Announcement

Collapse
No announcement yet.

trenger tips ang. redigering

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • trenger tips ang. redigering

    har nå tatt en del film frs sjøfly stevnet våres i dag og det blir mere i morgen. men så kommer problemene. har aldri redigert eller behandlet film på data før. hvordan er det enklest å gjøre det. legger dere alt inn som en lang film først eller legger dere det inn på dataen som flere små og så begynner å klippe og lime. trenger også tips til program ikke noe fansy greier bare enkelt og greit.
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

  • #2
    hei

    Jeg har redigert en del film, dog ikke om rc hobbien. Hvis du bare enkelt skal klippe å lime kan du godt gå for windows movie maker som følger gratis med windows eller du kan laste den ned fra windows.com
    når dette er sagt så er dette programmet alt for grunnt til noe bedre redigering, men holder fint til de enkle filmene jeg ser går på forumet. (mente ikke noe negativt ved dette, de filmene er supre ) et programm som f.eks ulead video studio er betydelig bedre, lett å bruke å koster ikke flesk, siden du sa at du ikke trengte no "fancy greier" så skal ikke jeg begi meg ut om de virkelig STORE programmene innenfor dette feltet som har uendelige muligheter.

    MVH: Hans-O

    Comment


    • #3
      takker da prøver jeg like godt det windows programmet
      Tom Nohr
      Tennisveien 9
      2450 Rena

      Frsky taranis 9+
      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
      + diverse små ting

      Comment


      • #4
        Originally posted by tyor
        takker da prøver jeg like godt det windows programmet
        Pinnacle STUDIO 8 eller kanskje 10 siste version heter anbefalles. Koster ikke mer ca 700-800 pengar. Du trenger kun firewire kort (med kabel) i tillegg. Jeg var igang etter ca 5 minutter. Passe mye funksjoner og MEGET brukervennlig!

        Peppe
        Peter Rahm
        Siggerud
        Cirrus RCFK

        Comment


        • #5
          Originally posted by Propepperell
          Pinnacle STUDIO 8 eller kanskje 10 siste version heter anbefalles. Koster ikke mer ca 700-800 pengar. Du trenger kun firewire kort (med kabel) i tillegg. Jeg var igang etter ca 5 minutter. Passe mye funksjoner og MEGET brukervennlig!

          Peppe
          Takker for tipset. men har foreløbig bare lånt meg kamera for å få filmet i helga. men kommer sikkert til å investere bedre program når jeg kjøper meg kamera selv
          Tom Nohr
          Tennisveien 9
          2450 Rena

          Frsky taranis 9+
          Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
          Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
          + diverse små ting

          Comment


          • #6
            Ta en titt i denne tråden. Der har iallefall jeg skrevet mine tanker rundt temaet...

            Videoredigering - (MFN) ModellflyNytt.no

            Ser forøvrig at du også var med der... er ikke dette akkurat det samme spm på nytt...?
            Anders Hauge

            www.hang.no - Norges nye HANG-side!

            www.JetsOfBergen.no
            rc.andersh.com

            Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
            Byggeblog FPV SailCam Easyglider
            Byggeblog for Eurosporten
            Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys

            There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....

            Comment


            • #7
              hadde den glemt den tråden der masse nyttig info der også. Burde vel søkt litt bedre i forumet først.
              Tom Nohr
              Tennisveien 9
              2450 Rena

              Frsky taranis 9+
              Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
              Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
              + diverse små ting

              Comment


              • #8
                har ett annet spørsmål også. det kameraet jeg har lånt er ett sony dcr-trv22e mini dv kamera. det jeg lurer på er om jeg kan bruke usb kabelen til å ta ut det jeg har filmet eller er det bare for evt bilder man har tatt på minnebrikken. slik at jeg må bruke video ut eller svideo kontakten. Spurte han jeg lånte det av men han viste ikke hadde vel knapt nok brukt kameraet
                Tom Nohr
                Tennisveien 9
                2450 Rena

                Frsky taranis 9+
                Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                + diverse små ting

                Comment


                • #9
                  Jeg har et sony kamera og alt som ligger lagret på minnebrikka tas ut via usb. Alt som ligger lagret på tape tas ut via firewire. Går ut i fra at det er slik på det kameraet du låner også, uten at jeg kan si det 100% sikkert så klart
                  Espen Melby

                  :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

                  Comment


                  • #10
                    ja det er en plugg der som er ukjent for meg er vel sikkert den tenker jeg. men har kort med video inngang jeg kan sette i pc en og bruke video ut på kameraet det vil vel sikkert fungere. her ikke firewire på dette gamle trøskverket.
                    Tom Nohr
                    Tennisveien 9
                    2450 Rena

                    Frsky taranis 9+
                    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                    + diverse små ting

                    Comment


                    • #11
                      Har nå laget en filmsnutt på ca7min fra helgas aktivitet. som avi fil er den 120Mb prøvde å konvertere til mpg og den ble da 77Mb. noen som har noe tips til program for å konvertere til ett format som gir en størrelse som kan legges ut på nett. tenkte å legge på putfile og der er det vel maks 25Mb

                      PS: har ikke winxp så movie maker får jeg ikke til å virke. har win2000
                      Tom Nohr
                      Tennisveien 9
                      2450 Rena

                      Frsky taranis 9+
                      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                      + diverse små ting

                      Comment

                      Working...
                      X