Announcement

Collapse
No announcement yet.

FlyCamOne3 er her

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• FlyCamOne3 er her

Kopi av siste innlegget mitt i en annen tråd - det fortjener vel denne nyheten:

Så skal versjon 3 ha kommet, jf. forumet til FCO. Bilder vedlagt av det nye kameraet + den nye trådløse overføringsenheten med inntil 300 m rekkevidde. Ser ut som TFT-skjermen på 2 tommer kan monteres enten på kamera eller på valgfri mottaker.

Mer info finnes på http://www.elv.de/Mini-Modellsport-K.../detail2_24409

Jeg kan ikke finne noe info om FCO3 på de vanlige FlyCamOne2-sidene av en eller annen grunn.

Nixxon

Nye specs er:

Inntil 8GB MicroSD
    180° tilt og 270° pan (eller omvendt)
    640 x 480 VGA oppløsning video/stillbilder
    osv. osv - se sitat på tysk under:

Die perfekte Digital-Videokamera für Modellsport, Outdoor-Action und Überwachung!

Einfach an Ihr Modell, an das Bike, den Helm montieren! Zeichnet automatisch auf
    microSD-Karte (bis 8 GB einsetzbar) auf. Optional sogar Live-Funk*übertragung über bis zu 300 m möglich! Eingebauter Bewegungsmelder für den Einsatz als Überwachungskamera, z. B. im Hotelzimmer.

•Neuer Bildsensor für weniger Bildrauschen und bessere Nachtaufnahmen
    •Für Einzel- und Serienbilder, Videos (AVI), Endlosaufnahme, Bewegungserkennung
    •Um 180° schwenk- und 270° neigbarer Kamerakopf
    •Aufnahme per Fernsteuerung auslösbar
    •Volle VGA-Auflösung für
    Videos und Bilder (640 x 480 Pixel)
    •Aufzeichnung mit Ton - Tonwiedergabe über Lautsprecher im Display-Modul
    •Aufnahmegeschwindigkeit 25 Bilder/s
    •Aufnahmetakt für Fotos einstellbar: alle 4, 10, 20, 30 oder 60 Sekunden ein Foto; alle 2, 5, 20, 30 oder 60 Minuten ein Foto
    •2"-TFT-Display, abnehmbar, für Sofort-Kontrolle
    •Integrierter 550 mAh-Akku, über USB aufladbar, Akku-Laufzeit mit/ohne Display ca. 30/70 Minuten
    •Integrierter Bewegungsmelder, Reichweite 5 m
    •Befestigungsmaterial für Anbringung im Lieferumfang
    •Kompakt – nur 90 x 50 x 15,5 mm (B x H x T)
    •Gewicht FCO III (ohne Display-Modul): 64g
    •Gewicht Display-Modul: 22g
    •Ladedauer über 230V-Netzteil: ca. 3 Stunden

Inkl. Montagematerial, USB-Kabel und 230-V-Netzteil

Bezeichnung: Preis:
    Mini-Modellsport-Kamera FCO III 99,95 €*
    Artikel-Nr.: 68-860-04 Lieferbar in 2 Woche(n)
    Stück
    Attached Files

Mer info kommer her:

http://www.skyandcamerafly.de./

AV sendes visst med vanlig 10mW på 2,4GHz

Det som ikke nødvendigvis er så bra er at de fortsetter med LiPo

Og litt til om sender:

Sehen Sie live, was Ihre FCO III gerade sieht, bei gleichzeitiger Aufnahme auf microSD-Karte.

Ideal für die direkte Aufnahmekontrolle – das 2-Kameradisplay der FCO III kann direkt auf den Empfänger aufgesetzt werden!

• Sender und Empfänger mit eigenem LiPo-Akku,
    über USB aufladbar
    • A/V-Ausgang am Empfänger für Monitor-/
    Recorderanschluss 4 Kanäle
    • Reichweite bis 300 m
    • Abm. (B x H x T): Sender: 45 x 45 x 10 mm,
    40g, Empfänger 90 x 45 x 10 mm, 62g
    • ca. 80 Minuten Akku-Laufzeit (Sender und
    Empfänger)

Lieferung inklusive USB-Ladekabel

Comment

Er det noen som selger dette kamera i Norge? Eventuellt noen nettsteder som har det?

Comment

Originally posted by Eroflott View Post
        Er det noen som selger dette kamera i Norge? Eventuellt noen nettsteder som har det?
        HAr bare lest om det på dette obskure nettstedet: http://www.skyandcamerafly.de./

Comment

Dette ser ut til å være den offisielle siden fra Acme..

http://www.fcoiii.com/

Er dette noe som kan brukes til FPV flyvning?
          Last edited by Brumm; 12-03-09, 06:58.
          Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
          T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
          T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

Comment

Tilgjengelig i Norge - først i verden!

Til orientering er vi blandt de aller første i verden som tilbyr dette systemet:
            http://www.throttlestore.com/kamera/fpv.aspx?lang=NO

ThrottleStore.Com teamet.

Comment

Jeg fant denne på throttlestore.com, og liker den veldig bra. Ser ut som et forseggjort system, men 300m rekkevidde er jo litt lite.
              Vurderer da i stedet produkter fra rangevideo.com, selv om de ser litt mer DIY ut. Det "kule" her er at man kan få OSD på videoen med kunstig horisont, høyde osv... Du kan også kjøpe sender/mottaker med mye lengre rekkevidde.
              Sjekk denne linken:

Comment

Originally posted by cazber View Post
                Jeg fant denne på throttlestore.com, og liker den veldig bra. Ser ut som et forseggjort system, men 300m rekkevidde er jo litt lite.
                Vurderer da i stedet produkter fra rangevideo.com, selv om de ser litt mer DIY ut. ....
                Men problemet ditt blir regelverket i Norge vil forby å fly FPV lengre unna enn 300m - så har du betalt 6000 for noe som ikke kan brukes..... ikke så smart

Comment

Er det noen vesentlig kvalitesforbedrig på opptak mellom versjon 2 og 3?

Har ett par av versjon 2 og lurer på om det er verdt å anskaffe seg en versjon 3.

Comment

Originally posted by Kingfisher View Post
                    Er det noen vesentlig kvalitesforbedrig på opptak mellom versjon 2 og 3?

Har ett par av versjon 2 og lurer på om det er verdt å anskaffe seg en versjon 3.
                    CCD brikka / optikk er den samme gamle men prosessoren bak er oppgrader.
                    Vet ikke om dette gir noe bedre bildekvalitet nå som de har fått noe mer prosessorkraft til å prosessere rådataene..... (ser ikke slik ut på de videoene som ligger ute)

Comment

Hmmmmmmmmmmmmmm...................................

http://www.vimeo.com/6193507

Comment

FCO3 får elendig kritikk i et tysk forum. Noen her hjemme som har kjøpt og kan si noe annet?

Comment

Nå har jeg ikke testet selv, men det største problemet med FC-serien slik jeg ser det har vert oppløsning og generell bildekvalitet. Jeg ser de ikke lenger tør å oppgi oppløsningen i pixler, men skriver VGA, som da selvsagt fortsatt er 640x480. Med andre ord fortsatt den samme crappy oppløsningen...

Dermed blir vel dette nok en gang bare same shit - new wrapping? "Nyheten" er dermed i beste fall downlink opplegget.

Dette er ikke aktuelt for meg før de har fått opp oppløsningen og øvrig kvalitet på opptaket. Jeg har hellet kjøpt meg en Samsung C10:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=481387

MYYYYYYE bedre bildekvalitet, skjerm og greier som man kan se på oppdrag, sjekke plassering osv, og så veier det 150 gram. Noe som iallefall for mine modeller betyr at jeg kan henge det på de alle uten å tenke på vekt.

Anders Hauge

www.hang.no - Norges nye HANG-side!

www.JetsOfBergen.no
                          rc.andersh.com

Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
                          Byggeblog FPV SailCam Easyglider
                          Byggeblog for Eurosporten
                          Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys

There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....

Comment

Er meget missfornøyd med min FCO2. Det går ikke lenger å spille av video i noen mediespiller uten at bilde fryser o.l. Ikke går det heller å installere oppdatering av firmware. Følger innstruks til punkt og prikke men det hjelper lite.

Derfor har jeg vurdert FCO3, men etter div omtale kanskje ikke det er beste valget?!? Trenger ikke "FPV"-funksjon.
                            Hva er ellers alternativene? For meg og mine fly er ikke 150g kamera et alternativ da jeg stort sett flyr .30 - .50 size.

Takker for hjelp!

Peter
                            Peter Rahm
                            Siggerud
                            Cirrus RCFK

Comment

Bumper...

Har som sagt skikkelig lyst på ny kamera. Noen tanker kring dette?

Takk
                              Peter
                              Peter Rahm
                              Siggerud
                              Cirrus RCFK

Comment

Working...
                              X