Announcement

Collapse
No announcement yet.

HobbyDirekt.de

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • HobbyDirekt.de

    Har bare gode erfaringer med alle hobbybutikker jeg har handlet hos, norske og utenlandske,
    bortsett fra hobbydirekt.de:

    Har handlet der noen ganger. De har et utrolig godt vareutvalg og hyggelige priser. De gangene jeg har handlet noen få ting, og passet på at det jeg bestilte var på lager, har det gått greit. Litt langsom levering, men jeg er ikke utålmodig og greier som oftest å vente 1-2 måneder. Noen ganger må man jo finne seg i å vente når varene ikke er på lager, men hvor lenge skal man vente – 3 mnd.? 6 mnd.? 12 mnd.?

    Har nå ventet i 15 måneder på en bestilling fra januar 2007. Bestilte for nærmer kr 2.000,-, og betaling ble trukket fra kortet dagen etter. De har ennå ikke fått inn alle varene jeg bestilte, og tiden har gått. Har i løpet av disse månedene sendt en rekke email, samt brukt kontakt-skjemaet på hjemmesiden, for å bytte ut varene de ikke har inne - ingen respons. Har til og med bestilt noe småtteri slik at jeg kunne skrive en kommentar og be om at de sendte med varene fra den andre bestillingen som var på lager. Fikk da kun beskjed om at de stadig får inn varer fra div. leverandører, og jeg så ikke snurten av varer fra den (eld)gamle bestillingen. Har sendt ny email i dag, men får vel neppe svar denne gangen heller.

    Blir selvfølgelig ikke mer handling hos hobbydirekt for mitt vedkommende.
    Last edited by Wiker; 11-04-08, 09:10.

  • #2
    Samme problem...

    Har samme problem som deg!

    Mvh Einar - vet du om andre leverandører som er store på MPX i Tyskland tar jeg
    mot med TAKK!

    Comment


    • #3
      Originally posted by Mk.V View Post
      vet du om andre leverandører som er store på MPX i Tyskland
      Ja nettopp, det er Multiplex jeg også har handlet der. Fant fram til HobbyDirekt da Øgrey sluttet med Multiplex. (Det skulle vel ikke vært jeg som anbefalte dem til deg? )

      Har handla litt hos Lindinger (i Østeriket tror jeg). De har mye MPX, og indikasjon om varen er på lager.
      Modellbau Lindinger - Deine Welt des Modellsports

      Ikke store på MPX, men bra butikk:
      Höllein Lautertal - RC Modellflug, Onlineshop, Flugmodell

      Har ikke handla her, men disse to har også en del Multiplex:
      http://shop.wega-sunshine.com
      Modellbau Rueckert


      Forresten:
      Har du fått med deg at en del ildsjeler har satt i gang prosjektet "Beyond4000" for å utvikle en open-source "etterfølger" til MC4000? Ser spennende ut:
      Yahoo | Mail, Weather, Search, Politics, News, Finance, Sports & Videos
      Yahoo | Mail, Weather, Search, Politics, News, Finance, Sports & Videos

      Comment


      • #4
        Jøss, der fikk jeg for en gangs skyld svar på den litt sure mailen jeg sendte tidligere i dag, hvor de ber meg oppgi hvilke artikler jeg ønsker å beholde i ordrene. Får svare på den og se hva som skjer.

        Comment


        • #5
          Re.: Bestilling fra Hobby Direkt...

          Originally posted by Wiker View Post
          Jøss, der fikk jeg for en gangs skyld svar på den litt sure mailen jeg sendte tidligere i dag, hvor de ber meg oppgi hvilke artikler jeg ønsker å beholde i ordrene. Får svare på den og se hva som skjer.
          Tusen takk for linker Wiker!

          - Jeg sendte bestilling den 9.februar og fortsatt er ikke alt kommet...Det drypper inn
          litt stykkevis og delt...Noe som ikke akkurat var forventet:

          Mvh Einar - jeg sender PM til deg om resten og videre kommentarer..

          Comment


          • #6
            Jeg som hadde gitt opp, men tenkte jeg skulle forsøke en siste gang å få kontakt - ser ut til å ordne seg nå. Da har jeg sendt mail til HobbyDirekt om hvilke varer jeg ønsket å bytte ut i bestillingen, og pinadø fått svar igjen på at det var greit og de skal sende det.

            Comment


            • #7
              Originally posted by Wiker View Post
              Jeg som hadde gitt opp, men tenkte jeg skulle forsøke en siste gang å få kontakt - ser ut til å ordne seg nå. Da har jeg sendt mail til HobbyDirekt om hvilke varer jeg ønsket å bytte ut i bestillingen, og pinadø fått svar igjen på at det var greit og de skal sende det.
              Gammel tråd, men jeg fikk lyst å dele mine erfaringer også.

              Har handlet 5 mpx modeller, reservedeler samt en del elektronikk hos hobbydirekt, og det har stort sett gått greit. Om det har vært noe, har det bestandig ordnet seg. Men som dere har erfart, ting tar tid der nede. Typisk leveringstid er 1mnd fra bestilling (om varen er på lager).

              Kommer helt sikkert til å fortsette å benytte dem, spesielt på mpx-varer.

              Comment


              • #8
                Originally posted by morsan View Post
                Gammel tråd, men jeg fikk lyst å dele mine erfaringer også.

                Har handlet 5 mpx modeller, reservedeler samt en del elektronikk hos hobbydirekt, og det har stort sett gått greit. Om det har vært noe, har det bestandig ordnet seg. Men som dere har erfart, ting tar tid der nede. Typisk leveringstid er 1mnd fra bestilling (om varen er på lager).

                Kommer helt sikkert til å fortsette å benytte dem, spesielt på mpx-varer.
                Hjelp, 1 måned. Da hadde jeg byttet butikk gitt. Er jo direkte uhørt.
                Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

                Comment


                • #9
                  Har også hatt problemer med hobbydirekt og leveringstid, ventet over 8mnd på varer som aldri kom. Sendte mail, faks og benyttet kontaktskjemaet deres. Intet svar
                  Kontaktet til slutt kortselskapet og forklarte situasjonen, fikk pengene tilbake på kortkonto samme dag, mens dem "kjørte sak" mot hobbydirekt.
                  Utrolig nok kom det en mail fra hobbydirekt dagen etter med klar beskjed om å ikke bestille varer jeg ikke hadde tid til å vente på. Aldri mer hobbydirekt på meg!
                  Maken til dårlig service har jeg aldri vært borti fra en nettbutikk.

                  Comment

                  Working...
                  X