Announcement

Collapse
No announcement yet.

litt ris til ultramicro

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • litt ris til ultramicro

    etter å praktisktalt ha knust dogfighteren min så fikk faktisk samboeren min det for seg at jeg skulle få en ny vi skal nemlig ha dogfight konkuranse om 2.5 uke. med hint og tips fra meg så ble det bestilt en av de øverst på denne siden http://www.ultramicro.no/Newwebshop.asp?cat=11# den er litt mindre en en vanlig dogfighter men hadde plan om en os10fp konvertert til diesel som maskinist. gikk et par dager og jeg får telefon fra ultramicro om at de ikke har denne men en mustang som er praktisk talt lik, er jo ikke så skala disse flyene. og ble bestemt at han skulle sende en slik i stedet. han skulle også sende meg en mail med kontonr og beløp så pangene kunne overføres. kom pakke i går og da jeg ikke har fått noen mail så tenkte jeg han sikkert har lagt regning i pakken i stedet. men da jeg åpnet pakken så har han sendt ett sånn pylon fly i depron av en mustang (de har jo bearcat av den også) i stedet. kan ikke skjønne at det kunne missforstås da det på telefonen også var snakk om hvilken motor jeg skulle bruke. var heller ikke noen regning med i pakken. tenkte at her må det handles raskt så jeg får byttet å får det flyet jeg skal ha før stevnet. suser inn på siden til ultramicro og der står det øverst "Stengt mandag 31.07 -tom fredag 04.08 " er det ikke typisk. ikke at jeg ikke tror det blir noe problem å få ordnetopp med dem. men rekker jeg det så jeg får vært med på stevnet står ett mobil nr der som kan ringes så jeg skal prøve det nå så får vise. har jo uansett ikke bruk for den micro pylon saken har hverken motor batteri eller radioutstyr som er så smått.
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

  • #2
    Har nå snakket med Per på ultramicro. han er bortsreist på norwaycup, er vel derfor de har stengt. men han skulle prøve å ordne det i løpet av noen dager. så da blir det dogfight allikevell. Pylonraceren skulle jeg beholde som gave hehe så da må jeg jo ha motor og utstyr til den. noen som har forslag jeg lager en ny tråd på den.

    ser nå at jeg kanskje blåste meg opp litt mye i den første posten. alle kan jo gjøre en feil. men så bare for meg her at min første sjanse til å være med på dogfight konkuranse skulle gå fra meg.
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

    Comment


    • #3
      Alle har vel rett på ferie, selv dem som pusher gadgets for oss maniacs som helst skulle hatt delene på døra FØR man skjønner hva man vil ha
      Synd med misforståelser, håper det går i boks med dogfightingen.

      Heeelt tilfeldig var jeg innom Asker Hobby i dag og handlet ymse lim. Der ble det mye prat om skalafly, spesielt oldtimer seilfly. Så viser det seg at vedkommende pusher noen av konstruksjonene som Arild Kjæraas har laget. Arild står bak noen av dogfighterne på den sida hos Ultramicro du henviste til. Så gikk det ikke bedre enn at jeg hadde en Messerschmidt under armen da jeg gikk Men: det eneste jeg vet er at det ikke blir noen fuelsluker i nesa, enten elektro eller som hangmodell.

      Hjemmesidene til Arild:

      PROINOR
      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

      Comment


      • #4
        Jeg har en Ki 61 liggende (i eske) som jeg kjøpte på Ultramicro for en liten stund tilbake. Planen/tanken var å sette en egnet børsteløs sak i nesa på den.
        Her om dagen var jeg en liten svipp innom Elefun og før jeg visste ordet av det hadde jeg en Hyperion Z3013 - 14 Siden finnes ikke med meg hjem. Motoren skal i første omgang inn i en hjemmekonstruert P47 Dogfighter (som straks er ferdig) med ca 1m vingespenn. Regner med at denne motoren er kraftig nok med en 10x5 eller 11x5 propell.
        Men, man skal jo ha vinterprosjekter, så etterhvert kommer turen til Ki 61.
        Batteriet har jeg ikke bestemt ennå, blir vel et 3S lipo oppsett. Bygger vel ferdig flyet og setter inn motor og utstyr først, så ser jeg hvor stor pakke som trengs for å balansere herligheten.

        Comment


        • #5
          Joo: ja selvfølgelig unner vi gutta en ferie, men er jo bare sånn at idet man trykker på kjøp nå knappen så skal jo helst postmannen ringe på døra samtidig

          Are: Har sett litt på den KI61 og var egentlig den som var tenkt med en sc25. men så bestemte jeg meg for å prøve den som var litt mindre pga å få testet den lille diesel motoren (konvertert os10fp) er krefter nok til å dra en vanlig dogfighter men vil bli for lett i snuta.

          må få høre hvordan det fungerer med den hyperion motoren. tror du får mer en nok krefter der.

          En dogfighter skal jo gjærne ha litt fart er det ikke bedre da å gå for 4s batteri og mindre propell for å få ett høyere turtall. bare en tanke fra meg
          Tom Nohr
          Tennisveien 9
          2450 Rena

          Frsky taranis 9+
          Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
          Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
          + diverse små ting

          Comment


          • #6
            Tyor : 4S LiPo - mulig det, har bare ikke tenkt så langt. Jeg hadde ikke tenkt å fly dogfight med modellen, bare jakte etter imaginære Hellcats eller Corsairs. Tror nok at farta blir god nok likevel, vi får se. Hvis motoren drar en 11x5,5 E propell nesten 8500 rpm, så burde det flytte seg bra nok. Arild Kjærås oppgir vekta på flyet til 750 - 800 gram, er litt usikker på om det er flygeklar vekt men jeg antar det. Motoren skal med nevnte oppsett yte ca 278 W, det bør rekke - i hvertfall for meg.
            Blir spennende dette her, lurer på om jeg skal tyvstarte på vinterprosjektet - hmmmm ikke umulig det nei.

            Comment


            • #7
              Som Tyor sa: er jo bare sånn at idet man trykker på kjøp nå knappen så skal jo helst postmannen ringe på døra samtidig "... det hadde vært himmelsk det!!!

              Are: Hvis/når du starter på KI`en din så er det vel på tide å opprette en byggetråd kalt f.eks "dogfightere fra Arild K" etc. Så hvis du ikke begynner før om en del uker kan det hende vi bygger samtidig og kan fylle tråden med den og Me109`en min? Bare en idè.
              Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

              Comment


              • #8
                joo : problemet mitt for tiden er at jeg har så mye å henge fingra i (både med og uten zap). Vet ikke om jeg tør love når jeg skal starte på den Ki 61n. Men den har jo ligget i esken og surmulet et års tid nå, så den er vel moden. Søren heller, jeg prøver å starte byggingen i løpet av august evt begynnelsen av september.
                Enig med deg, skal vi si det slik at den av oss som er kjappest ute med byggestart, starter opp en byggetråd slik du sier. Så henger den andre seg på - da får vi en tråd med to ulike modeller fra samme produsent.
                Regner med du er kjappere i vendingen enn meg Og hva bygging angår, så er nok ikke jeg den raskeste i verden - tiden strekker liksom ikke helt til med kone og tre barn som skal ha sitt. Men tar jeg flyet med ned i byggelokalet, så får jeg i hvertfall bygd ca en gang i uka. Sånn sett tar jeg det litt med ro, jeg har 7 - 8 flygeklare fly allerede og har derfor liksom ikke hastverk med det evt 9 ende flyet (hangarproblemer)

                Det kan jo bli litt gøy det der. Arild kaller jo de flyene for små-skalafly og det er det jeg liker med dem. Små og rimelige motorer, niks dyrt luftretract, rimelig radioutstyr, lette og greie å få med seg i bilen (kan ha flere av samme slag/serie med på flyfeltet) pene og skalariktig utseende osv.

                Comment


                • #9
                  Den er grei Are.
                  Jeg har mistanker om at heller ikke jeg vil starte på ME`n de første ukene. Har både Magister og Sagitta Alsema på byggebordet samtidig nå, og så skal en Cap pusses og trekkes snarest.
                  Jeg tror disse små sakene kan bli riktig så lekre med pen lakking og en børsteløs i nesa!
                  Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                  Comment


                  • #10
                    fikk en pakke med balsa med svarte kanter fra ultramicro i dag og gleden var stor og fram med ca flaska. så oppdaget jeg det manglet to ting. tegning og regning hmm ikke lett å bygge en spantevinge uten tegning. er nå en uke til vi skal ha dogfight konkuranse så da spørs det vel om det går like vell.
                    Tom Nohr
                    Tennisveien 9
                    2450 Rena

                    Frsky taranis 9+
                    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                    + diverse små ting

                    Comment


                    • #11
                      kikket litt nøyere og så at det var not og fjær system på spantene til kroppen. tenkte så at kanskje det går uten tegning men da jeg tok ut delene og begynte å parre sammen de som det er to av osv. så ser jeg at det må være mere som mangler. 3 av vinge spantene er det 2 av. men de tre siste er det bare en av. så da mangler det tre. klarer heller ikke finne bakdelen til kroppen så den er da sikkert på samme plate som de manglende vinge spanter.

                      og her er skset fra ultrmicro sine sider : Fullsize tegning følger og alt av smådeler er nå med, du trenger bare kjøpe radioutstyr, lim, betrekning og motor.

                      ok det var med to pianotråder og en motorbukk. ingen tegning ikke hengsler, tank, linker, det tre siste noe som man har liggende så det hadde ikke vært noe problem. men det mangler vel balsa deler også så vidt jeg kan se. var med 2 tykke og 4 tynne balsa flak. de tynne sikkert til plaking av vinge de tykke aner jeg ikke. kanskje der delene skulle vært skjært ut. Tror dette er siste gangen jeg bestiller noe derfra i hvertfall.
                      Attached Files
                      Tom Nohr
                      Tennisveien 9
                      2450 Rena

                      Frsky taranis 9+
                      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                      + diverse små ting

                      Comment


                      • #12
                        Hmmm, svært så uheldig du er da, prøv med en kjapp tlf før du gir helt opp. Som regel er det en fornuftig forklaring på det meste hvis ikke fylla har skylda da. Hehe, tenker du følte deg temmelig snytt når du åpna den esken der ja. Selv har jeg handla ett fly fra Ultra Micro og det gikk greit (kanskje flaks - vet ikke).
                        Det finnes skjeldent noe mer frustrerende enn å motta feil forsendelse eller mangelfull sådanne - særlig hvis det haster sånn noenlunde. Spesielt ille er det dersom forsendelsen kommer fram i tide og en kan rekke å få objektet ferdig og så får du ei sånn pakke. Jaja, sånn er livet, akkurat som en kommode - skuff på skuff.

                        Comment


                        • #13
                          ja må si jeg var litt skuffet i går når jeg hadde tenkt å sette meg ned å bygge. men som du sier så har det sikkert en logisk forklaring. har sendt de en mail nå så får vi se hva de svarer. også driver jeg å lapper sammen den gamle dogfighteren min hehe
                          Tom Nohr
                          Tennisveien 9
                          2450 Rena

                          Frsky taranis 9+
                          Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                          Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                          + diverse små ting

                          Comment


                          • #14
                            evig eies kun det teipte

                            Comment


                            • #15
                              hehe ja det var en måte og si det på også. forresten hva slags fly er det du har bilde av på avataren din. ser det er en mosquito eller noe sånt. men tenkte på hvilken produsent osv. det så veldig fint ut.
                              Tom Nohr
                              Tennisveien 9
                              2450 Rena

                              Frsky taranis 9+
                              Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                              Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                              + diverse små ting

                              Comment

                              Working...
                              X