Announcement

Collapse
No announcement yet.

FlyCamOne2....*#%&+!§

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• FlyCamOne2....*#%&+!§

Har kjøpt "FlyCamOne2"(FCO2) hjå Komplett.no men greier ikkje å få det til å fungera, filmer og tar bilder som berre det men når eg skal åpna det på PC`n så er det tomt.
    Er heller ikkje mogeleg å formatera SD-kortet i dette kameraet via PC`n(SD-kortet fungerer 100% i eit anna kamera), etter å ha gjort forsøk påformatering gir FCO2 beskjed om at det(kortet) er fullt, delete fungsjonen i FCO2 ser heller ikkje ut til å virka og dermed kjem eg ingen veg og kortet må formaterast i det andre kameraet igjen....
    Veit det er eindel som har kjøpt dette kameraet i det siste , skulle vore veldig kjekt å høyrt kva erfaringar De har med det?
    Også om nokon har ein ide om kva eg evt gjer feil...eller om det kan vera noko gale med mitt eksemplar?
    Hans-Olav Malkenes
    Kalveid
    5419 Fitjar
    hansolavm@gmail.com

Fitjar Modellflyklubb

hvordan SD-kort bruker du? er ikke alle kort som fungerer med FCO2...
    -= www.samundsen.net =-

Comment

Originally posted by Aerial View Post
      hvordan SD-kort bruker du? er ikke alle kort som fungerer med FCO2...
      Kjøpte dette:
      http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=334572
      hos Komplett saman med FCO2èn, fordi det står som "tilbehør" til dette kameraet i webshopen deira, men såg jo då eg mottokdet at det ikkje er kompatibelt med FCO2(sef etter at emballasjen var broten) tenkjer å forlanga å få bytta det anyway!

Har derfor brukt eit eg hadde frå før: "Apacer SD high speed 88x 1gb"
      Skulle ikkje dette vera kompatibelt med FCO2 ?
      Hans-Olav Malkenes
      Kalveid
      5419 Fitjar
      hansolavm@gmail.com

Fitjar Modellflyklubb

Comment

skulle jo tro det skulle virke men...
        har du testet med andre SD-kort? Virker det ikke da, så er det kameraet det er noe feil på...

Er kortet FAT, FAT32 eller NTSC? Mitt er formatert som FAT og virker knirkefritt
        -= www.samundsen.net =-

Comment

Har gjort forsøk på å formatera det som FAT og FAT32, det er einaste valgmogelegheit eg får med desse greiene, uansett så er resultatet det same.
          Hvis ingen har nokon glupe forslag....så er det vel ingen veg utanom ein reklamasjon
          Hans-Olav Malkenes
          Kalveid
          5419 Fitjar
          hansolavm@gmail.com

Fitjar Modellflyklubb

Comment

ta en titt på flycamone2.com og post en tråd i forumet der...
            -= www.samundsen.net =-

Comment

Har akkurat fått mitt i hus.Puttet i et 1gb kingston kort rett fra kameraet.Det fungerte umiddelbart. Skal kjøre ekstern strøm via ubec for å få lengre filmetid.Vet de er litt kresen på hvilke sd kort de virker med.Prøv flere typer. Tok en liten film med det håndholdt.Ble positivt overrasket.Se på den i fullskjerm Skal putte det i Easystar etterhvert.Må lage ny cockpit der kun linsen stikker ut.Dette for å isolere kameraet litt.Det er ikke glad i kulde.Dette er også en grunn til å bruke ekstern strøm.

Det der var ikke en landing!Det var en ankomst.

Comment

Originally posted by Ludo View Post
                Har gjort forsøk på å formatera det som FAT og FAT32, det er einaste valgmogelegheit eg får med desse greiene, uansett så er resultatet det same.
                Hvis ingen har nokon glupe forslag....så er det vel ingen veg utanom ein reklamasjon
                Kjenner ikke dette kameraet, men FAT systemet har klare begrensninger i filstørrelser, hvis du prøver å kopiere en fil på f.eks. 4gb, så vil du få beskjed om at disken er full, uansett om den er det eller ikke, en videofil kan vel fort bli det, selv om jeg tviler på at dette er problemet her, det KAN derfor være at du må formatere det til NTFS, på den andre siden, har jeg aldri sett eksterne medier som støtter NTFS....

Hvis du har formatert kortet i et annet kamera, så vil disse som regel legge til en mappe med systemdata som kun passer det kameraet, har du prøvd å formatere på pc?
                Hilsen Rune Marcussen

MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
                T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
                JR DSX9

Fitjar Modellflyklubb
                ---------------------------------------------------------------------------
                Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

Comment

Blei gjort forsøk med fem ulike SD-kort, og formatering i PC, og i kamera, men det ville berre ikkje virka....heile sulamitten er imidlertid returnert til Komplett.no for fleire veker sidan, så det er vel berre å venta!
                  Hans-Olav Malkenes
                  Kalveid
                  5419 Fitjar
                  hansolavm@gmail.com

Fitjar Modellflyklubb

Comment

Flycam har nok en sterkt varierende kvalitet er jeg redd.
                    Mitt kunne ikke slåes på etter 1. lading.
                    En annen her i klubben klarer ikke å slå på kameraet sitt uten at det er plugget via usb.
                    Jeg fikk byttet mitt til ett som virket og det samme gjør vel han tenker jeg..
                    (jeg bruker et San Disk 2Gb mini SD kort i en SD adapter det funker iallefall)
                    Last edited by nybegunda; 11-02-08, 20:54.
                    Tor Helseth
                    Ålesund og Omegn Modellflyklubb

Comment

Hei
                      Er det noen som har eller vet om videokamra som tilsvarer FlyCamOne, og som har bedre kvalitet.

Comment

Virker som jeg har vært heldig, ikke hatt noen større problemer. Testet på RC bil og en Hirobo 50. Eneste jeg vil sette fingeren på er at jeg måtte teipe igjen minnekorthullet da minnekortet fikk seg en god fly tur ned i moder jord når den hang på hirobo`en. Bruker et Twimos SD Ultra-X 66x 2gb.
                        Stian Håvak (82)
                        Fly low or crash trying!

MFN @ Facebook - Like!

Comment

Har heller ikke hatt problemer med min FlyCamOne2. Bruker TwinMOS Ultra X 150x 2 GB. Har ikke fått testet det i fly ennå men tatt noen tester i bilen. Kvaliteten bra nok med tanke på at det er CMOS brikke. Dette krever jevne bra lysforhold med høy sol.

Lagrer i Motion JPEG format pakket inn i avi kontainer. Har ikke funnet noen bra codec som støtter dette formatet (sekvensiell jpg uten comp.) Imidlertid søttes formatet av Windows Movie Maker, Apple QuickTime Player og Pinnacle Studio 10 som jeg bruker til redigering.

15 min opptak er ca 500mb som blir ca 80mb lagret i wmv format

/Anders

Comment

Leste litt om dette på et amerikansk forum, og mange propblemer der og. men det skal vist ha kommet en ny firmware til det som kan lastes ned og som vil gjøre at kameraet fungerer bedre....

Comment

Har nå fått testet litt med FC one2. Batterikapasiteten har vært det eneste problemet mitt.Får filmet 5-15 minutter når det er rundt 0 grader. Prisen tatt i betrakning synes jeg det er brukbart. Har koblet til ekstern strøm via ubec fra flybatteriet så da er det mulig at opptakene kan bli lengre i kaldt vær.

Det der var ikke en landing!Det var en ankomst.

Comment

Working...
                              X