaknuseren, at når du ikke gidder å klippe taksten din fra det andre forumet og lime det inn her engang, Eller skrive de 4 linjene på nytt men linker dit så virker det vel ikke å være så viktig.

        Ellers så er vel kanskje servicen til Rc-modeller ett utdiskutert tema som har vært opp utallige ganger
        Tom Nohr
        Tennisveien 9
        2450 Rena

        Frsky taranis 9+
        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
        + diverse små ting

        Comment


        • #5
          jøye meg så pirkete dere er på dette forumet da. Selv synes jeg det er ganske lett og greit å klikke på en link jeg vil lese for så å bare lese den. Her er teksten som JEG har skrevet i et annet forum. Det er vel innholdet som er det vesentlige her og ikke flisespikkeri om hvordan det blir presentert skulle jeg tro:

          Jeg er en av to primus motor i flymiljøet her i Florø og har fått en behandling av dette firmaet som er helt utrolig, i negativ forstand. Det gjelder en YS 110 motor som hadde feil i seg ved oppstart og som ble sendt tilbake til dem for reparasjon, men de var IKKE kompetente til jobben og jeg fikk tilslutt motorhavari pga dette. De fraskriver seg alt og skylder på meg og mine evner til å behandle en motor. Jeg eier ca 20 stk motorer, totakt, firtakt, bensin, 0.8-30 kubikk og er fullt istand til å betjene samt reparere alt av mangler selv. Jeg har nesten 20 års erfaring i denne hobbyen. Eneste grunnen til at jeg sendte denne motoren inn var at den var helt ny og under garanti og jeg stolte på at de visste hva de drev med der på Møre. Nå er jeg i ferd med å reparere den selv og deler er på vei fra USA, snart er den tilbake i den stand den burde vært i da jeg fikk den tilbake fra Rcmodeller, jeg er nemlig meget motorkyndig og trimmer og reparerer også ATV, scootere og skrur også bil når det trengs. Til tross for dette kalte de meg inkompetent og at jeg ikke hadde peiling på å behandle en motor?????? Jeg har ene og alene handlet følgende av de de siste årene: 3 stk Jupiter, 1 stk Carosel, 1 stk Harrier 46, 1 stk Harrier 90, 1 stk Razzle 3-d, 2stk elektrofly med ekstra batterier, ladere, 2 stk radiosett, Ys 110, SC 91 fs, Magnum 53, samt endel servoer, starter og mye annet rask og så får jeg dette slengt i fjeset. Hva har hendt med "kunden har alltid rett"???? I tillegg er alt annet de har levert til Florø grunnet meg og min promotering av dem i miljøet her. Gjett om det er slutt på???? Mitt råd er STYR UNNA!!!

          Her er hva jeg har postet på verdens største rcforum for de som leser engelsk: My 110 died, no warranty from my LHS - RCU Forums

          Comment


          • #6
            Nei og nei, nå har jeg jo linket til noe jeg har skrevet på engelsk, det er vel best å legge ut all teksten her så noen slipper å klikke EN gang ekstra

            Comment


            • #7
              For det første...
              Hvis du som kunde hadde kommet til meg og ordlagt deg på den måten, så hadde jeg antagelig fylt motoren din med aluminiumsspon, plumbo, saltsyre og hydrogenperoksyd og latt den stå en stund og kalt det service..
              Jeg er så frekk at jeg velger å tro at det du har opplevd er en motreaksjon mot ett eller annet...

              For det andre...
              Jeg kjenner mange som i egne øyne er veldig/utrolig dyktige, men som alikevel gjør forbannet mye rart.. Mekke-Mikkel er fortsatt ikke død..
              Førsteinntrykket er at dersom du vet så mye om motorer, så burde du skjønt at noe fortsatt var galt.. Så spørsmålet er da hvorfor du fortsatte å bruke den..

              Mulig du synes jeg er litt ekkel, men det får så være...
              Det finnes alltid tre sider av en sak.. Den i midten er nesten sann...
              Til info så har jeg aldri handlet og kommer vel heller aldri til å handle fra den aktuelle forhandleren.. Det har imidlertid andre årsaker..

              Tror du oppnår større resultat ved å gå i dialog med forhandleren enn å gulpe og søle utover forumet...

              Comment


              • #8
                både galt og riktig. Ikke bare er det forumets regler at man skal stå fram med navn ved negativ kritikk, men det er vel også folkeskikk. Men på den annen side er det vel ikke så vanskelig og trykke på en link heller. Det var jo tross alt litt mer enn 4 linjer.Vi har alle godt av og høre litt "surt" noen ganger også, selv om det heldigvis er sjelden det skjer.
                arvid

                Comment


                • #9
                  Hva kan man si....
                  Til stadighet kommer det nye brukere flyvende inn fra alle kanter og kræsj lander i våres virituelle hobbyrom der majoriteten vokter den hyggelige tonen.
                  Fyrer av innlegg med stor selvtillit, gjerne med en påstand om at du er dum før man markedsfører seg selv og sin "know-how".

                  Roten til ensomhet er inntolleranse!

                  Det hender jeg skriver det jeg tenker, det letter liksom litt på trykket

                  Mvh
                  Frode
                  Acro
                  Rolls-Royce Merlin - Pure AirGasm

                  Comment


                  • #10
                    It is the manufacturer who gives the guarantee - if your engine was under full waranty you should have returned it to the manufacturer's service department - it is to shoot for the moon if you imagine that your local dealer has the technical competance to service all the products in his portfolio.
                    Besides I cannot imagine what you hoped to achieve by writting about this bruhaha on an international forum.
                    Ken Bates
                    Never Mind the Label

                    Comment


                    • #11
                      bra service??

                      slenge meg på. Bestilte deler derfra for ca 1 mnd siden. Prøvde å kontrakte de for en uke siden på både tlf og mail uten å få noe svar. En kamerat av meg bestilte et fly derfra ved juletider, fikk svar om at det kom inn i uke 2. Siden ikke hørt noe mer, han sendte derfor mail for å avbestille. Har heller ikke hørt noe siden da. Bra service??
                      -----------------------
                      Tom Chr
                      http://www.gomfk.com/
                      -----------------------
                      Diverse stående/liggende ; )

                      Comment


                      • #12
                        du har så rett. Men føler man seg lurt, er det lett og klage.Jeg uttrykte jo selv min misnøje på lørdag med en butikk på krokstadelva som selger walkera med garantert norsk mode. (Til en kompis av meg som ikke visste noe)Men den gang ei. Det må jo være lov og "advare". Det har vi alle nytte av, slik at vi setter ut værhåra litt. Har selv ingen dårlig erfaring med RC net.
                        arvid.
                        PS. Butikken følger sikkert med på forumet her, og kan jo svare for seg.

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Celtic-Griffin
                          Besides I cannot imagine what you hoped to achieve by writting about this bruhaha on an international forum.
                          er enig i denne ja,hvorfor kritisere en forhandler som i denne verden er en bitte bitte liten butikk i ett bitte lite land !!!!
                          men kritkk om denne forhandleren i dette forumet tror jeg virker bedre.
                          har bare sån passelig god erfaring med denne forhandleren.

                          mvh geir
                          Mvh Geir Mogstad
                          ---------------------------------------
                          slapp av det kommer helt sikkert ned!

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by arvid
                            du har så rett. Men føler man seg lurt, er det lett og klage.Jeg uttrykte jo selv min misnøje på lørdag med en butikk på krokstadelva som selger walkera med garantert norsk mode. (Til en kompis av meg som ikke visste noe)Men den gang ei. Det må jo være lov og "advare". Det har vi alle nytte av, slik at vi setter ut værhåra litt. Har selv ingen dårlig erfaring med RC net.
                            arvid.
                            PS. Butikken følger sikkert med på forumet her, og kan jo svare for seg.
                            Det kan være en fordel å holde tunga rett i munnen i disse trådene. Det er ikke rcnet som diskuteres men rcmodeller... *kremt*
                            Espen Melby

                            :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

                            Comment


                            • #15
                              Bare sånn at det ikke er noe tvil, dialog med forhandleren har jeg hatt, det fremgår vel av hva jeg har skrevet. Dialogen endte da han bare la på røret enda jeg pratet saklig og rolig om det som har skjedd. Jeg sendte jo motoren til dem fordi jeg regnet med at de videresender dem til egnet sted. Jeg vet jo ikke hvor i verden jeg skulle sende den og forholder meg til stedet jeg har handlet varen, slik vi alle gjør med alle andre varer også. Vel vel, diagnosen er helt klar, også av andre kyndige som har vært og sett på motoren min. Jeg ser at det ikke er bare jeg som har hatt dårlig erfaring med denne webshopen og jeg er ferdig med saken for min del. Klarer meg med 1000 spenn i deler ferdig levert hjem og da blir motoren tipp topp

                              Comment

                              Working...
                              X