Announcement

Collapse
No announcement yet.

X-Mode skuffer atter en gang!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • X-Mode skuffer atter en gang!!!

    Jeg er av typen som får 2-3 pakker ukentlig med pakker fra forskjellige nettbutikker, i all hovedsak er det modellflyrelaterte utstyr som kommer og jeg har prøvd de aller fleste nettbutikker opp igjennom tiden. Stort sett har jeg nesten bare gode erfaringer. Alt fra de minste gutta til de aller største...

    X-mode ble prøvd en god del for noen år siden og den gangen ble det mye styr for å få delene som ble bestilt. Flere i klubben vår har måtte etterlyse deler som er bestilt igjennom xmode. Men det var før og jeg regnet med at x-mode hadde vokst seg til en seriøs aktør, det er i allefall slik de fremstår utad. Så jeg valgte for 12 dager siden å legge inn en liten bestilling på to mikroservoer som jeg selfølgelig forhåndsbetalte. Tok det nesten som en selfølge at ting skulle dukke opp før påske, men det har de da altså ikke gjort.

    Ekstra surt er det at bestillingen jeg la inn var planlagt for akkurat påsken og jeg blir nesten forbannet over at slikt skjer gang på gang med xmode, jeg kommer helt sikkert ikke til å bestille noen deler derfra igjen. Jeg vil også komme til å fraråde alle som tenker på å kjøpte noe derfra. Jeg er som dere skjønner forbanna på hele butikken - og så godt som ingen gode erfaringer gjør at jeg skriver denne posten.

    Bare sånn for å sammenligne så kom det en pakke idag fra thailand som ble bestilt mandag.
    Runar Isaksen
    risaksen@bluezone.no

  • #2
    Jeg får bare føye meg i rekken her. Har gjort meg en erfaring med Xmode, da jeg bestilte en Hitec mottaker med krystall i September 2005. Fikk mottakeren men krystallen dukket aldri opp. Fikk bekreftet at denne skulle bli ettersendt, men til tross for gjentatte forsøk på å komme i kontakt med butikken fra min side har jeg fremdeles idag en ubrukelig mottaker. Ingen svar overhodet. Alle varer ble forøvrig forskuddsbetalt.
    Har flere ganger i ettertid hatt lyst og kjøpe rc-utstyr fra dem, de selger jo mange bra produkter til en rimelig penge. Men slike opplevelser gjør jo at man fort ser seg om etter en alternativ butikk med tilsvarende produkter.

    Thomas Jacobsen
    Last edited by Rnoaf; 12-04-06, 18:15.

    Comment


    • #3
      X-Mode AS holder stengt! - (MFN) ModellflyNytt.no
      Jeg beklager forsinkelsene som har hvert i det siste.
      Problemet er jo at dette ikke bare har dreid seg om i det siste...
      Det var slik første gangen jeg bestilte for snart 1 år siden og det var slik på nyåret når jeg bestilte og det er tydeligvis fortsatt slik ut i fra hva andre forteller. Synd er det i hvert fall siden mange av produktene passer meg godt...

      Det kom en beklagelse sist dette var oppe til diskusjon her og det kommer en beklagelse nå, i tråden over. Men det hjelper liksom ikke å beklage så mye når det samme skjer gang på gang.

      Håper "xmode" blir frisk igjen (også i overført betydning...). Jeg håper i hvert fall det da jeg gjerne har noen feriepenger jeg kunne tenkt meg å brukt opp utti juni en gang...

      En tilbakemelding jeg virkelig håper det kan bli gjort noe med er den automatisk genererte ordrebekreftelsen. Eneste den fører til er å gi falske forhåpninger de gangene ting ikke kommer.


      Espen Melby
      Espen Melby

      :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

      Comment


      • #4
        X-Mode

        Hei.
        Se hva jeg fant på 3dheli:
        www.3dheli.no is parked

        Odd Arne

        PS: Står også her under Produktet Annonsering
        OAF
        Caliber 30FT MiniTitan
        Div Fly
        Radio Hitec Aurora 9
        www.ringerikemfk.com
        http://modelsport.no/

        Comment


        • #5
          kan jo virke som det ikke bare er fordi denne tråden startet at det kom en beklagelse fra x-mode. har selv bare bestilt en gang fra x-mode da noen servoer og fikk dem kjapt. så jeg skal ikke klage på han. gi han en sjanse over påske nå og se om det bedrer seg.
          Tom Nohr
          Tennisveien 9
          2450 Rena

          Frsky taranis 9+
          Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
          Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
          + diverse små ting

          Comment


          • #6
            Det er bare det tyor at dette har skjedd flere ganger med flere av oss...
            En gang = uflaks/slikt som kan skje, to ganger er betenkelig osv osv...

            Hadde bare kommunikasjonen vært bedre under bestillingsprosessen så hadde ikke dette vært noe problem for meg. Men når det blir sendt ut ordrebekreftelse, varen blir betalt og varen ikke kommer og det i tillegg er umulig å få svar på e-poster (det er i hvertfall det jeg har opplevd) samt at enkelte andre har problemer med å komme igjennom på telefon så syntes jeg dette er en form for kundebehandling som antagelig ikke lønner seg i det lange løp(?). Spørsmålet er bare hvor mange sjanser vi som forbrukere skal gi forhandlere som driver slik. Da mener jeg gjentatte tilfeller som er tilnærmet helt like. Det er selvfølgelig lov å gjøre en feil innimellom, også som butikk! Bare så det er sagt.

            Folk får gjøre seg opp en mening selv, og som sagt så har xmode en del ting jeg kunne tenkt meg utover sommeren så jeg syntes dette egentlig er synd. Hverken mer eller mindre.

            Om web-shopen ikke takler alle e-post adresser eller om det er andre årsaker til at ting ikke fungerer som det skal så får en vel nesten revurdere hele web-shop løsningen. Det hadde vært bedre for min del om jeg hadde fått en tilbakemelding på at varen ikke er på lager eller lignende, hvorpå jeg kan velge å la bestillingen stå i påvente av at varen kommer inn på lager eller bestille fra noen andre dersom det haster.

            Espen Melby
            Espen Melby

            :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

            Comment


            • #7
              Har selv også bare bestillt én gang ifra xmode. Den gangen ventet jeg på sendinga i relativt lang tid, før jeg ringte dem og etterlyste pakken, eller i det minste varsel om at ting hadde blitt forsinket.

              Da fortalte mannen i andre enden at de hadde vært utsolgt, men hadde fått inn varene "den dagen", og skulle til å ringe meg for å høre om jeg fortsatt ville ha varen.

              Dette forteller meg at problemet til xmode er litt mere grunnleggende enn at én av medarbeiderne deres har blitt syk til påske. Dette har med holdninger å gjøre.

              Hvor vanskelig for dem hadde det vært å sende en mail MED EN GANG og si "sorry, denne varen er ikke på lager. Vil du vente til vi får den inn igjen (c.a. XX dager) eller avbestille?"

              Med de fortjenestemarginene xmode beregner rundt oppkrav og lignende tror jeg at de hadde tjent på dette.

              Må innrømme at dette var første (og sannsynligvis siste) møte med butikken, og at jeg i etterkant har valgt en annen nettleverandør (i Norge) for radioelektronikk til helier.

              //Svein
              Med forbehold om dårlige dager:

              Svein Skogen

              Comment


              • #8
                Har selv bare handlet der en gang og jeg fikk det jeg bestillte dagen etter . Så jeg har bare positive erfaringer med de så langt .

                Morten Rolfsen
                Falcon
                -------------------------------------------
                Morten Rolfsen
                Kristiansund

                Jeg kræsjer aldri ... Jeg har bare veldig harde landinger .
                -------------------------------------------

                Comment


                • #9
                  Det er egentlig veldig rart at en som bruker så mye tid, penger og krefter på markedsføring og anonsering driter så vanvittig i kundebehandling. Så lenge kundene forhåndsbetaler varene så trenger ikke nettbutikken stresse, de har jo fått betalingen sin. Og så lenge de selger varene sine billigere en mange andre vil de jo til stadighet fange nye kunder... hmm.. lukter kjelltring av dette men!

                  Kan jo til informasjon si at jeg sendte mail til xmode angående avbestilling av varene mine med kontoinformasjon for tilbakebetaling i går tidlig. Svar ventes fortsatt.

                  Kan jo ikke gjøre stort annet en å boikotte butikken selv, men det irriterer jo når man ser salgsanonser over hele Mfn!
                  Runar Isaksen
                  risaksen@bluezone.no

                  Comment


                  • #10
                    Vil det ikke vært enkelt å svarteliste dårlige forhandlere som ikke lover alt de hadde lovt?

                    Comment


                    • #11
                      Det hadde vært det aller beste!! Det SKAL være konsekvenser for dårlig oppførsel mener i allefall jeg. Nå som Mfn har så stor trafikk så vil jo det være mulighet for å "presse" leverandører som får mye klager til å rette seg?!?!!..

                      Bare et løst forslag..
                      Runar Isaksen
                      risaksen@bluezone.no

                      Comment


                      • #12
                        er enig med deg der. og de levrandørene jeg har hatt dårlig erfaring med har jeg rett og slett kuttet ut. endte opp med å bytte radiomerke pga det. men er bedre fornøyd også med den radioen jeg har nå
                        Tom Nohr
                        Tennisveien 9
                        2450 Rena

                        Frsky taranis 9+
                        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                        + diverse små ting

                        Comment


                        • #13
                          Kjøpte noen deler til min T REX i vinter. 1 ble levert og 1 ble restet men betaling for begge tok han via mit Mastercard. Har tatt dette opp. X Mode lovet å sette det inn på min konto. Kan ikke se å ha fått pengene tilbake, ikke at det betyr så mye (ca 65.-) men vanvittig frekt. Sendte han mail for 4 uker siden. Ikke noe respons så jeg regner med at det ikke er ført tilbake. Vil aldri noen gang igjen benytte dette firmaet og anbefaler alle andre til å holde seg langt unna.

                          Burte vel egentlig meldt fra til Mastercard! Skulle ikke tru det var lovlig å belaste kontoer for noe man ikke leverer uten at dette er avtalt.

                          Bestillte delene istede fra USA. De leverer på 3-4 dager.

                          Slik jeg leser denne tråden så skulle konklusjonen være grei når det gjelder X Mode. Hold dere unna.

                          Comment


                          • #14
                            Uttaler meg ikke om Xmode, men en regel må være å aldri betale forskudd for en vare. Det er det ingen seriøse firmaer jeg handler med som noen gang har krevd forskuddsbetaling. Brukes kredittkort, og man ikke får varen som forventet, er veien å gå om kortselskapet. Dem evt stanser betaling, krever tilbake fra firma, uten at man selv blir personlig innvolvert. Eller lider noe tap.
                            Heldigvis finnes det mange norske og utenlandske seriøse firmaer å handle fra.

                            Comment


                            • #15
                              Har selv handlet endel fra Xmode, både helikopterdeler og servoer, og kan ikke si annet enn at jeg har vært veldig fornøyd.

                              Delene har kommet kjapt, og prisene derfra er meget konkuransedyktige!

                              Jeg har ihvertfall ikke sett noen annen plass i Norge der man får kjøpt f.eks. Hitec HS-55 og HS-81 til 150 kroner. ;D

                              Har forresten også plan om å handle derfra ganske snart igjen, et par servoer til et nyannskaffet helikopter.
                              Blir nok å vente til uti mai en gang, etter å ha lest det innlegget på 3Dheli.no.
                              -
                              Jan-Ove Sandnes

                              Modeller:
                              Align Trex 600E Pro (Vbar)
                              Align Trex 450 Pro (Vbar)
                              MPX Funjet
                              MPX Dogfighter
                              Hotliner i bestilling...

                              Comment

                              Working...
                              X