Announcement

Collapse
No announcement yet.

Test av EDF EasyGlider

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by Quadrocopter View Post
    Skal du ha en billig, lett og bra gyro så er denne fra BlueArrow utmerket (har montert den i flere fly også som video stabilisering)
    Koster en 28$ fra HK

    Andre alternativ:
    Turnigy TG-380 Aeroplane Gyro ($1
    GWS GP-02 ($32)
    Turnigy Gyro302 ($25)

    Husk at Gyroen må monteres riktig eller så kan den gi deg et dårligere resultat sammenliknet med å fly uten!
    Går det an å bruke disse imot eagletree osd pro mon tro??

    Er som du Andersh, i tenkeboksen på nytt FPV fly. Så snart jeg får ting til å fungere i min gamle EG bygger jeg en fra bunnen av.
    Har en ny EG liggende men jeg kunne tenkt meg litt større modell, men samtidig like snill i lufta som Easyglider'n.

    Kjell Arne

    Comment


    • #17
      Ja, jeg har egentlig kjøpt inn alt jeg skal i modellen, med EagleTree OSD Pro med masse sensorer og det hele, men jeg er litt usikker på modellen. Jeg har kjøpt en EG og har lagt opp til å ha motoren på stilk slik jeg har på den andre, men jeg kunne egentlig trenkt meg en modell som er litt mer stabil og ikke dingler så mye. Det blir veldig bra så lenge det er vindstille, men blåser det litt blir det dinglete både i sideveis og pitch.

      Cularis hadde nok vært ett bedre valg, men den er igjen ganske stor og med såppass vingespenn begynner den å bli litt slitsom å lande i skauen, på en smal vei, osv. I tillegg er denne plast innfestningen til vingene på Cularis lett å brekke, så den tåler ikke like mye som en foamie med vingerør.

      Som nevnt i en annen tråd, jeg så en som hadde en slags forvokst Easyglider på Fagernes. Mener han hadde noe FPV gear i den også. Jeg kunne tenkt meg å visst hva for en modell det var...

      Har også vurdert å basere meg på en Mentor som jeg bygger VELDIG lett, med 3-cellers oppsett. Fordi om modellen krever mye motor/batteri når den er satt opp som acro/sjøfly, så veier jo ikke selge modellen no særlig tom. DEt er jo bare foam... Feks. med dual-pusher løsningen til Leif-Kåre som var litt snedig. Da er det BØTTEVIS med plass til stasj fremme i modellen...

      Edit: La ved et lite bilde. Med 2 små pushere vil man sansynligvis lett kunne buklande modellen i stedet for å ha på noe understell. Ka dykk trur?
      Attached Files
      Last edited by andersh; 31-03-10, 11:05.
      Anders Hauge

      www.hang.no - Norges nye HANG-side!

      www.JetsOfBergen.no
      rc.andersh.com

      Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
      Byggeblog FPV SailCam Easyglider
      Byggeblog for Eurosporten
      Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys

      There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....

      Comment


      • #18
        Prosjektet skrinlegges

        Da ser det ut til at prosjektet bør skrinlegges.........
        Har fått testfløyet det noe mere i stille vær. Det flyr forsåvidt greit, men det ser ut til at effekt i forhold til forbruk og rask klatrevne ikke står i forhold.

        Jeg kjørte ca i 25 min med et 4Ah batteri (merkeløst fra Throttle) det blir i minste laget. Brukte under halvt pådrag det meste av tiden. CG på den er grei nok, ikke baktung som en nevnte tidligere, det var nok den kraftige vinden.

        Den virker dog i meste laget tung ved take off. Faktisk er det litt problem ved take off dersom man ikke er rask nok å dra fullt høyderor.

        Har endret på vinkelen, men tydeligvis ikke nok for den dupper noe når jeg gir bånn pinne.

        Til Rally-Kåre: Denne to-motorsløsningen, hvordan går det med propellene under landing. Kan eventuelt motorene monteres i forkant av eller på vingene? Bruker du kontraroterende propeller?

        Er 2 stk 28-22 SK turnigy motorer 1200kv med 3-blads 8x4 (en kontra!) for stort eller for lite å bruke?
        -63.
        Graupner MC
        JR
        Multiplex
        Turnigy.
        Fly, alt for mange.

        Comment


        • #19
          Pimp my Easyglider..

          Var så lei av for dårlig plass i den Easyglideren, så jeg gjorde et lite stunt med den..
          La rett og slett en såle av 300 grams karbonmatte i buken, og to lag 200 grams glassfiber utenpå og opp i sidene til oppunder vingen.
          Og så langt bak som 15 cm bak vingen, jevnt tapert ned i null.
          Det hele avsluttet med ett lag 40 grams matte. Høyderorservo blei flytta til bak vingen, stikkende ut som på ei 3D kjerre. Sideror bruker jeg ikke på det flyet.
          Så renska jeg ut all isopor, og fikk et nytt fly med et hav av plass...
          Og jeg brukte max to timer alt i alt.

          Nå er det så god plass oppi der at det er et nytt fly.
          Sterkere og lettere også, for den isoporen der er rett tung.

          Neste Easyglider blir ikke kroppen brukt, da den blir tatt avstøp av tvert!
          Mvh
          Gudmund

          Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
          Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

          Comment


          • #20
            Originally posted by Soarer View Post
            ......La rett og slett en såle av 300 grams karbonmatte i buken, og to lag 200 grams glassfiber utenpå og opp i sidene til oppunder vingen..........
            Har du noen bilder av mod'en?

            Comment


            • #21
              Ja, kan lage og poste noen i kveld.
              Det blei rett bra, og har plenty plass nok for batteri uansett størrelse 3 celler.
              Et helt annet fly blei det iallefall!
              Mvh
              Gudmund

              Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
              Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

              Comment


              • #22
                Originally posted by per.oines View Post
                Da ser det ut til at prosjektet bør skrinlegges.........
                Har fått testfløyet det noe mere i stille vær. Det flyr forsåvidt greit, men det ser ut til at effekt i forhold til forbruk og rask klatrevne ikke står i forhold.

                Jeg kjørte ca i 25 min med et 4Ah batteri (merkeløst fra Throttle) det blir i minste laget. Brukte under halvt pådrag det meste av tiden. CG på den er grei nok, ikke baktung som en nevnte tidligere, det var nok den kraftige vinden.

                Den virker dog i meste laget tung ved take off. Faktisk er det litt problem ved take off dersom man ikke er rask nok å dra fullt høyderor.

                Har endret på vinkelen, men tydeligvis ikke nok for den dupper noe når jeg gir bånn pinne.

                Til Rally-Kåre: Denne to-motorsløsningen, hvordan går det med propellene under landing. Kan eventuelt motorene monteres i forkant av eller på vingene? Bruker du kontraroterende propeller?

                Er 2 stk 28-22 SK turnigy motorer 1200kv med 3-blads 8x4 (en kontra!) for stort eller for lite å bruke?
                Hei!

                TwinTurbo opplegget mitt er 1900kv med 6x4 propp, og proppelane har aldri vert nedi, trur det er heilt umulig, kansje i høgt grass
                Full trottle er ikkje meir en 25a, men det er nok i haugavis
                Faktisk så har eg kjørt min EG med totalvekt på 2.1kg, med dette oppsettet!
                Og ikkje kontraroterande propellar!

                Her er ein video av test: JA, OG EG VEIT DETTE ER LAAANGT OVER GRENSENE!!
                FPV-DUDE

                Comment


                • #23
                  Originally posted by Quadrocopter View Post
                  Har du noen bilder av mod'en?
                  Her er noen. Legg merke til plassen for drivbatteri. Har plass mer lipo enn jeg noengang kommer til å putte i der, men ligger nok an til 4000 mAh for motor snart, minst. Også lengre fram er det plenty plass.
                  Kroppen er hul til fem cm fra bakkant, og batteri "låses" fast med skumgummi.
                  Attached Files
                  Mvh
                  Gudmund

                  Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
                  Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

                  Comment

                  Working...
                  X