Announcement

Collapse
No announcement yet.

Videoredigering

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Videoredigering

Er det noen her som vet av ett bra/enkelt program med forskjellige muligheter til å redigere film med? som kanskje kan lastes ned? eller salg i butikk

Mvh Robert Karlsen.
    ~Futaba 10C~

~T-Rex 500 v-bar~
    ~T-Rex 700 v-bar~ Home edition

~Min Cnc byggetråd #1~
    ~Min Cnc byggetråd #2~
    ~Min Cnc byggetråd #3~

~Trondheim Modellflyklubb~

pinnacle er et bra og lett program

Comment

Om du er windowsbruker (som 99% av universet er ) så kan du jo starte med Windows Movie Maker som følger med XP.

Kan også lastes ned her:
      http://www.microsoft.com/windowsxp/d...viemaker2.mspx
      Mvh
      Torbjørn Gustafson
      www.trmfk.no

Will fly for food

Comment

Bruker movie maker.. men er lissom litt tungvint synes jeg.. (den er jo kanskje noe av det enkleste..:P
        ~Futaba 10C~

~T-Rex 500 v-bar~

~Min Cnc byggetråd #1~
        ~Min Cnc byggetråd #2~
        ~Min Cnc byggetråd #3~

Comment

Ulead Video Studio er drit bra. Er nesten like enkelt som moviemaker og iMovie å skjønne men med mange muligheter og effekter. Koster rundt 800 kr. Kan kjøpe det og laste det ned på internett. Jeg bruker bare det og jeg har Adobe Premiere og mange andre.
          Pål Hodne

Comment

Originally posted by Jon-Arne
            Pinnacle Studio 9 har jeg brukt en del. Enkelt og greit program. Den siste filmen jeg laget, fra Notodden 2006, brukte jeg Windows movie maker. Det er faktisk enda enklere samtidig som du har alt du trenger for enkle og greie filmer. Spesielt for filmer som skal på nettet er det veldig enkelt med movie maker å laste filmen inn i pc`n i wmv format, og så bestemme kvaliteten på filmen når du ferdigstiller den. Enklere tror jeg ikke det blir

Det er jo kanskje sant.. men jeg kan vell sikkert ikke å bruke det helt ut.. så ut som du hadde andre effekter på det.. hmm.. ganske artig å redigere film
            ~Futaba 10C~

~T-Rex 500 v-bar~

~Min Cnc byggetråd #1~
            ~Min Cnc byggetråd #2~
            ~Min Cnc byggetråd #3~

Comment

Originally posted by Vampyro
              Ulead Video Studio er drit bra. Er nesten like enkelt som moviemaker og iMovie å skjønne men med mange muligheter og effekter. Koster rundt 800 kr. Kan kjøpe det og laste det ned på internett. Jeg bruker bare det og jeg har Adobe Premiere og mange andre.
              Jeg bruker også Ulead VideoStudio 10 Plus og det har bra fleksibilitet og mye muligheter og effekter. Det har oversiktlig GUI. Det er litt ustabilt til tider da men det kan være PCen min sin skyld også.

Comment

Originally posted by tahustvedt
                Jeg bruker også Ulead VideoStudio 10 Plus og det har bra fleksibilitet og mye muligheter og effekter. Det har oversiktlig GUI. Det er litt ustabilt til tider da men det kan være PCen min sin skyld også.
                Nesten all videoredigering er ustabil på vanlige pcér. Ulead er enkelt uten at det går ut over kvaliteten. Lett og forstå. Alldri vært borti noe lignende.
                Pål Hodne

Comment

pinnacle bruker jeg
                  Magne 20 År
                  www.airfreaks.no

JR PCM 9XII Synth

Raptor 50 V2
                  Trex 450XL
                  Walkera 22E *solgt*

Comment

hei..

om det er videoredigering du skal drive med

Windows: Pinnacle studio, adobe premier, Roxio

Mac: Imovie, Final Cut Studio.

Photoshop kan også være greit altid noen bilder man skal jobbe med også
                    T-rex 600N pro OS50 hyper, 611, 3x9255, Fromeco ++++JR9XII
                    Yak 54 m ASP65
                    Depron vrak ;)
                    masse annet stæsj som bare står der å tar plass ;)

"Once you are in RC you are in for life. You may go away but it will draw you back"

-- Ronny --

Comment

Hva med Adobe Premiere elements, husker ikke siste versjonen. Den er hakket kvassere enn Pinnacle og ligger alikevel endel under Premiere Pro som er mot proffnivå.

Litt vanskeligere å komme igang med, men betydelig mer fleksibel når du er i gang. Heller ikke gratis, men ikke avskrekkende ?

Comment

Jeg bruker Adobe Premiere Pro og det funker jo meget bra. MEN, det vanskeligste med programvare på dette nivået er alle valgmulighetene. Jeg har enda ikke oversikt over hvilke codec'er som er best å bruke for produksjon av dvd, mpg's etc. og spesielt når det kommer til kvalitet/størrelse for web/email. Blant problemene jeg har støtt på er at når man legger flere lydspor på hverandre så takler ikke codec'en forskjeller i samplingsfrekvens. Jeg må først konvertere alle lydspor til samme frekvens, helst 48 kHz. Ellers blir det mye spraking i det ferdige produktet.

Slik jeg forstår det er de billigere produktene som Ulead, Pinnacle og Moviemaker ikke belemret med slikt. Personlig synes jeg jo det er litt merkelig, men it-verdenen følger som kjent ikke de vanlige naturlover......
                        Anders Valland
                        Trondheim

Comment

Spørsmål til dere som bruker Pinnacle og Ulead: Hvor lang tid bruker programmet på å rendre og brenne et prosjekt på 1 time til dvd? Og inneholder programmene authoring for dvd (dvs. lage menyer og kapitler)?
                          Anders Valland
                          Trondheim

Comment

En link for de som er interessert:
                            http://www.idg.no/kunnskapssenter/article32264.ece
                            Last edited by esmel; 23-11-06, 07:53.
                            Espen Melby

:D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

Comment

Originally posted by Mossie69
                              Spørsmål til dere som bruker Pinnacle og Ulead: Hvor lang tid bruker programmet på å rendre og brenne et prosjekt på 1 time til dvd? Og inneholder programmene authoring for dvd (dvs. lage menyer og kapitler)?
                              Jeg bruker nest nyeste Pinnacle, og den lager jeg menyer og kapitler i. Men det med kapitler må tydeligvis gjøres tidlig i prosessen, har prøvd å gjort det på slutten av en jobb og det har alltid feilet da.
                              Rendering gjorde jeg første gangen på en maskin som var noen år gammel, da gikk den nok i 16 timer for å rendre saken. Kjøpte ny kraftig maskin i fjor som kun inneholder flysimulator og Pinnacle. På den er jeg nede i 3 timer på rendering av en film på 1 time og 20 minutter. DVD-brenninga går svært fort.
                              Jeg begrenser filmene til 1:20 og 66% DVD-kvalitet for å få sakene til å passe platene.
                              Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

Working...
                              X