Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rchover.com

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Rchover.com

    Som jeg lovet i en annen tråd, så forteller jeg her om min erfaring med Rchover.
    For en stund tilbake bestillte jeg en DX6i og litt småting til T-rexen fra dem. Radioen skulle være plukket ut fra Blade400-kit, noe som var greit nok. Detta var det første stedet som hadde DX6i, og jeg ville ha den fort. Valgte derfor EMS-frakt. Men det skulle visst ta sin tid...

    Da jeg la inn ordren skjedde det en feil. Pga en feil i tlf.-nummeret elns ble jeg sendt tilbake. Rettet nummeret, og gikk videre. Men da hadde landet forandret seg til USA. Dette så jeg ikke før ordren var ferdig, men jeg regnet med at det lot seg ordne, så jeg sendte en epost og ba de rette feilen. Jeg fikk ikke noe svar på et døgn, så jeg ringte i stedet. Snakket med en fyr som skulle ordne den saken.

    Det gikk 2-3 uker uten at noen pakke dukka opp. Derimot ble det trekt ytterligere $10 fra kontoen min. Jeg sendte på ny en epost og spurte om de kunne gi meg et hint om leveringstida, og hva disse $10 gjaldt. Btw. alt jeg hadde bestillt var på lager ifølge websida. Noe svar fikk jeg aldri, men noen få dager seinere kom pakka.

    Det viste seg at radioen ikke var plukket fra Blade400, men kom i orginal eske, AR6200 mottager og NiMh-batterier. Av fire blader jeg hadde bestillt og betalt, kom kun ett. (blader, som i magasin Rotorsport etc)

    Jeg er totalt sett ganske misfornøyd. Jeg betalte ekstra for å sikre rask frakt, og jeg blei snytt for tre blad til $18, og $10 som jeg ikke vet hva er. Pakka brukte laaang tid. Jeg har aldri fått svar på epost. Ingen forklaringer, og ingen penger tilbake. Fikk bedre mottager og oppladbare batterier da. Det var ihvertfall bedre enn forespeila.

    Jeg tror ikke de har lagt an på å lure meg, tror heller det bare er rot. De $10 ekstra tror jeg er fordi pakka ble større enn antatt. Den lange ventetida tror jeg skyldes at de ikke hadde alt på lager. Men de kunne jo gitt meg beskjed da! Jeg kunne sikkert fått tilbake noe penger, men jeg gidder ikke å bry med det noe mer. Det er tross alt ikke så mye penger det er snakk om.

    Heldigvis hadde de ført opp full verdi på pakka da, slik at jeg fikk betalt full moms. Det er alltid så mye bry å kontakte tollen for å rette opp i slikt.

    Jeg har ingen planer om å handle noe mer fra rchover.com og anbefaler ingen andre å gjøre det heller.

  • #2
    Rchover driver i hovedsak av en fyr. Jeremy. Resten er i selve butikken. Han virker jo som en ok fyr. Veldig hjelpsom på HF.
    Men har selv hatt problemer med at de ikke greier å endre små detaljer å få sendt ut varene riktig. Bestiller man litt og du er NØYE på detaljene så går det greit, men en liten feil og man må vente uker.

    Mail er heller ikke deres sterke side, venter enda på et svar angående min 2in1 de ikke hadde.

    Send en PM på HF så pleier han å fikse det ganske fort.
    Men hold deg til readyheli og helidirect så lenge du kan, mye bedre og raskere
    Go Lower! Lower.... To Low!

    Comment


    • #3
      Fantastisk

      Bestilte en radiokoffert fra rchover 20 januar i år. Denne skulle være på lager etter en uke og de skulle "ship ASAP". Purret et par ganger og varene skulle sendes osv. 14 mars trakk de noen dollar mer fra kredittkortet mitt og hevdet at forsendelsen var postet. Pr i dag 9 april venter jeg fortsatt i spenning. Noe forsendelsesnummer har jeg ikke, men det kommer vel en vakker dag. Én ting skal Rchover ha, de tok seg betalt hurtig i alle fall. Maken til talentløs sjappe har jeg ikke opplevd til, uavhengig av bransje og land. Mulig jeg har vært maks uheldig, men jeg holder meg til andre fra nå av.

      PS: To uker til uten pakke i posten og jeg kontakter Visa og krever pengene mine tilbake grunnet svindel.
      2 * T-rex 450
      1 * T-rex 500

      Comment


      • #4
        Butikken har ikke lov til å trekke penger av kontoen din så lenge de ikke har varen på lager, de kan kun reservere og må justere eventuelt summen hvis det skulle være feil med antall på lager. Hvis dette ikke er gjort riktig tar Visa og ordner jobben!
        Lars Norberg

        Comment


        • #5
          Hmm. Jeg har bestillt deler fra rchover til t-rex`n. Håper jeg får dem før det begynner og snø igjen. Bestillte dem for 4-5 dager siden. Fikk en mail om at pakken var "shipped".
          Ble litt bekymret nå.
          I find that a Ducks opinion of me is very much influence`d over whether or not i have bread with me

          Comment


          • #6
            Noen som har noen gode erfaringer med rchover?
            I find that a Ducks opinion of me is very much influence`d over whether or not i have bread with me

            Comment


            • #7
              Jeg handla en del derfra for flere år siden og da gikk det både fort og problemfritt. Tror Jeg handlet der sist i 2005 så mye har tydeligvis forandra seg siden den gang.

              Comment


              • #8
                krysser fingrene for at dette går bra
                I find that a Ducks opinion of me is very much influence`d over whether or not i have bread with me

                Comment


                • #9
                  Hurra

                  Nå sitter jeg endelig med hentelappen i lanken! Tre måneder tok det, men i morgen har jeg kofferten! Bør imidlertid være et rimelig bra tilbud før jeg nærmer meg den sjappa igjen.
                  2 * T-rex 450
                  1 * T-rex 500

                  Comment


                  • #10
                    Fikk en mail nå mednytt sporings nr. Å pakken forlot USA 12/4.
                    Bestillte delene 6/4. Vet ikke om det er raskt men delene er iallefal på vei
                    I find that a Ducks opinion of me is very much influence`d over whether or not i have bread with me

                    Comment


                    • #11
                      Jeg har handlet fra rchover flere ganger. Det har gått veldig greit. Aldri slike problemer som er beskrevet i denne tråden.
                      - Erik -

                      ------------------------------------------
                      Logo 600SX + 6003D
                      Logo 400SE

                      Futaba 18MZ

                      Comment

                      Working...
                      X