Announcement

Collapse
No announcement yet.

Service hos Throttlestore?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Service hos Throttlestore?

    Kjøpte for en tid tilbake servoer og utstyr til en 50CC Ultimate jeg har, bestilte de hos Throttlestore, var billigst der. Etter et par dager ankom utsyret, ingen problemer. Men det viste seg at en av servoene var defekt (PowerHD ds120) Sendte en mail til de om problemet, fikk svar dagen etter om at jeg kunne bytte alle servoene hvis jeg ville det, eller bare den ene som var defekt. Sendte så en mail om at jeg ville bytte kun den ene, men jeg ville ha flere servoer i tillegg, b.la en sterkere på sideroret. Skulle jo selvfølgelig betale for de ekstra jeg skulle ha. Etter den mailen, pluss flere andre jeg har sendt har jeg ikke hørt et pip fra de. Lurer på om de syns jeg er useriøs, leste et innlegg på forumet fra de, om at de ikke besvarte useriøse mailer. Dette irriterer meg noe jævlig, så det er siste gangen jeg handler derfra. Går vel for f... å svare på en mail. Men de har vel nok kunder, så er vel ikke så nøye om de mister en. Ser at de sender ut mailer, pluss skriver en del verdensmestersvar inne her, så PC`n dems er det ikke noe galt m hvertfall...

    Hilsen en irritert forhenværende kunde..
    Trond Winger, søndagsflyger

    EG MX2 106"
    Ultimate 71"/DLE55
    GB Yak55 2.2M/DLE55

  • #2
    Prøv å ringe de. Kanskje e-mailene dine havner i et filter.
    Bfight 210
    De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
    De Havilland DH 2 skala 1/5,3
    Phoenix RC Club

    Comment


    • #3
      jeg bestilte noe greier, å fikk ikke alt jeg hadde bestilt, ringte dem, å dagen etter lå de manglende delene i postkassa
      trex-600-NSP-FBL 0s55hz,beastX,align ds610,ds650.
      trex-550e. FBL align ds610.ds620. beastX, castle esc &bec, EDGE 553mm.
      arf jupiter med magnum 52 med ukjente servoer.
      PA katana MD elektro med ymse elektronikk.
      homemade quad med diverse elektronikk.
      noen depronkjerrer.
      futaba10c 2.4ghz.
      radiostyrte bilær med reservedeler liggende klart

      Comment


      • #4
        Handlet der i sommer og fikk noen defekte deler, sånn må en forvente når man kjøper Kina ting. De var raske til å svare på mail og fikk beskjed om å sende det opp. Litt for trege til å konstatere feilen og sende oss nye deler men de gjorde det nå ivertfall.
        Får håpe de tar seg bryderiet og svare deg, ellers øker vel ikke denne omsetningen de skryter så fælt av noe særlig framover.
        Lars Norberg

        Comment


        • #5
          Det butikken har skrevet pr e-post høres da svært imøtekommende ut. Hvorfor ikke gjøre som det står på sidene deres ang kontakt:

          "Kontakt oss på telefon tirsdag til fredag i tidsrommet 1000-1400. Mandager klarer vi kun å pakke/sende ut helgens bestillinger. Vårt telefonnummer er 71 70 73 01"

          Etter mitt skjønn har trådstarter vært alt for rask med å trekke slutninger.
          Last edited by nixxon; 05-12-10, 22:25.

          Comment


          • #6
            At vedkommende her på forumet er aktiv på "avtrekkeren" har ingen ting med butikken å gjøre, da den er plassert på andre siden av jordkloden i følge han som er så flink å skrive her.

            Jeg har nettop selv hatt en reklamasjonssak mot de, der jeg benyttet meg av skjemaet på internettsiden. Jeg fikk ingen respons så etter en uke sendte jeg de en mail og minte de på den første jeg sende. Fikk da til svar at det var ikke noe problem å sende inn produktet mitt, og om de fant feilene jeg nevnte så kunne jeg bytte i makent eller feks to andre kraftigere ladere, som var problemet, mot et lite pristillegg.. Har ennå ikke fått sendt den, men sender den så fort jeg reiser på jobb igjen.. Så servicen er upåklagelig, men de er ikke så raske å svare på mail alltid. Men når konversasjonen først er i gang, går det ikke lang tid.

            PS: De har allerede sagt til deg at dette ordner seg, så vær litt forsiktig med forhastede konklusjoner her på forumet. Det skaper unødig mye ufortjent dårlig reklame! Ring de på tirsdag

            Comment


            • #7
              Ja den første mailen jeg fikk var imøtekommende den, men når de ikke svarer på resten, så hjelper ikke det. Må da være mulig å kontakte en butikk pr. epost skulle man tro.. Konversasjonen var igang den, men det ble plutselig stille fra dem..
              Last edited by trowin; 05-12-10, 22:27.
              Trond Winger, søndagsflyger

              EG MX2 106"
              Ultimate 71"/DLE55
              GB Yak55 2.2M/DLE55

              Comment


              • #8
                Det er tatt noen grep både her på forumet, og hos TS for at tråder ikke skal utvikle seg
                slik de har gjort. Håper alle her på forumet nå kan starte med blanke ark mtp. TS.
                Jostein Gjelstad - Horten - Condor Mfk - jostein@gjelstad.net - http://www.cmfk.no

                Comment


                • #9
                  Ok, da kan du slette hele tråden..
                  Last edited by trowin; 05-12-10, 22:46.
                  Trond Winger, søndagsflyger

                  EG MX2 106"
                  Ultimate 71"/DLE55
                  GB Yak55 2.2M/DLE55

                  Comment


                  • #10
                    Nei ikke slett den. Du har ikke skrevet noe galt eller stygt. Vi får bare la være å tøye strikken

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by nixxon View Post
                      Det butikken har skrevet pr e-post høres da svært imøtekommende ut. Hvorfor ikke gjøre som det står på sidene deres ang kontakt:

                      "Kontakt oss på telefon tirsdag til fredag i tidsrommet 1000-1400. Mandager klarer vi kun å pakke/sende ut helgens bestillinger. Vårt telefonnummer er 71 70 73 01"

                      Etter mitt skjønn har trådstarter vært alt for rask med å trekke slutninger.
                      Dersom de oppgir en epostadresse på siden deres, så må det være mulig å benytte den. Fordelen med epost er at ting er dokumentert. Derfor foretrekker mange, inkludert meg selv å benytte epost. At de ikke svarer på epost, uansett grunn, er veldig dårlig. Det skal ikke være nødvendig å purre på dem.
                      Ørjan Pettersen
                      Trenger du hjelp til oppsett av helikopter i Tromsø, bare ta kontakt.

                      Comment


                      • #12
                        Ang reklamasjon generelt

                        Kanskje viktig å huske på her, at hvis man ønsker å reklamere på en vare, så må varen først retuneres til butikken, før man kan forvente å få en ny i bytte eller evt varen tilbake i reparert tilstand.

                        En vare det reklameres på skal uansett retuneres til butikken.
                        Hvis ikke må man betale normal salgspris for en ny erstatningsvare.
                        Dette er et krav norsk kjøpslov stiller til både kjøper og selger.


                        De fleste seriøse butikker har avtaler med sine leverandører ang defekte varer.
                        Men uten den defekte varen i hende, så kan heller ikke butikken kreve noe erstatning fra sin leverandør.

                        Så husk, forvent ingen ny erstatningsvare, fra hverken Throttlestore, Elkjøp eller noen andre butikker før man har levert/sendt tilbake den defekte varen. Det har man som kunde intet krav på.

                        Dette har ingenting med en evt korrespondanse mellom kunde og butikk å gjøre. Dette er en selvfølgelighet som er stadfestet i kjøpsloven.

                        Svare på mail fra kunder bør alle nettbutikker gjøre, men erstatningsvare kan man uansett ikke forvente å få tilsendt før den defekte varen er retunert til butikken.

                        RcModeller
                        Last edited by rcmodeller; 06-12-10, 16:38.

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by rcmodeller View Post
                          Kanskje viktig å huske på her, at hvis man ønsker å reklamere på en vare, så må varen først retuneres til butikken, før man kan forvente å få en ny i bytte eller evt varen tilbake i reparert tilstand.

                          En vare det reklameres på skal uansett retuneres til butikken.
                          Hvis ikke må man betale normal salgspris for en ny erstatningsvare.
                          Dette er et krav norsk kjøpslov stiller til både kjøper og selger.

                          De fleste seriøse butikker har avtaler med sine leverandører ang defekte varer.
                          Men uten den defekte varen i hende, så kan heller ikke butikken kreve noe erstatning fra sin leverandør.

                          RcModeller
                          Det er jo helt i orden det, men da regner jeg også med at dere har svart dette på alle henvendelsene han har gjort til dere? Lite man kan gjøre om varen ikke er returnert men da er det vel bare å gjenta dette når kunden sender nye mail med hendelser, og ikke svare i det hele tatt hjelper vel lite på saken;P
                          Lars Norberg

                          Comment


                          • #14
                            trodde forhandlere var utestengt fra de vanlige forumene

                            Comment


                            • #15
                              Well...i så fall

                              Må vel det gjelde alle forhandlere?
                              Som diskusjon om nytt regelverk.

                              Hvis i så fall det er tilfelle, så kan heller ikke forhandlere omtales herunder, i henhold til norske presseetiske regler, som ikke tillater ensidig omtale der det ikke kan svares på tiltale, dvs at den andre omtalte part ikke kommer til orde i samme rett nedadstigende fora.

                              RcModeller

                              Comment

                              Working...
                              X