Announcement

Collapse
No announcement yet.

Helidirect.com og leveringstid

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Bestilte noen småting fra HeliDirect i går. Ordren endret status til "shipped" 10 timer etter bestilling. Da gjenstår det å se hvor lang tid transporten tar (First-Class Mail International).
    Fred Larssen

    Comment


    • #17
      Rchover har jeg bra erfaringer med. Men de er litt trege på posten. De ekstar 10 dollarne er for ekstra porto. De sie rogså det før du bestiller at de vil trekke eksra hvis det blir dyrere porto.

      Pleier å få varene fra rchover på 1 og en halv uke jeg da.
      Go Lower! Lower.... To Low!

      Comment


      • #18
        Originally posted by flarssen View Post
        Bestilte noen småting fra HeliDirect i går. Ordren endret status til "shipped" 10 timer etter bestilling. Da gjenstår det å se hvor lang tid transporten tar (First-Class Mail International).
        Med litt flaks så har du pakken hos deg til neste fredag-lørdag. Med litt mindre flaks så er den hos deg mandag.
        Bedre å spørre en gang for mye enn en styrt for mye

        walter@retlaw.no

        Comment


        • #19
          Originally posted by retlaw View Post
          Med litt flaks så har du pakken hos deg til neste fredag-lørdag. Med litt mindre flaks så er den hos deg mandag.
          Det stemmer bra med mine erfaringer. Her er tracking for ei pakke jeg fikk tilsendt med EMS. Bestillt mandag 21. Levert tirsdag 29. Traff nok litt uheldig på ei helg her, pakka var ferdig i tollen på en fredag.

          Delivered Abroad, January 29, 2008, 4:40 pm, NORWAY
          Attempted Delivery Abroad, January 29, 2008, 9:02 am, NORWAY
          Attempted Delivery Abroad, January 28, 2008, 9:10 am, NORWAY
          Out of Foreign Customs, January 25, 2008, 9:49 pm, NORWAY
          Into Foreign Customs, January 25, 2008, 7:52 pm, NORWAY
          Arrived Abroad, January 25, 2008, 7:51 pm, NORWAY
          International Dispatch, January 23, 2008, 6:38 pm, JOHN F. KENNEDY APT/NEW YORK
          Processed, January 23, 2008, 6:38 pm, JAMAICA, NY 11499
          Electronic Shipping Info Received, January 22, 2008

          Comment


          • #20
            Originally posted by Ferry View Post
            Det stemmer bra med mine erfaringer. Her er tracking for ei pakke jeg fikk tilsendt med EMS....
            EMS og "First-Class Mail International" er ikke helt det samme...
            Fred Larssen

            Comment


            • #21
              Bestilte min pakke med EMS frakt, fikk den 4 dager senere
              T-Rex 250, en rå liten veps
              T-Rex 450SE, 3xHS65MG, S9650, GY401
              T-Rex 500CF, 3xHS82MG, S9757, GY401
              T-Rex 600CF, 3xS9255, BLS251, GY611
              X-Cell skalaprosjekt

              Futaba 7C FASST

              +endel annet moro småheli greier=)

              Comment


              • #22
                Originally posted by flarssen View Post
                EMS og "First-Class Mail International" er ikke helt det samme...
                Sant nok... Jeg tenkte "priority mail international". For meg har det tatt samme tid som EMS. Dvs ca ei uke i begge tilfeller. Hvis first-class heller ikke tar lenger tid enn ei uke, så kan jeg bruke det også. Men det varierer litt hva som tilbys fra de enkelte sjappene. Pakker fra Hobbycity bruker to uker uansett hva jeg velger.

                Comment


                • #23
                  Originally posted by flarssen View Post
                  EMS og "First-Class Mail International" er ikke helt det samme...
                  EMS og First Class Pr. Mail fra helidirect pleier å følge samme ruta og går like fort. Faktisk så har det hendt meg ofte siden pleier å bestille i løpet av helgene, at EMS er tregere siden den skal kjøres hjem. Ankommer pakken på postkontoret på en fredag etter ca. kl.1000, så blir den som regel ikke kjørt ut før mandag. First Class kan du hente selv så fort den har ankommet posten eller når du får hente seddelen lørdag.
                  Bedre å spørre en gang for mye enn en styrt for mye

                  walter@retlaw.no

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by retlaw View Post
                    Med litt flaks så har du pakken hos deg til neste fredag-lørdag. Med litt mindre flaks så er den hos deg mandag.
                    Da hadde jeg litt mindre flaks; den lå i postkassen i dag. Tok altså ni dager.
                    Fred Larssen

                    Comment


                    • #25
                      Så EMS pakker blir kjørt på døra? Når er det de bruker å gjøre dette da? Er jo på jobb til klokken halv 4 om dagene jeg. Vel, bortsett fra denne uken, nå starter ikke dagen før klokken 15.00.
                      Pakken er stoppet for importfortolling i dag klokken 09.24. Når burde jeg forvente at pakken kommer. Og hvis den ligger på posten klar til utkjøring, kan jeg selv hende den?
                      varta

                      Comment


                      • #26
                        De kommer på døra en gang, hvis du ikke er hjemme, legger de hentelapp i postkassa.

                        Tror ikke du trenger å regne med den pakken før onsdag-torsdag, men du kan ha flaks....
                        Hilsen Rune Marcussen

                        MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
                        T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
                        JR DSX9

                        Fitjar Modellflyklubb
                        ---------------------------------------------------------------------------
                        Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by roadrune View Post
                          De kommer på døra en gang, hvis du ikke er hjemme, legger de hentelapp i postkassa.

                          Tror ikke du trenger å regne med den pakken før onsdag-torsdag, men du kan ha flaks....
                          Pakken kom til omlastingssentral noen kilometer herifra klokken halv 8 i morrest. Vet ikke om den kjøres direkte derifra jeg? Eller om den skal via postkontoret mitt. Bruker somregel å være en dag i mellom omlastingssentralewn og postkontoret, men siden den kom så tidlig, så kan det jo hende den kommer i dag.
                          varta

                          Comment

                          Working...
                          X