Announcement

Collapse
No announcement yet.

litt ris til ultramicro

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Det er en Mosquito ja, med to stk Mega 16/25/4 motorer, 8,5x6 propeller og (foreløpig) 8x2400 mAh NiCa. Flyvekt ca 1,3 kg, vingespenn 124 cm. Produsent er Jr models. Flyet er kjøpt på El-flight for noen år siden. Den flyr som på skinner og har en nydelig lyd. 6 - 7 min flytid på "blanda" flyging. Den flyter/seiler godt når en kommer inn for landing - mitt favorittfly.
    Last edited by Are; 12-08-06, 22:29.

    Comment


    • #17
      var den modellen jeg trodde det var. har i lengre tid siklet på p38 lightning fra jr models. er det glassfiber hele flyet?
      Tom Nohr
      Tennisveien 9
      2450 Rena

      Frsky taranis 9+
      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
      + diverse små ting

      Comment


      • #18
        P38 og Mossien er i samme serie fra samme produsent. Mossien er i tynn glassfiber med unntak av høyderorsfinner og sideroret (som er fast) samt de ytterste vingetuppene som er spantebygget med balsakledning. Modellen styres m høyde og balanseror. Jeg limte fast vingetuppene til resten av vingene (ikke avtakbare vingetupper), kledde vingetuppene m litespan og malte med Humbrol farger.
        Det er, etter min mening, en liten feil med Mossien og det er at batteriluka sitter under flyet. det hadde vært mye bedre om luka var på toppen der canopyen er (omtrent).
        Jeg vet ikke hvordan P38 er, men regner med den er nokså lik i grove trekk. Fly pent tror jeg også den gjør.

        Comment


        • #19
          Hei igjen
          Snuste litt rundt - du kan se her Drogerie JR Modely
          Jeg er ikke så stø i tjekkisk men du ser litt av og om modellen(e) her.
          Ser at prisen er 1295.- Dkr på El-flight, lurer på om det er noen forhandlere i Norge og hva prisen da er ??
          Har litt sansen for B 25 også jeg. Den er forøvrig omtalt her bungymania.com - Dette nettstedet er til salgs! - quest 50 cmpro twinstar II easystar easyglider magister funjet acromaster twinjet minimag Ressurser og informasjon

          Comment


          • #20
            vet at thorbjørn og kåre ( Rc-seilfly.no - Modellflysport ) har hatt de. tror mosquitoen kostet 1800kr der
            Tom Nohr
            Tennisveien 9
            2450 Rena

            Frsky taranis 9+
            Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
            Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
            + diverse små ting

            Comment


            • #21
              det ble sendt mail til ultramicro på lørdag men har ikke fått noe svar enda. nå gidder jeg ikke begynne å stresse med å ringe for jeg rekker jo ikke å få det ferdig til helga uansett
              Tom Nohr
              Tennisveien 9
              2450 Rena

              Frsky taranis 9+
              Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
              Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
              + diverse små ting

              Comment


              • #22
                nå gir jeg opp dette. har ikke fått noe svar enda. men ser at folk fra ultramicro har lag ut anonse p rcmarked med samme mail adresse som jeg sendte på. så da regner jeg med de leser mail. synes det er dårlig de ikke svarer engang
                Tom Nohr
                Tennisveien 9
                2450 Rena

                Frsky taranis 9+
                Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                + diverse små ting

                Comment

                Working...
                X