Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tower Hobbies

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tower Hobbies

    Jeg vil bare dele en liten mening om Tower Hobbies.

    Før jeg reiste på ferie bestilte jeg en Top Flite P-40 med tilbehør fra statene og dagen etter reiste jeg på ferie og gledet meg til å komme hjem til en pakke som sto på jobben å ventet på meg. Det tok de bare to dager fra jeg bestilte varene til de sto her i Trondheim. Det gikk sjapt. Ikke engang det firma jeg jobber i får varene hit så raskt.

    Da jeg kom hjem i går 12.07 hentet jeg flyet å pakket opp som en liten unge før kofferten var innenfor dørene. Dæven tenkte jeg. Dette ser bra ut. Det er for øvererig mitt andre kit. Så over delene i P-40 esken å alt så bra ut der. Så var det understellet. Tenkte dette blir stilig. Men der kom det en liten hake. Luft tanken hadde noen bulker jeg så gjennom plastikken å tenkte det gjør ikke noe. Men når jeg tok den ut så hadde ventilen slått ett hull i tanken...

    Da satte jeg meg ned å skrev en mail til Tower. Dette var rundt 23.30 tiden i går kveld. I dag får jeg den hyggelige beskjeden 08.45 at de sender ny vare å jeg beholder den jeg har mottatt uten kostnad. Dette kaller jeg service. Jeg fikk forøverig ett svar 30 min etter at jeg sendte mailen i går kveld.

    Så jeg har bare en ting å si: det er ikke siste gangen jeg handler fra dem. Prisen er meget gunstig også.

    For en Top-Flite P-40 med luft retract fra Robart med Oleo legger, hale opptrekk komplett anlegg, to tre bladers Master Airscrew og div. tilbehør inkl. transport : 3600,- Og det var med ekspress sending.
    Mvh.

    Ole Chr. Espedal
    __________________
    Scale Warbirds of Norway
    www.scalewarbird.org
    __________________
    Kyosho Piper Cub
    Hangar 9 P-51 Mustang
    Great Planes Super Decathlon
    Hirobo Shuttle Plus
    Top-Flite P-40E Gold Edition
    Kyosho Jet Illusion
    Caimbrian Funfighter P-51 Mustang (Under Konstruksjon)
    Mini Mag (Trainer for min far)
    E-Flight AT-6 Harvard

  • #2
    Vurderer tilsvarende sett...

    Var dette Top Flites P-40E Warhawk byggesett (ikke ARF) vsp 162,5 cm som koster 159,99 USD (ca 1000 norske) for bare byggesettet?
    Måtte du betale moms og fortolling på Posten, eller fikk du regning etterpå?
    Hvor mye kostet det du bestillte totalt uten frakt og norske avgifter? Bare spør, for å finne ut hvor mye jeg må beregne på toppen av selve netto varekostnadene.

    olle

    Comment


    • #3
      Det kom meg på cirka $570 og da ble det trukket cirka 3600,- inkl. frakt. Det er jo da med komplett Robart retract pnaumatisk anlegg med strutts og to tre-blader proppeller og litt bygge "stasj" ved siden. Ikke fått noe moms eller toll regning enda nei. Det kom direkte til der jeg jobber med UPS. Ja det er Top-Flite sin kit version. Ser ut til å være ett kjempe sett. Jeg regner med at jeg kommer til å kjøpe inn Cessnaen også iløpet av kun kort tid.
      Mvh.

      Ole Chr. Espedal
      __________________
      Scale Warbirds of Norway
      www.scalewarbird.org
      __________________
      Kyosho Piper Cub
      Hangar 9 P-51 Mustang
      Great Planes Super Decathlon
      Hirobo Shuttle Plus
      Top-Flite P-40E Gold Edition
      Kyosho Jet Illusion
      Caimbrian Funfighter P-51 Mustang (Under Konstruksjon)
      Mini Mag (Trainer for min far)
      E-Flight AT-6 Harvard

      Comment


      • #4
        Ok. 3600,- norske inkl frakt. Har du peiling på hvor mye frakten utgjorde av den summen?
        Oj. Det blir vel tett på 5000,- norske totalt da, når du får regningen på momsen og fortollinga?

        olle

        Comment


        • #5
          Da deler du min erfaring med Tower... Bestillte Dynaflite's Giant Scale Super Decathlon, og varen kom i løpet av utrolig kort tid.. Bare regninger beveger seg hurtigere i Postsystemet..

          Pluss i margen til Tower... Har handlet endel før, og kommer til å handle mye der videre...

          Comment


          • #6
            $126 koster frakten. Det er ekspress. De hadde ikke noe valg om å sende det vanlig, at det bruker litt lengre tid som Horizon oppererer med men du kan sikkert sende de en mail å høre om det lar seg gjøre.

            Ja de får ett stort pluss i margen fra meg også. Bare å vente å se på regningen fra posten nå da når den evt. kommer. To uker bare siden varene kom da. Får kanskje vente litt med å bestille mer til jeg har fått den ekstra regningen å se hvor stor den blir. Men uansett så kommer du nok litt billigere unna enn norske priser. Selv med ekspress sending.
            Mvh.

            Ole Chr. Espedal
            __________________
            Scale Warbirds of Norway
            www.scalewarbird.org
            __________________
            Kyosho Piper Cub
            Hangar 9 P-51 Mustang
            Great Planes Super Decathlon
            Hirobo Shuttle Plus
            Top-Flite P-40E Gold Edition
            Kyosho Jet Illusion
            Caimbrian Funfighter P-51 Mustang (Under Konstruksjon)
            Mini Mag (Trainer for min far)
            E-Flight AT-6 Harvard

            Comment


            • #7
              Du vil få regning på momsen på ca 700 kr dersom det var $444 + $126 i frakt.

              Byggesettet koster 2550,- på Norwegian Modellers. Du sparte nok en del med tanke på hva understell og legger koster i Norge! Hva slags retract kjøpte du? Robart 615 og robart legger? Jeg bruker det understellet i en litt større P-40. Skal prøvefly snart.
              Last edited by tahustvedt; 14-07-06, 12:59.

              Comment


              • #8
                Ja det er 615 understell med 380 strutts også kjøpte jeg med 121 til halen. Er jo egentlig fast på denne også men så har jeg sett på tråden på din CMP P-40 så da ville jeg ha opptrekk på halen også... Vurderer å kjøpe en sylinder til så jeg får hale hjulet også luft opperert. Vet ikke enda hvordan dette kommer ut med vekt men med en OS-120 4-takter i nesa skal jeg nok ha power nok.
                Mvh.

                Ole Chr. Espedal
                __________________
                Scale Warbirds of Norway
                www.scalewarbird.org
                __________________
                Kyosho Piper Cub
                Hangar 9 P-51 Mustang
                Great Planes Super Decathlon
                Hirobo Shuttle Plus
                Top-Flite P-40E Gold Edition
                Kyosho Jet Illusion
                Caimbrian Funfighter P-51 Mustang (Under Konstruksjon)
                Mini Mag (Trainer for min far)
                E-Flight AT-6 Harvard

                Comment


                • #9
                  Ok, takk. Da fikk jeg bekreftet det jeg fryktet. At det ikke lønner seg å bestille bare settet til USD 159,99. Frakten blir sikkert den samme, USD 126.
                  Tilsammen blir det da uSD 285,99 noe som motsvarer noe i overkant av 1800,- norske alt etter kurs og valutapåslag. Med norsk moms skulle det bli vel 2250,-, og så skal de sikkert ha noen kroner for fortollinga også. Så da er det like greit at Norwegian tar saken

                  Ser at det antydes at tilleggsregninga di vil beløpe seg til ca 700,- norske. Tror nok du må belage deg på et sted rundt 1000 lappen, fordi momsen regnes av hele beløpet (3600,-) inkl frakten. Så skal de som nevnt tidligere ha betalt for fortollinga også. Hvor mye, avhenger om det er Posten selv eller et annet innleigd firma som utfører tenesten.

                  Men uansett, lykke til med byggingen

                  olle

                  Comment


                  • #10
                    Takk det samme. Det ser ut til å være ett utrolig fint sett. Jeg tror jeg kommer til å lage en bygge tråd på www.scalewarbird.org når jeg begynner på det til høsten. Har tent til å prøve å få til litt av det som tahustvedt har bygget inn i sin CMP P-40 med luker på hoved og hale retract. Ser veldig kult ut...

                    Om du bare skal ha settet ja så lønner det seg sikkert med Norwegian men om du skal ha med deg mer så sparer man noe men ikke det gigantiske summene men kommer litt billigere unna...
                    Mvh.

                    Ole Chr. Espedal
                    __________________
                    Scale Warbirds of Norway
                    www.scalewarbird.org
                    __________________
                    Kyosho Piper Cub
                    Hangar 9 P-51 Mustang
                    Great Planes Super Decathlon
                    Hirobo Shuttle Plus
                    Top-Flite P-40E Gold Edition
                    Kyosho Jet Illusion
                    Caimbrian Funfighter P-51 Mustang (Under Konstruksjon)
                    Mini Mag (Trainer for min far)
                    E-Flight AT-6 Harvard

                    Comment


                    • #11
                      Nå har jeg fått fakturaen fra UPS. MVA utgjør 701,- på $445 også er det 32,- i gebyr. Også har de skrevet ett utleggsprovisjon på 110,-. Sammlet ble det da 851,-

                      Ikke så dårlig det da synes jeg... 3600+851=4451. Så da har jeg spart cirka 1000,- bare for sett pluss komplett understell. 5412,- skal norwegian ha for dette. Pluss at jeg fikk med to tre-blads propeller (14*7) og litt diverse småtteri.

                      Så jeg synes ikke det er så veldig ille. Sparer ikke kjempe mye heller en tusing her og en tusing der hjelper det...
                      Mvh.

                      Ole Chr. Espedal
                      __________________
                      Scale Warbirds of Norway
                      www.scalewarbird.org
                      __________________
                      Kyosho Piper Cub
                      Hangar 9 P-51 Mustang
                      Great Planes Super Decathlon
                      Hirobo Shuttle Plus
                      Top-Flite P-40E Gold Edition
                      Kyosho Jet Illusion
                      Caimbrian Funfighter P-51 Mustang (Under Konstruksjon)
                      Mini Mag (Trainer for min far)
                      E-Flight AT-6 Harvard

                      Comment

                      Working...
                      X