Announcement

Collapse
No announcement yet.

Imponerende...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Imponerende...

    Nå fikk jeg også lyst på FPV system ...

    Verify to Continue

    Verify to Continue

    Geir
    Geir Bjelkarøy

    http://www.phoenix-rc.org

    "Når små menn kaster lange skygger, blir det snart mørkt"

  • #2
    Det er faktisk noe av det kuleste jeg har sett av rc videoer. Det må jo være utrolig morro.
    I find that a Ducks opinion of me is very much influence`d over whether or not i have bread with me

    Comment


    • #3
      Dette var jo bare drit tøft Ble ekstra stilig når jeg la merke til at gassen også var "realistisk"

      Dette systemet må man jo bare skaffe seg etter hvert.

      Er det noen som vet noen ca pris for dette? ed briller, overganger, alt i alt?


      Mvh Robert.
      ~Futaba 10C~


      ~T-Rex 500 v-bar~
      ~T-Rex 700 v-bar~ Home edition

      ~Min Cnc byggetråd #1~
      ~Min Cnc byggetråd #2~
      ~Min Cnc byggetråd #3~


      ~Trondheim Modellflyklubb~

      Comment


      • #4
        Feteste FPV jeg har sett...Fikk nesten lyst på ja
        Ronny Andreassen
        Sunndal/Vinnu
        Fei Bao T-45 GosHawk 1:5,5
        3DHs 33" EPP
        JR 9303 2,4

        Comment


        • #5
          LOL først trodde jeg det var festet på en eller annen 40% sak. Det var helt til jeg så at hånden dekte hele cowlingen!

          Drit fett,, jeg vil og ha!!

          Comment


          • #6
            Finulig lagd. Men, om ønsket er å se flyet fra innsiden så forstår jeg ikke hvorfor man ikke heller tar lappen på fly eller microfly: 404 Not Found
            Tom Erik Smedal
            www.artistic3D.net
            www.photopia.no

            Comment


            • #7
              Fy søren så ufattelig kult!!!!

              Utrolig stilig å se at modell-piloten faktisk beveget stikka og trøkka på pedalene - og at kamera beveget seg etter svingingen!!

              Igjen - Sinnsykt kult!!
              Stolt eier av;
              CNC Fres

              Comment


              • #8
                Originally posted by Tom Erik View Post
                Finulig lagd. Men, om ønsket er å se flyet fra innsiden så forstår jeg ikke hvorfor man ikke heller tar lappen på fly eller microfly: 404 Not Found
                Av den enkle grunn at vi/jeg driver med modellhobby.......
                Ronny Andreassen
                Sunndal/Vinnu
                Fei Bao T-45 GosHawk 1:5,5
                3DHs 33" EPP
                JR 9303 2,4

                Comment


                • #9
                  Mulig jeg må smekke FPV inni 56%'n etterhvert da.Men uten pilot og instrumenter.
                  Det var litt stilig det der, må innrømme det
                  Knut Erik
                  But it flies, so who cares??
                  www.torqueroller.com
                  Steikje galen
                  www.skalamodellflyklubb.no
                  www.teamflyingcircus.com

                  Comment


                  • #10
                    Det der var jo bare sinnsykt rått
                    Mvh.

                    Fredrik

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Eagle View Post
                      Mulig jeg må smekke FPV inni 56%'n etterhvert da.Men uten pilot og instrumenter.
                      Det var litt stilig det der, må innrømme det

                      Heh.. Det hadde jo vært noe...! Du får prøve de to-tre første turene uten!

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Vegabond View Post
                        Er det noen som vet noen ca pris for dette? ed briller, overganger, alt i alt?
                        Fra en 4000.- og oppover (lovlig tatt inn til Norge inkl. moms), men regn en 5-6 lapper så får du noe som er bra.

                        Husk at pilot dukke styringen (hånd og bein) ikke hører med i noe FPV sett - dette er noe filmskaperen har snekret selv!


                        Originally posted by Snowtam View Post
                        LOL først trodde jeg det var festet på en eller annen 40% sak. Det var helt til jeg så at hånden dekte hele cowlingen!
                        Du ser helt klart at han har problemer med å se ut i starten - blir mye side kikking for å orientere seg mot horisonten.
                        Litt høyer canopy eller litt større modell hadde gjort underverker.


                        Originally posted by vaffel View Post
                        Utrolig stilig å se at modell-piloten faktisk beveget stikka og trøkka på pedalene - og at kamera beveget seg etter svingingen
                        Kameraet følger hodebevegelsene til han som står på bakken å styrer (Head Tracking).

                        Originally posted by Tom Erik View Post
                        Finulig lagd. Men, om ønsket er å se flyet fra innsiden så forstår jeg ikke hvorfor man ikke heller tar lappen på fly eller microfly: 404 Not Found
                        det er slike videoer som får de ekte pilotene til å smile av oss....


                        Men tilbake til videoen - faktisk moro å se at noen legger sjela si å lage noe ordentlig - det er også bra å se noen som utfører FPV flyving i et format som høyest sannsynlig luftfartsverket vil akseptere.

                        Over til det tekniske - han har den del video glitcher som kan være fatale (du har ikke så mye peiling på hvor du er hvis du må hive av deg brillene å fly visuelt grunnet at videolinken svikter).
                        Skal du fly en større (kostbar) modell med FPV så er det desto viktigere å anskaffe en meget bra video sender/mottaker løsning - gjerne toppe det med en diversity (to mottaker) video Rx.
                        Slutter video linke å virke så er det bare å ta med den største søppelposen du finner.....

                        Så her er det bare fantasien som setter begrensinger.
                        Last edited by Quadrocopter; 05-02-10, 00:32.

                        Comment

                        Working...
                        X