Announcement

Collapse
No announcement yet.

Har Martinsen Hobby lagt ned?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    no er jeg så heldig jeg, att nærmeste modellfly butikk er minimum alt1: 1 ferje, og 2 timer kjøring med bil, alt2: 2 ferjer. 2-3timer kjøring med bil, skal være bra trengt for at jeg setter meg i bilen og reiser til noen av disse. men kanskje heller butikkene burde sett seg om etter markedet, det har vell vært slik i alle år att alle har pleid å oppsøke butikker, men i dag er det nok butikkene som skal oppsøke oss.
    gi oss pakke tilbud, og diverse. når min gammle kjæreste dreiv dyre-butikk, så var prisene ganske mangen lavere i innkjøp enn hva det stod på tilbudslappen i vinduet. tskjorter på diverse butikker koster 10-40kr innkjøp, går for 400-800kr i rett butikk. noe det samme kan jeg tenke meg skjer i vår bransje også. selvsagt skal alle kunne leve, og være fornøyde. se på elefun fks, dem gjør det nok godt, men det er pga dem har utvalg, dem har dyrt, og dem har billigt. så er det dems jobb å overtale meg til å handle det dyreste med argumenter og diverse. når jeg har tatt tlf til elefun, så har jeg altid møtt karer med peiling og interesse for å selge, uten av jeg føler jeg kjøper rolex på gaten av mannen i frakk.

    Comment


    • #17
      Jeg har jobbet i butikk som solgte fiske utstyr og det vi kjente mest på var de billigere varene, pga. at en ikke kan legge på like mye på en vare som er dyr i inkjøp

      Comment


      • #18
        selvsagt, og når en kjøper i store antall, så kjøper en naturlig nok billigere også. bare se på hva som skjer om du kjøper litt saker og ting på cyclonehobby osv, prisene går bra ned, men igjenn så er vell det avhengig av att vi kjøper det i norge. er jo særs lite vitsi å handle en conteiner med noe ingen vil ha, men om en har rett pris, så tror jeg det ville solgt også, blanda med litt reklame

        Comment


        • #19
          Originally posted by Karl H. View Post
          Det er helt forståelig at kunden er opptatt av pris og kjøper der det er billigst. Men det gjør at det blir mindre og mindre attraktivt å drive butikk i Norge.
          Lønninger-husleie-og andre driftsutgifter her i landet gjør at forretningene ikke kan konkurere med netthandelen. Like forbannet er det trist å ikke kunne gå i en hobbyforretning og å kunne se på varene før man kjøper.
          Med hjemmekontor behøver man (snart også i Norge) ikke å bevege seg ut i det hele tatt, utenom å åpne døra for å motta varer.
          Bortsett fra når vi skal ut å fly modellfly.
          Det utrolige er at kundene bruker hobbybutikkene som konsulenter llikevel. Jobber i hobbybutikk selv, og har mange ganger blitt spurt om ditt og datt på tlf og i butikken. Man kan stå i 30-60minutter å gi råd om utstyr.... for deretter å skjønne at de skal handle fra Kina..... Så det er opp til dere, lær Mandarin, hvis du vil ha hjelp i fremtiden

          Comment


          • #20
            Hei
            Bare opplyse om at vi hadde kunder som opplyste andre kunder inne i butikken om hvor billig det var og handle fra Kina.
            Det ble også gjort forsøk på å kjøpe fra kina, men det hjalp ikke
            Alle skulle se det og det flyet
            før de handlet det fra Kina.

            Men som sagt, butikken er borte.
            Og dermed en sponsor for de aktivitetene innen modellfly i området.

            Ønsker også alle en flott vår og mange hyggelige flytimer.
            Og ja, det er sant. Snart Fagernes!!
            OAF
            Caliber 30FT MiniTitan
            Div Fly
            Radio Hitec Aurora 9
            www.ringerikemfk.com
            http://modelsport.no/

            Comment


            • #21
              Utrolig trist at det gikk som det gjorde med Martinsen, etter det som nå skjedde der, og IMPX er lagt ned, må man desverre begynne å bestille over nett... Nå har jeg akkurat handlet inn til et storprosjekt som er i gang, og må si jeg har nok forhandlet priser med norske forhandlere fremfor å sikte meg inn på å handle alt fra det store utland, selv om det her er billigere uten å forhandle priser. Det eneste jeg så langt har handlet fra utlandet er spinner og cannistere, da de som kunne skaffe dette i norge, har tilnærmet monopol på disse deler i den størrelsesorden i norge, og desverre priser deretter.
              Det jeg for det meste har møtt i norge, er positivtet i møte med mine forhandlinger i forhold til pris. Og som tildligere nevnt i tråden, har pris noe å si ja, men betaler heller de 15-20% mer slik jeg er endt opp med, i forhold til å handle i Kina og omegn.

              Det finnes flere grunner til at jeg gjør dette, men nevner omstendigheter rundt evt reklamasjon, det å ha norske butikker som det er mulig å besøke, leveringstid, rådføring for de uten brede språkkunnskaper, og nettopp det å kunne forhandle om pakkepriser ved større innkjøp.

              Kan nevne noen jeg har handlet fra, Elefun, Norwegian modellers, Rcpro, RcPartner og Throttlestore. Og ALLE har vært positive, OG en butikk som også hadde vært en selvfølge ville vært Martinsen, da man her følte seg velkommen, fikk gode råd og GOD service.

              Så mitt råd til dere andre modellflygere: Ta godt vare på de butikkene vi enda har igjen, FØR de er borte...

              Mitt storprosjekt får vel en sluttsum på ca 20% under ordinærpris, og 90% av utstyr er handlet i norge. Det blir det også til mitt neste prosjekt...
              Worldstar 40, OS FS-70II
              30% Sebart Sukhoi 140, OS 140RX
              33% Goldwing Raven 88", DLE 55
              33% Extreme Flight Edge 540 88", DLE 55
              33% Extreme Flight Yak 54 88", 3W 55XI
              35%??(246.5cm vs) Hangar9 Extra 330L, MVVS 58IRS Prosport
              47% Etreme Composite Edge 540T, 3W 240iB2TS

              "Viss du må pælla tur kænnistær'n, fårr å spara vækt, har du fårr liten mottor"
              "Ætt'no arti, dæ som itte kænn vara fali"
              "Dæ skar dure å bromme, itte læta som ei symaskin"
              "No gut's, NO glory"

              Comment

              Working...
              X