Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ny rekord fra Flying-hobby.com!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ny rekord fra Flying-hobby.com!

    La inn en bestilling på 2 stk Hyperion batterier til 500'en kl.1007..

    Kl.1013 fikk jeg trackingnummer og ordren hadde endret status til "Shipped"
    Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
    T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
    T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

  • #2
    Vi får se om du har dem i hus før jeg får hobbycity-batteriene som jeg bestilte 25. mai... akkurat nå sitter de fast i fortollingen. Der har de vært i noen dager.
    Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

    Anything worth doing is worth overdoing!

    Comment


    • #3
      Det ser bra ut foreløpig i hvertfall..

      "Norway The item will leave Hong Kong for its destination on 23-Jun-2010 23-Jun-2010"

      Tipper jeg har de på lørdag eller mandag
      Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
      T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
      T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

      Comment


      • #4
        Originally posted by jotto View Post
        Vi får se om du har dem i hus før jeg får hobbycity-batteriene som jeg bestilte 25. mai... akkurat nå sitter de fast i fortollingen. Der har de vært i noen dager.
        Har samme problemet selv. Hva er det som skjer? Det jo bare småtterier jeg har bestilt!? Står også noe om at "Posten vil kontakte mottaker ved behov for eventuelle ytterligere opplysninger " Har du fått noe?

        Sendingen er under importbehandling og er midlertidig lagret
        23.06.2010 13:45 2061 GARDERMOEN
        Sendingen er under importbehandling og er midlertidig lagret
        21.06.2010 12:01 2061 GARDERMOEN
        Sendingen er til importvurdering
        21.06.2010 10:20 2061 GARDERMOEN
        Ola
        Elverum Flyklubb Modell
        www.efkm.org

        Comment


        • #5
          Ser ut som jeg er litt heldigere..

          "The item left Hong Kong for its destination on 23-Jun-2010 23-Jun-2010 "

          Og posten her hjemme..
          "Sendingen er sendt fra avsenderland
          23.06.2010 08:43"
          Last edited by Brumm; 23-06-10, 16:45.
          Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
          T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
          T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

          Comment


          • #6
            Originally posted by Ola View Post
            Har samme problemet selv. Hva er det som skjer? Det jo bare småtterier jeg har bestilt!? Står også noe om at "Posten vil kontakte mottaker ved behov for eventuelle ytterligere opplysninger " Har du fått noe?
            Pakken min ble sendt via Singapore på grunn av problemene med Hong Kong Post. Samtidig har posten en kampanje der de sjekker alle pakker fra Singapore.

            Jeg måtte forwarde betalingsbekreftelsen fra paypal til ems@posten.no. Nå har pakken blitt skyflet videre i systemet og har ny status "fortolles av posten".
            Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

            Anything worth doing is worth overdoing!

            Comment


            • #7
              Originally posted by jotto View Post
              Pakken min ble sendt via Singapore på grunn av problemene med Hong Kong Post. Samtidig har posten en kampanje der de sjekker alle pakker fra Singapore.

              Jeg måtte forwarde betalingsbekreftelsen fra paypal til ems@posten.no. Nå har pakken blitt skyflet videre i systemet og har ny status "fortolles av posten".
              Er det posten eller Tollvesenet som sjekker?
              Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
              T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
              T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

              Comment


              • #8
                Originally posted by Brumm View Post
                Tipper jeg har de på lørdag eller mandag
                Jeg fikk pakka mi 4 dager etter jeg bestilte den fra f-h, Hvorfor bestille deler fra norge? :P
                Jostein Gjelstad - Horten - Condor Mfk - jostein@gjelstad.net - http://www.cmfk.no

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Brumm View Post
                  Er det posten eller Tollvesenet som sjekker?
                  Jeg tror det er posten, men de får vel retningslinjer av Tollvesenet. Det er iallefall posten som skal ha dokumentasjonen.
                  Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                  Anything worth doing is worth overdoing!

                  Comment


                  • #10
                    Det er posten som gir dokumentasjonen til Tollvesenet og får fortollet sendingen slik at du slipper å gjøre det selv. Men det er tollvesenet som sjekker pakka fysisk. Gjør du fortollingen selv (oppmøte på Gardermoen eller postterminalen på Alnabru) Kan du spare flere dager transittid. F.eks at pakken kommer inn en fredag. Da slipper du å vente til mandag før du får pakken. Litt O.T. men kanskje litt grei info? Å fortolle selv er egentlig ganske enkelt. Gå på posten og få pakkseddelen og ha med kvittering,så går du til tollvesenet med dette og de fortoller pakken. Så går du tilbake til posten og henter ut pakken. Temmelig enkelt,tar kanskje ti minutter tilsammen.
                    Stig-Arne Isaksen

                    Skymaster 1/6 F-16 m/Behotec JB220
                    Phoenix model 1/5 P-51D Mustang m/DLE 61
                    Freewing A-10 Thunderbolt II 80mm edf

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by jotto View Post
                      Pakken min ble sendt via Singapore på grunn av problemene med Hong Kong Post. Samtidig har posten en kampanje der de sjekker alle pakker fra Singapore.

                      Jeg måtte forwarde betalingsbekreftelsen fra paypal til ems@posten.no. Nå har pakken blitt skyflet videre i systemet og har ny status "fortolles av posten".
                      Sendte mail til adressen du nevnte og lurer på hva f... skjer. Nå har den ligget med samme status siden mandag. Kom hjem i dag og har ikke mottatt noe som helst vedr behov for tilleggsinfo heller. Fri flyt av varer og tjenester....
                      Ola
                      Elverum Flyklubb Modell
                      www.efkm.org

                      Comment


                      • #12
                        Har du fått batteriene dine ennå, jotto?

                        Ser ut som jeg får mine i morgen

                        "Sendingen er ferdig tollbehandlet og overlevert sortering 28.06.2010 08:39 2061 GARDERMOEN
                        Sendingen er til importvurdering 27.06.2010 13:25 2061 GARDERMOEN
                        Sendingen er ankommet mottakerlandet 27.06.2010 13:25 2061 GARDERMOEN"
                        Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
                        T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
                        T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

                        Comment


                        • #13
                          De ble forsøkt levert på fredag, men da var jeg på jobb og dro videre til Trondheim. Jeg skal hente dem på den lokale post-i-butikk idag, med mindre de har sin månedlige oppussing.
                          Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                          Anything worth doing is worth overdoing!

                          Comment

                          Working...
                          X