Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hobbking, nå gidder jeg ikke mer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by Quadrocopter View Post
    Hvem lar Ebay gjengen få kjøpe de store partiene..........
    Hadde noen andre drevet nettbutikk på denne måten så hadde de vært ute av business for lenge siden - men så lenge det finnes bøtter og spann av HK fanboys der ute så blir det vel neppe bedre.
    Mener du at rasjonering er vanlig i andre nettbutikker?
    Eller ar vi tilbake til topic med den siste setningen?

    Originally posted by bjeff View Post
    Jeg betalte 11. august. I og med at jeg ikke har mottatt batteriene jeg har betalt for, så er det selgers ansvar å sørge for at jeg får dem.
    Helt klart. Jeg hadde ikke gitt opp. Sporingen burde være bevis godt nok på at varene ikke er mottatt. Spørsmålet var om det ikke er mulig å spore pakken på returen. Saken er prinsippielt viktig da pakkene nå har en instruks utenpå om å avvise pakker som er skadet.
    Fred Larssen

    Comment


    • #17
      Pratet nettopp med EMS Gardemoen, super service. Han som tok tlf husket til og med pakka. Han mente at det kunne se ut som at det var EMS som hadde rota, og sjekker det opp.

      EDIT: nå ringte de fra EMS, de har gjort alt riktig og har sendt meg all dokumentasjon.

      Men, uansett; når jeg ikke har fått pakka, så er det uforståelig for meg at den tomme pakka må dukke opp i Hong Kong før de kan sende meg det jeg har betalt for. Og dette har jeg skrevet til "Cheva" eller hva kundesenteret i HK kaller seg, til og med tilbudt meg å kjøpe nye batterier mot at de legger ved de jeg allerede har betalt, men til ingen nytte. Først i går, etter at jeg sendte en passe morragretten passiv-aggressiv mail, dukket det opp en "request investigation" på kundesidene mine.
      Last edited by bjeff; 04-11-10, 14:08. Reason: Ny info
      Anders Eiebakke
      90078513

      Comment


      • #18
        Originally posted by Trulsen View Post
        Jeg bestilte 5 mottakere derfra 12. august. 10.oktober kom de på lager, ordren står som reserved og prosessing, de svarer ikke på mail og ordren er ennå ikke sendt. Alle andre som bestilte har fått sine.. Det er etterhvert mange andre billige plasser å bestille fra!
        Hvorfor bestille når de er BK? Jeg gjør aldri det, og de sender innen en uke. I det siste har det vært maks 2 dager.

        Hobbyking er en billig butikk, ikke forvent særlig service der i gården. Man går ikke til IKEA viss man vil ha super service, da går man annet sted.....
        Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

        Comment


        • #19
          Originally posted by spitmk16 View Post
          Hobbyking er en billig butikk, ikke forvent særlig service der i gården. Man går ikke til IKEA viss man vil ha super service, da går man annet sted.....
          For noe sludder, her er det snakk om å få varene man betaler for, ikke "super service".

          Ps: jeg kjøper aldri "backorder", jeg startet denne tråden for å informere om at "billig" raskt blir "dyrt" når man er uheldig med en forsendelse fra HK. Nå har jeg både betalt for batteriene jeg ikke har fått, og for nye batterier som er mye dyrere.
          Last edited by bjeff; 04-11-10, 13:54.
          Anders Eiebakke
          90078513

          Comment


          • #20
            Stikkordet er vel "tålmodighet". Hvis du har dokumentasjonen i orden, så dukker nok batteriene opp til slutt. Det at du i mellomtiden kjøper nye dyrere batterier pga. utålmodighet er jo ikke HK sin skyld. Jeg tror heller ikke at det er lurt å sende mange emosjonelle og aggressive eposter til supportavdelingen. Korte og presise meldinger gjør nok at saksgangen går raskest. Har selv hatt behov for support derfra, og det har ikke vært uvanlig at det tar 1 uke mellom hvert svar fra de. Det er jo bare å ha is magen. Det ordnet seg alle gangene.

            Jeg har heller ikke hatt noen problemer med å bestille produkter som er i back order. Men det kan fort skje at det tar 1 til 2 måneder før man får varene man har bestilt. Det er bare å være tålmodig.
            Andreas

            Youtube: http://www.youtube.com/gamleolga

            Comment


            • #21
              Jeg handler ikke fra Hobbyking lenger. Ved ankomst av min siste bestilling manglet en vare og alle forsøk på å få den erstattet var forgjeves. Jeg dokumenterte med bilder av mottatte varer på vekt som de krever, men de trodde visst ikke på meg.
              Det finnes andre billigbutikker som har mye bedre sevice enn HK.

              Comment


              • #22
                Bestilte batterier ny motor osv på søndag. Har akkurat vært og hentet pakka på posten. Stoooor fornøyd billige var det og
                Ronny Andreassen
                Sunndal/Vinnu
                Fei Bao T-45 GosHawk 1:5,5
                3DHs 33" EPP
                JR 9303 2,4

                Comment


                • #23
                  Originally posted by Eagle15T View Post
                  Stikkordet er vel "tålmodighet". Hvis du har dokumentasjonen i orden, så dukker nok batteriene opp til slutt. Det at du i mellomtiden kjøper nye dyrere batterier pga. utålmodighet er jo ikke HK sin skyld. Jeg tror heller ikke at det er lurt å sende mange emosjonelle og aggressive eposter til supportavdelingen. Korte og presise meldinger gjør nok at saksgangen går raskest. Har selv hatt behov for support derfra, og det har ikke vært uvanlig at det tar 1 uke mellom hvert svar fra de. Det er jo bare å ha is magen. Det ordnet seg alle gangene.

                  Jeg har heller ikke hatt noen problemer med å bestille produkter som er i back order. Men det kan fort skje at det tar 1 til 2 måneder før man får varene man har bestilt. Det er bare å være tålmodig.
                  Her slår du fast at jeg sender "mange emosjonelle og aggressive eposter" til HK, etter at du har belært meg at det er min skyld at jeg må kjøpe batterier fordi jeg er utålmodig. Kanskje du kan hjelpe meg til å fly bedre også ?
                  Last edited by bjeff; 05-11-10, 10:36.
                  Anders Eiebakke
                  90078513

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by bjeff View Post
                    Kanskje du kan hjelpe meg til å fly bedre også ?
                    Det skal du ikke se bort i fra.... hehe.. Neida. Akkurat det vet jeg ikke.

                    Kanskje du bare har vært veldig uheldig. Kanskje "Cheva" som du har vært i kontakt med har vært svært inkompetent. "Jamin" , "Yuki" og "Vivian" som jeg var i kontakt med var ihvertfall veldig serviceinnstilte. Siden dette skjedde for flere måneder siden og saken fortsatt ikke er oppklart, så hadde nok også jeg begynt å bli litt oppgitt. Håper du får tilsendt batteriene dine uansett.
                    Andreas

                    Youtube: http://www.youtube.com/gamleolga

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by bjeff View Post
                      For noe sludder, her er det snakk om å få varene man betaler for, ikke "super service".

                      Ps: jeg kjøper aldri "backorder", jeg startet denne tråden for å informere om at "billig" raskt blir "dyrt" når man er uheldig med en forsendelse fra HK. Nå har jeg både betalt for batteriene jeg ikke har fått, og for nye batterier som er mye dyrere.
                      Selvfølgelig har du krav på de varene du bestiller, som man gjør alle andre steder også. Hobbyking er billig pga 2 ting. De ligger i Hong Kong, og de har minimalt med personell som jobber der. Dette fører til noen ganger uheldig kundeservice.

                      Ting tar tid på slike steder og det skal man være klar over.
                      Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by Eagle15T View Post
                        Stikkordet er vel "tålmodighet". Hvis du har dokumentasjonen i orden, så dukker nok batteriene opp til slutt. Det at du i mellomtiden kjøper nye dyrere batterier pga. utålmodighet er jo ikke HK sin skyld. Jeg tror heller ikke at det er lurt å sende mange emosjonelle og aggressive eposter til supportavdelingen. Korte og presise meldinger gjør nok at saksgangen går raskest. Har selv hatt behov for support derfra, og det har ikke vært uvanlig at det tar 1 uke mellom hvert svar fra de. Det er jo bare å ha is magen. Det ordnet seg alle gangene.

                        Jeg har heller ikke hatt noen problemer med å bestille produkter som er i back order. Men det kan fort skje at det tar 1 til 2 måneder før man får varene man har bestilt. Det er bare å være tålmodig.
                        Helt enig. Og man bør også passe språket når man sender meldinger. Fin tone, og bare en hentydning at alle kan gjøre en feil, øker service innstillingen til de fleste.

                        Har hjulpet endel folk på min gamle jobb der de var missfornøyde, og trivelige kunder som forsto at man kan gjøre feil, ga jeg mye bedre service til, enn de som mente at min bedrift skulle da være perfekt....
                        Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

                        Comment


                        • #27
                          Nå viser det seg at Singapore Post ikke har noen kjennskap til pakken etter at den forlot Norge, og HK har overført alt minus fraktutgiftene mine som bonuspoeng. Fraktutgiftene må iflg dem avgjøres senere.
                          Anders Eiebakke
                          90078513

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by bjeff View Post
                            Nå viser det seg at Singapore Post ikke har noen kjennskap til pakken etter at den forlot Norge, og HK har overført alt minus fraktutgiftene mine som bonuspoeng. Fraktutgiftene må iflg dem avgjøres senere.
                            Synes jo det er ganske godt ihvertfall... Retur er alltid en uting når man handler langveis fra. Derfor er også frakt en kostnad som kan dra på seg. Har selv handlet bøtter der borte og handler alltid ting som er på lager og har alltid fått alt og rask service. Men er også klar over at blir det tull osv tar ting laaang tid, men er jo også forberedt på det. Ellers kan man handle til 4 ganger prisen her.
                            Lars Norberg

                            Comment

                            Working...
                            X