Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rc butikker

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Rc butikker

    Dette er bare en liten ting ang rc butikkene våre !
    Hvert år når famelien er på ferie så stikker jeg og guttene innom di butikkene som er lett
    tilgjengelig ,di to siste årene så er det norwegian modellers som har blidt besøkt,pga lett tilgjengelighet og
    en meget fin butikk for innpulskjøp osv men i år passerte vi på søndag ..
    Så i år ble vi enige om att elefun må besøkes selv om vi ikke skulle lengre en til Kragerø.
    Vi kjørte fra kragerø (ca 8 mil) ned til elefun noen dager senere og pengene brente i lommene til både far og sønner ,men må si at vi
    ble skuffet ov den butikken ! Altså som nettbutikk er di helt konge !!!
    Tomme hyller og lite lokale og dårlig utvalg ,dette gjelder altså butikken !
    Står jo på netsidene att di har 300 kvm med butikk ,men det var di minste kvm jeg har sett ....
    Så om di ikke har en annen butikk en der vi var så var det triste saker .
    For jeg hadde sett for meg en times tid til å handle impulsift diverse ting og ett øl fly eller to,men vi reiste tommhendt tilbake .....
    Men ferituren går videre og regner med vi skal få svidd unna noen hobbypenger i arvika til helgen
    God helg
    Mvh Geir Mogstad
    ---------------------------------------
    slapp av det kommer helt sikkert ned!

  • #2
    Er i Kragerø på ferie vi også! Er det du som kjører på hang oppe ved utsikten?
    GOMFK -|:|- Geir Olav Nilsen -|:|- VFKM
    sigpic



    Comment


    • #3
      Bra du ikke var innom smallsize i oslo da,da hadde du blitt enda mere skuffet God tur til Arvika
      Ronny Andreassen
      Sunndal/Vinnu
      Fei Bao T-45 GosHawk 1:5,5
      3DHs 33" EPP
      JR 9303 2,4

      Comment


      • #4
        Man får holde seg til nettet, er mye mer spennende. Er desverre altfor lenge siden jeg var innom en butikk der jeg virkelig hadde lyst til å kjøpe noe...
        Lars Norberg

        Comment


        • #5
          var i porsgrunn i ferien. og kjørte en tur til grimstad bare for å besøke elefun og må si jeg ble veldig skuffet jeg også. hadde det ikke vært for att jeg hadde bestemt meg for noen ting på forhånd så hadde det ikke blitt noen handel. Skulle ha ett quadrokopter kit. og da måtte jeg vente minst 20min mens de var på lageret og hentet det
          Tom Nohr
          Tennisveien 9
          2450 Rena

          Frsky taranis 9+
          Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
          Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
          + diverse små ting

          Comment


          • #6
            Elefun er primært en nettbutikk og utsalget bærer jo preg av å være mer en service til folk som bor i "nærområdet" mer enn å friste folk inn fra gata til spontankjøp.......Jeg ser selvsagt at en fullpakka og fristende butikk sikkert kunne solgt endel til folk som er innom uten noe konkret plan.
            Jeg er så heldig å bo i nærheten og setter pris på at de har butikk, men all sikling og sjekk har jeg gjort ferdig hjemme og er det noe jeg må se på så finner de det jo frem.
            Når Elefun har god service og VELDIG mye på lager så er jeg fornøyd. Verste som fins er butikker med "masse" utvalg men ingenting på lager.
            Øystein T.

            EF Extra 300 70"
            Speedfire F5B
            Baudis Fosa F3B
            Ascot F3B
            Lynx Carbon
            EF Extra 300, 58" Electric
            T-Rex 700N

            www.artistic3d.net

            Comment


            • #7
              Vi er vel for vant til elgigasupervanvittigkjøp og Størstestorsenter

              Jeg var i USA nylig, og satte meg i bilen for å finne igjen en rc-sjappe jeg var blitt anbefalt. I andre enden av Phoenix' lange og mange gater ble jeg møtt av en bitteliten kneipe med...tja....ingen ting? Dog hadde de en blank og deilig Aurora Avant stående på disken. Det reddet turen for min del. Men shopping ble det ikke....
              Kristian Westgård
              Nittedal

              Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


              Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
              — Neil Armstrong

              Comment


              • #8
                hva med å starte en tråd om fine butikker å handle i, i Norge og UTLAND.....
                Mvh Andreas
                Stevensaero, glede i noen balsaflak.
                PCM.at mye glede i litt carbon
                Mine fly sees under Sundtair sine Hangar ALBUM

                Comment


                • #9
                  Det ligger en tråd som stickie under forskjellig - RC Forhandlere & driverse linker - (MFN) ModellflyNytt.no

                  Det er en stund siden den ble oppdatert, men tråden kan vel fortsatt brukes.

                  Sent from my LG-P990 using Tapatalk 2
                  Olav Moe

                  -- Uttrykket "flyinteressert ungdom" forteller ingenting om din fysiske alder. --

                  Innholdet i min hangar, sånn ca

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Sundtair View Post
                    hva med å starte en tråd om fine butikker å handle i, i Norge og UTLAND.....
                    Er vel nok tråder om det her inne hvis du gidder og søke...
                    Ronny Andreassen
                    Sunndal/Vinnu
                    Fei Bao T-45 GosHawk 1:5,5
                    3DHs 33" EPP
                    JR 9303 2,4

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by ronnynorge View Post
                      Bra du ikke var innom smallsize i oslo da,da hadde du blitt enda mere skuffet God tur til Arvika
                      Når de ikke har de vanligste pluggene og kablene en gang. Kan de ikke vente at kundene kommer. Sier alltid at det kommer, men like tomt når jeg kommer tilbake. Der fikk jeg ut den.
                      Vennlig Hilsen
                      Arne Husby

                      Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

                      Comment


                      • #12
                        Er vel svært få RC butikker som har kundemasse nok i nærmiljøet til å leve av det. Og de fleste som er innom er vel der for å titte å senere handle på nettet i utlandet alikevell.
                        Så det er vel bedre for de fleste av oss at en foretning funker 100% på å serve oss resten av året enn å tilfredstille ett par turister på sommerferie.
                        Så jeg er kjempefornøyd med att Elefun bruker tid og resurser på netthandel og service.

                        Det er vel dagens realitet att for å tjene penger for å overleve, så må våre få RC foretninger konkurere med netthandel i utlandet, og her er Elefun på ett meget høyt nivå. Lynkjappe og meget god service.
                        Terje Egeberg
                        "Opp ska det og det får bare virke"


                        38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                        40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                        35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                        3DHS slick 89" EME 60.
                        3DHS Slick 71"

                        Comment


                        • #13
                          Elefun.no startet som, og er ment til å være en webshop.
                          Utsalget er nok mer en service enn en utstilling for varene...

                          Husk også at det ofte blir litt dårligere utvalg/service når butikker har ferieavvikling.

                          edit: De skal for så vidt lage nytt bygg til neste sommer.
                          Tipper nok butikken blir litt bedre da
                          Last edited by xilian; 02-08-12, 09:03.
                          Tom I. Arntsen

                          Comment


                          • #14
                            Ja ja
                            Slik går det når man satser kun på netthandel
                            De butikkene som var tilgjengelige med et godt utvalg ble sakte men sikkert borte
                            Og så klaget man på at det var dyrt
                            Mye billigere på nett
                            Resultatet ble ingen butikk å reise innom f.eks. ferie for å sikle litt.........
                            Jada, jeg jobbet hos Martinsen Hobby i Hønefoss
                            OAF
                            Caliber 30FT MiniTitan
                            Div Fly
                            Radio Hitec Aurora 9
                            www.ringerikemfk.com
                            http://modelsport.no/

                            Comment


                            • #15
                              Nå skal man på ingen måte underslå hverken nedslagsfeltet til selve butikken eller omfanget dette er blitt etterhvert, det bor tross alt endel Sørlendinger innenfor kort biltur fra Elefun, særlig etter ny firefelt ble åpnet til Kr.Sand.
                              I sin spede begynnelse var butikken åpen et par timer en dag i uka, mens den nå er åpen 5 dager i uka. Det er tidvis ganske så folksomt i butikken, så tror ikke dette er noe som går i retning av reduksjon.

                              Og er ikke helt overbevist om at vi flygende står for majoriteten av omsetningen heller. I butikken er det ihvertfall svært mange i bilkategorien ser jeg....
                              Øystein T.

                              EF Extra 300 70"
                              Speedfire F5B
                              Baudis Fosa F3B
                              Ascot F3B
                              Lynx Carbon
                              EF Extra 300, 58" Electric
                              T-Rex 700N

                              www.artistic3d.net

                              Comment

                              Working...
                              X