Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sikkerhetsregler NLF/SU

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Sikkerhetsregler NLF/SU

    Hei.
    I tråden som gikk tidlig 2008 ble det sagt at NLF/SU's forslag til sikkerhetsregler skulle ut på høring i klubbene i løpet av sommeren.
    Er det noen som har hørt noe/status i saken?

  • #2
    Antar at tråden du refererer til er denne: Begynnelsen på slutten for modellflysporten? - (MFN) ModellflyNytt.no

    Registrerer at dokumentet det henvises til i første innlegg nå er helt uten SU's forslag til regelverk. Håper at det betyr at forslaget, som det var lagt frem, er lagt dødt. Kanskje Terje M kan kaste litt lys over dette da stillheten rundt dette har vært øredøvende fra forbundets side.

    Comment


    • #3
      Hei Bjørn..

      Som du vet så sendte det forrige(!) styret i LMFK et formellt brev til NLF med krav/ønske om at forslaget sånn det forelå skulle legges fullstendig dødt og at evt. nytt skulle utarbeides fra grunnen av..

      Det samme brevet inneholdt ønsker om at forsikringsordningen skulle gjennomgås for å se på evt. forbedringer av dekningsgraden samt presisering og klargjørelse av vilkårene for forsikringen..

      Det har nå gått noen mnd. uten svar. Vi har blitt lovet svar, men fikk det aldri...

      2000 år siden noen gikk på vannet.. Hvorfor skulle mirakler skje akkurat nå?

      Comment


      • #4
        Originally posted by Alfalfa View Post
        Hei Bjørn..

        Som du vet så sendte det forrige(!) styret i LMFK et formellt brev til NLF med krav/ønske om at forslaget sånn det forelå skulle legges fullstendig dødt og at evt. nytt skulle utarbeides fra grunnen av..

        Det samme brevet inneholdt ønsker om at forsikringsordningen skulle gjennomgås for å se på evt. forbedringer av dekningsgraden samt presisering og klargjørelse av vilkårene for forsikringen..

        Det har nå gått noen mnd. uten svar. Vi har blitt lovet svar, men fikk det aldri...

        2000 år siden noen gikk på vannet.. Hvorfor skulle mirakler skje akkurat nå?
        Beklager det, uten at jeg skal gå for mye i dybden på årsakene.
        Faktum er at fritiden blir/er borte, og det blir da å ta tingene i en prioritert rekkefølge. Vi bruker jo tross alt vår egen fritid på dette, og da hender det at ting går skeis. Men, brevet er under skriving.

        Forsikringsordningener endret, se info på www.modellfly.info. Vi opererer fremdeles under det samme norske lovverket, men vi kan jo håpe at det nye selskapet har en annen innstilling til kundeservice.
        Som jeg har sagt utallige ganger før kan vi ikke oppnå noen annen dekning enn det vi hadde, den var helt i henhold til norsk lovgivning. Og som jeg også har gjentatt en del ganger, det finnes faktisk en del tilfelle der man ikke er juridisk ansvarlig, selv om moralen skulle tilsi at vi ønsker det annerledes. Moralen din/vår kan imidlertid ikke forsikres, og det må vi leve med.
        Den samme informasjon om forsikringen ble for øvrig gitt under ledermøtet 2008, men der var ikke din klubb representert.

        SUs arbeide er ikke lagt dødt, men det skal diskuteres mere mellom SU/styret.
        Vær sikker på at dette i det minste blir et agendapunkt på tinget 28-29/3.
        Mvh Terje Martinsen
        leder Modellflyseksjonen/NLF
        www.modellfly.info

        Comment


        • #5
          Skjer det noe her?

          Jeg gjentar forumpilots spørsmål og spør om det er noen som vet noe mer om dette?
          Det virker som om det er forholdsvis mye taushet om dette temaet.
          Eneste jeg finner på hjemmesidene til forbundet er dette utdraget fra referatet fra styremøtet på Gardermoen den 25.04.:

          QUOTE
          Sak 18/09 Møte med SU og Luftrom
          Resten av møtet var et status/planleggingsmøte med SU ved Oddvar Kristiansen og Luftrom
          ved Rolf Meum.
          Vedtak:
          Komiteen fortsetter arbeidet med en forenklet utgave for kontroll av modeller 7-25 kilo.
          Rolf Meum deltar på seksjonens vegne i NLFs Luftromskomite, og bistår også SU i det
          videre arbeidet.
          UNQUOTE


          Mvh

          Comment


          • #6
            Jeg har hørt fra sentralt hold i NLF/Modellflyseksjonen at det "nye" regelverket skal sendes ut på høring før nyttår. Har forøvrig ikke sett noe selv ennå, så.............

            Comment


            • #7
              OK, da må de jammen sette opp farten, jul og nyttår nærmer seg raskt.

              Comment

              Working...
              X