Announcement

Collapse
No announcement yet.

Helidirect.com og leveringstid

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Helidirect.com og leveringstid

    Hei,

    Ser mange har gode erfaringer fra å handle her, så jeg bestilte noen smådeler og valgte sending med 1st Class Mail. Varene ble sendt 27/9-07 og har enda ikke mottatt delene. Hvor lang leveringstid har dere opplevd hos disse?

    Sjekket MasterCard kontoen og det ble trukket 197,- så den skal vel ikke fortolles.

    Jeg trenger delene for å få heliet i lufta så jeg begynner å bli litt utolmodig
    Stian Håvak (82)
    Fly low or crash trying!

    MFN @ Facebook - Like!

  • #2
    Hei,

    Har opplevd i det siste at tollen har brukt _veldig_ lang tid. I et tilfelle brukte de 3 uker før vi fikk varene.

    Men jeg har også opplevd at helidirect har rotet litt med ordren. I mitt tilfelle var det noen varer jeg hadde bestilt som de ikke hadde på lager. I stedet for å si i fra, slik at dette ble rettet, bare holdt de igjen ordren. Dette løste seg på 30 sek via tlf.

    Har en bestilling hos rchover som i følge Web'en ble sendt 25/9. Har prøvd å sende dem mail flere ganger, men uten at jeg har fått svar. I dag ringte jeg dem og da fortalte de at forsendelsen var kommet tilbake fra fraktfirma og hvor de påstod at adressen min var feil. Av en eller annen grunn tok ikke rchover kontakt med meg. Nok en gang kan man løse "kompliserte" saker pr. tlf.

    Mao - ring dem.
    - Erik -

    ------------------------------------------
    Logo 600SX + 6003D
    Logo 400SE

    Futaba 18MZ

    Comment


    • #3
      Har vært i kontakt med HeliDirect og pakken har ikke kommet i retur.

      Bestilte også en pakke fra hong kong (UH) den 1/10 og den kom frem 09/10.

      Mulig akuratt denne pakken har blitt stoppet i tollen av en eller annen grunn.

      Tiden vil vise, men det blir nok ikke noe heli i lufta denne helgen, får heller kose meg med ny motor til flyet
      Stian Håvak (82)
      Fly low or crash trying!

      MFN @ Facebook - Like!

      Comment


      • #4
        Originally posted by phammers
        De hadde ikke et sendingsnummer å oppgi da? I såfall kan du sjekke dette nummeret hos Posten. Da kan du i det minste se om pakken "sitter fast" i tollen eller ikke. Alle pakker med sendingsnummer blir scannet ved ankomst i Norge, selv om sendingen i utgangspunktet ikke er et sporbart postprodukt fra avsender.

        Mvh

        -Pål
        Hei,

        Under følger utdrag av det jeg fikk som tilbakemelding:

        "
        Great hearing from you, and thank you for your oder. I'm sorry, but 1st Class Mail has no tracking info. I have a label number that can be helpful with customs, so I will leave it below. Hope that helps.
        LJ01010****US
        "

        Noen sted man kan søke opp dette nummeret? Prøvde på posten.no men det funket dårlig
        Stian Håvak (82)
        Fly low or crash trying!

        MFN @ Facebook - Like!

        Comment


        • #5
          Sporing på pakke fra Helidirect ser ca. sånn ut:

          23.11.07 10.29 UTSENDT TOLLFRI 2061 GARDERMOEN
          23.11.07 07.50 STOPPET FOR IMPORTFORTOLLING 2061 GARDERMOEN
          23.11.07 07.50 ANKOMMET MOTTAKERLAND 2061 GARDERMOEN
          20.11.07 14.02 SENDT FRA AVSENDERLAND 9999 INGEN NY POSTADRESSE
          20.11.07 10.54 SENDT FRA AVSENDERLAND 9999 INGEN NY POSTADRESSE
          19.11.07 13.52 INNHENTET 9999 INGEN NY POSTADRESSE

          Har enda ikke opplevd lenger tid i tollen, hverken fra HD eller andre....
          Hilsen Rune Marcussen

          MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
          T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
          JR DSX9

          Fitjar Modellflyklubb
          ---------------------------------------------------------------------------
          Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

          Comment


          • #6
            Det nummeret som ble gitt tidligere bør la seg spore på posten.no.
            Men jeg har også opplevd at det ikke går, og da tar jeg den gode, gamle telefonen i bruk...
            Ring 810 00 710 (Posten).
            Forklar problemet.

            En gang ble jeg satt over til tollvesenet som fant pakka mi der (pakker kan skifte nummer når de kommer til landet).
            En annen gang ble jeg satt over til EMS-avdelinga på Gardermonen som fikset alt for meg!
            Audun Thinn
            Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

            Comment


            • #7
              så jeg bestilte noen smådeler og valgte sending med 1st Class Mail.
              Problemet ditt er at du valgte "First-Class" Mail. Dette er ikke express mail med garanti på leveringstid. Dvs. pakken blir lagt på postflyet om det er ledig plass etter alt det andre er stuet in. Såom det er lite ledig plass i postflyene så tar det tid. I verste tilfelle så har den havnet på en båt, og da tar det laaaaaang tid.

              - Express Mail International (EMS) (6 Days)
              - Priority Mail International (6 - 10 Days)
              - First-Class Mail International (Varies)

              Comment


              • #8
                Originally posted by ehaga View Post
                Har en bestilling hos rchover som i følge Web'en ble sendt 25/9. Har prøvd å sende dem mail flere ganger, men uten at jeg har fått svar. I dag ringte jeg dem og da fortalte de at forsendelsen var kommet tilbake fra fraktfirma og hvor de påstod at adressen min var feil. Av en eller annen grunn tok ikke rchover kontakt med meg. Nok en gang kan man løse "kompliserte" saker pr. tlf.

                Mao - ring dem.
                Tar opp igjen en gammel tråd her. Jeg har venta på ei pakke fra rchover.com siden 21/2. Har sendt dem en epost uten å få svar. Har ringt dem, og de skulle ordne det jeg spurte om. Men ennå ingen pakke. I dag fikk jeg en epost:

                Receipt from RCHOVER.COM
                Subtotal: $10.00
                Tax: $0.00
                Shipping: $0.00
                Total: $10.00

                RCHOVER.COM

                Thanks for shopping with us.

                Sjøl takk! Men hva F... betyr det?? Får jeg lov å donere 10 dollar for ei pakke jeg aldri fikk? Ser ut til å bli den ene gangen jeg handla med rchover.com

                Er det noen som har _positive_ erfaringer med rchover?

                Comment


                • #9
                  Har ikke handlet med de, men tullerene har en "razzia" på gang, der de sjekker samtlige pakker fra USA, det kan jo være forklaringen....jeg venter på en 3-6 dagers pakke, den er på 13de dagen nå, pga tullvesenet.
                  Hilsen Rune Marcussen

                  MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
                  T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
                  JR DSX9

                  Fitjar Modellflyklubb
                  ---------------------------------------------------------------------------
                  Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by roadrune View Post
                    Har ikke handlet med de, men tullerene har en "razzia" på gang, der de sjekker samtlige pakker fra USA, det kan jo være forklaringen....jeg venter på en 3-6 dagers pakke, den er på 13de dagen nå, pga tullvesenet.
                    Hmmm. De trenger vel ikke "razere" pakka mi for det vel? Jeg har alltid betalt det de har forlangt. Har aldri bedt om så mye som ei krone i rabatt.
                    Men det kan jo være en forklaring ja. Hvor lenge skal de razere da? Jeg får sende en forespørsel til rchover og høre om de har noe opplysninger. Mistenker at pakka har kommet i retur.

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Ferry View Post
                      Hmmm. De trenger vel ikke "razere" pakka mi for det vel? Jeg har alltid betalt det de har forlangt. Har aldri bedt om så mye som ei krone i rabatt.
                      Men det kan jo være en forklaring ja. Hvor lenge skal de razere da? Jeg får sende en forespørsel til rchover og høre om de har noe opplysninger. Mistenker at pakka har kommet i retur.
                      Aner ikke, ventet på en pakke selv, og ringte å maste siden den lå på Gardermoen, og fikk til svar at tollerene nå sjekket alt fra USA, syns det ble for dumt/åpenbart å spørre om hvor lenge
                      Hilsen Rune Marcussen

                      MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
                      T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
                      JR DSX9

                      Fitjar Modellflyklubb
                      ---------------------------------------------------------------------------
                      Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Ferry View Post
                        Er det noen som har _positive_ erfaringer med rchover?
                        rchover har jeg ikke gode erfaringer med, bestilte en del ting til heliet mitt (som var på lager) så gikk det ca 5 dager så fikk jeg mail at ordren var kanselert og pengene kom tilbake på paypal. De skrev ingen god grunn, bare at varene ikke kunne leveres. Sendte de så mail tilbake for å høre når de kunne levere men har ikke fått noe svar (4uker sia)

                        Dette var vel egentlig en tråd om helidirect
                        Stian Håvak (82)
                        Fly low or crash trying!

                        MFN @ Facebook - Like!

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by roadrune View Post
                          Har ikke handlet med de, men tullerene har en "razzia" på gang, der de sjekker samtlige pakker fra USA, det kan jo være forklaringen....jeg venter på en 3-6 dagers pakke, den er på 13de dagen nå, pga tullvesenet.
                          Samma her... Bare at jeg har ventet 16 dager...
                          Mathias
                          Mikado Logo 700 Xxtreme | Blade 130 X | JR XG8 & Spektrum DX8

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by spewster View Post
                            rchover har jeg ikke gode erfaringer med, bestilte en del ting til heliet mitt (som var på lager) så gikk det ca 5 dager så fikk jeg mail at ordren var kanselert og pengene kom tilbake på paypal. De skrev ingen god grunn, bare at varene ikke kunne leveres. Sendte de så mail tilbake for å høre når de kunne levere men har ikke fått noe svar (4uker sia)
                            Grynt! Jeg har i grunnen lest nok dårlig omtale av rchover. Blir nok siste gang jeg handler der.

                            Dette var vel egentlig en tråd om helidirect
                            Jupp, sorry. Jeg skal lage en ny tråd når jeg får svar fra rchover. For svar vil jeg ha... Og erfaringene mine nevnes både her, og i andre fora.

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Ferry View Post
                              Grynt! Jeg har i grunnen lest nok dårlig omtale av rchover. Blir nok siste gang jeg handler der.



                              Jupp, sorry. Jeg skal lage en ny tråd når jeg får svar fra rchover. For svar vil jeg ha... Og erfaringene mine nevnes både her, og i andre fora.
                              Ja gi beskjed om du får svar. Kommer ikke til å handle noe der selv om ikke jeg får plutselig høre at de har blitt mye bedre på service. Jeg fikk iallefall tilbake penga
                              Stian Håvak (82)
                              Fly low or crash trying!

                              MFN @ Facebook - Like!

                              Comment

                              Working...
                              X