Announcement

Collapse
No announcement yet.

Krick og Aviomodelli?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Krick og Aviomodelli?

    Jeg har omsider tatt opp byggehobbyen igjen etter tyve år! og har bestilt Fieseler Storch fra Krick 2,08m vingespenn. Gamle folk skal fly sakte! Spørsmålet er, har Krick og Aviomodelli noe å gjøre med hverandre? Jeg ser at Aviomodelli og så her an 1/7 skala Storch. Er det samme byggesett?
    Flisespikkeri er gøy!
    Aldri for sent å gjenopplive en lykkelig barndom!
    Dyrøy MFK
    ps., det er ikke størrelsen det kommer an på; hastigheten derimot...........
    http://rolv.info

  • #2
    Har funnet svaret selv. Pakken har kommet fra Tyskland. Både navnet Krick og Aviomodelli sto for forsiden. En stor mangel ser det ut til å være på dette byggesettet: Storchen har ikke den lista/minivingen som går langs forkant av vingen og som er selve poenget med Storchen og får den til å fly sakte, men det går selvsagt an å lage den selv.
    Flisespikkeri er gøy!
    Aldri for sent å gjenopplive en lykkelig barndom!
    Dyrøy MFK
    ps., det er ikke størrelsen det kommer an på; hastigheten derimot...........
    http://rolv.info

    Comment


    • #3
      vet et finnes to versoner av denne storchen en med isopor vinge og en med spantevinge. den med spante vinge skal ha den forkantslot'n mener jeg å huske. Du må legge ut bilder når du begynner på bygginga.

      Mulig du kan kjøpe en bakkantlist i balsa og pusse til som forkantslot
      Tom Nohr
      Tennisveien 9
      2450 Rena

      Frsky taranis 9+
      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
      + diverse små ting

      Comment


      • #4
        Takk go takk, det var forkantslot det hette. Nei, jeg har settet med balsavinge og så langt jeg har sett over delene finnes ikke forkantslotten. Men jeg har årgangsbalsa liggende hehe. Over 20 år gammel. Bakkantlist kan bli bra. Har forstørret opp noen tegninger av spesifikasjonene på storcen fra et blad, så jeg finner rett profil. Skal ta bilder, men det blir vel ikke før etter sommeren. OS 91FS er på vei i posten. Skal prøve å fikse vingefestene på en gammel 1,8m Laser 200 så kanskje det blir flyging i sommer. Motoren har ligget ubrukt i 25 år, men var innsatt med lagringsolje, så den snurrer som bare det!
        Flisespikkeri er gøy!
        Aldri for sent å gjenopplive en lykkelig barndom!
        Dyrøy MFK
        ps., det er ikke størrelsen det kommer an på; hastigheten derimot...........
        http://rolv.info

        Comment


        • #5
          kult med storch da. Driver selv med en i scala 1/6 som jeg har holdt på med i 2 år. har ikke fått tid til å gjordt noe på den på lenge. men ligger en bygge tråd om den her FI156 Fieseler Storch (svenson) - (MFN) ModellflyNytt.no
          Tom Nohr
          Tennisveien 9
          2450 Rena

          Frsky taranis 9+
          Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
          Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
          + diverse små ting

          Comment


          • #6
            Originally posted by lupus49 View Post
            Har funnet svaret selv. Pakken har kommet fra Tyskland. Både navnet Krick og Aviomodelli sto for forsiden. En stor mangel ser det ut til å være på dette byggesettet: Storchen har ikke den lista/minivingen som går langs forkant av vingen og som er selve poenget med Storchen og får den til å fly sakte, men det går selvsagt an å lage den selv.
            Jeg har den Storchen ferdigbygd. Både med isopor og spantvinge. Slotsen fulgte med begge vingesettene. Men den kan enkelt lages ved å lime to stk 2 mm balsa bøyd rundt f.eks. et avløsprør mens det tørker.
            Mvh Terje Martinsen
            leder Modellflyseksjonen/NLF
            www.modellfly.info

            Comment

            Working...
            X