Announcement

Collapse
No announcement yet.

Condor Modellflyklubb, Re kommune

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Condor Modellflyklubb, Re kommune

    Hei alle sammen,

    Condor Modellflyklubb(http://www.cmfk.no) var så heldige å få anledning til å vise frem vår flotte hobby og idrett til Tønsbergs Blad på mandag som var. Desverre har ikke dette blitt så positivt som vi hadde håpet da kommentarene til artikkelen har tatt en noe annen vending enn vi forventet. Artikkelen finner dere her:

    Tønsbergs Blad

    Jeg oppfordrer dere til å lese kommentarene under artikkelen og gi gjerne en tilbakemelding på hva dere synes.

    Som medlem i Condor Modellflyklubb er jeg stolt over å ha fått til noe som i dagens byråkrati er vanskelig å gjennomføre, og jeg vil pressisere at klubben er åpen for alle og alle ønskes velkommen til oss.
    Med vennlig hilsen
    Baard Lindberg
    Condor Modellflyklubb/Tønsberg Modellflyklubb

    "I have no special talents, I am only passionately curious" - Albert Einstein

  • #2
    Presentasjonen en får i media tar ofte andre vendinger enn det man først ser for seg. Medieomtale kan noen ganger være bra, andre ganger katastrofalt. Dette må en nøye vurdere før man står frem, det er en risiko. Du kontrollerer kun det du selv sier.

    Men, synes dere var heldige med både presentasjonen og filmsnutten. Men, en har ingen garantier for hvilke kommentarer man får etter en slik artikkel. En har heller ikke noen garanti for hvilke reaksjoner man får, det har dere erfart vil jeg tro. Selv om det er fristende å svare på de værste utfallene kan det ofte være lurt å la være, da vil mange diskusjoner dø ut av seg selv.

    Ta en gjennomgang og se om dere kanskje ikke selv er med og bærer ved til bålet ved å svare på provokasjonene. Jeg ville anbefalt andre i lignende situasjon å sitte på gjerdet - og ikke la seg provosere.

    Til orientering vil jeg bare nevne at jeg selv jobber i media
    Ben-Erik Ness
    Bergen Modellflyklubb

    Go FASST or go home... ..build to fly not to crash

    www.hang.no - Norges nyeste RC-seilflyside med egen database over flysteder!


    http://www.bmfk.no
    http://www.jetsofbergen.no

    Comment


    • #3
      Jeg ville vel bedt herr/fru TMFK om å stå frem med full navn, og dernest sjekke med lederen i TMFK om dette faktisk er et reelt medlem eller ei. I og med at brukeren signerer med en klubb, så ville jeg funnet ut av om dette er et syn TMFK deler fullt og helt. Hvis ikke, så synes jeg det lukter av utestengelse. Virker på meg som en helt absurd person som bare er ute etter å lage dårlig stemning.
      Med vennlig hilsen
      Johannes Gjessing GMFK
      || JETI DS-16 Carbon || Baudis FOSA F3F || TUD Freestyler 4 || Paritech DG303 Elan Acro 1:2,2 Turbin IQ 160+ SE ||

      Comment


      • #4
        Her er det tydelig at hos enkelte er misunnelsen sterkere enn kjønnsdrifta. Janteloven kommer tydelig frem i diskusjonen. Ellers synes jeg presentasjonen i media var bra.
        Tom Erik Smedal
        www.artistic3D.net
        www.photopia.no

        Comment


        • #5
          Hei alle-
          Feiginger fortjener jo egentlig ikke noe svar, men:
          Denne personen (provokatøren?) som seiler under falsk flagg og undertegner seg med "TMFK" osv. og som er for pinglete til å oppgi sitt virkelige navn, er forhåpentligvis ikke medlem hos oss!
          Styret i Tønsberg Modellflyklubb deler overhodet ikke slike syn og meninger som han/hun forfekter i den refererte diskusjonen rundt Condor MFK. Tvertimot, som entusiaster og NIF-medlemmer så vil vi støtte alle seriøse fremstøt som kan bidra til å fremme og utvikle modellfly-sporten i Norge! "Enough said, discussion closed..."
          Richard Blindheim
          Formann Tønsberg MFK
          Logg inn på Facebook
          Attached Files

          Comment


          • #6
            Først vil jeg si at jeg er til dels enig med det Ben_E skriver med å bære ved til bålet…

            Diskusjonen kunne sikkert vært avsluttet mye tidligere.
            På en annen side ble det stilt spørsmålstegn til hvordan vi driver klubben og fremstilt helt uriktige opplysninger om klubben. Mulig jeg var litt naiv, på tross av meget klare antydninger til ”oppgulp” fra denne figuren som kaller seg ”TMFK”, men valgte å svare for å prøve å oppklare et par ting…
            Videre fortsatte det å komme antydninger som helt klart var ment for å sverte klubben vår. Midt i ”kampens hete” ble flere av våre medlemmer rimelig provosert men jeg føler vel at de som representerer oss fremsto på en saklig og fornuftig måte.
            Vi er jo selvsagt glade og veldig stolte av det vi har klart å få til. De få medlemmene klubben har så langt, har jobbet hardt og lenge for å komme dit vi er i dag. Da er det ekstra sårt at enkelte prøver så godt de kan å ødelegge for oss.

            At ”TMFK” ikke vil tilkjennegi seg sier jo mye om seriøsiteten. Det var tydelig at flere oppfattet det på samme måte i debatten.

            Nå skal det sies at alle jeg har pratet med i etterkant har oppfattet kritikken som usaklig og kun som et virkemiddel for å prøve å ødelegge for CMFK. Håper for all det ikke en ellers bra artikkel ikke har fått motsatt virkning enn det som var ønskelig…


            Til slutt… hvis den ivrige debattanten befinner seg her inne, er du herved oppfordret til å kontakte enten undertegnede eller noen andre i styret i CMFK for en liten prat.

            Ha en strålende Grand Prix-kveld B-)
            Mvh.
            Stian Heidenreich-Riis

            Condor Modellflyklubb (www.cmfk.no)

            Comment


            • #7
              En del latterlige responser ute å gå på den saken der ja. Virkelig synd at folk som angivelig driver med denne hobbyen desperat prøver å sverte andre i samme miljø, burde jo skjønne at den slags oppførsel gjør mer skade for hobbyen/idretten, enn godt. Denne TMFK tenker neppe lenger enn nesetippen sin, og jeg mistenker vedkommende for å ha usannsynlig kort nese. Det forundrer meg hvordan folk klarer å opptre slik..
              Med vennlig hilsen
              Asbjørn Kristiansen, Ski
              -------------------
              Teori er når man skjønner alt,
              men ingenting fungerer som det skal..

              Praksis er når alt fungerer som det skal,
              men ingen skjønner hvorfor..

              Her hos oss kombinerer vi teori og praksis,
              ingenting fungerer som det skal,
              og ingen skjønner hvorfor..
              ------------------------------
              http://www.f-16.net/

              http://i62.photobucket.com/albums/h1...aximus/wtc.gif

              Comment


              • #8
                "TMFK" er en meget bitter person som ikke har modellflygeres interesser i fokus. Postingen av Cap-videoen i den konteksten (avisas debattspalte) gjør det klart at vedkommende neppe flyr i det hele tatt. Det er bare enda et nett-troll som ikke tar medisinene sine. I og med at de fleste er vant til sånne nett-gærninger, så er skaden minimal. Alle som leser debatten skjønner jo hva det trollet er ute etter.

                Jeg er generelt uenig med Ben_E, og mener at enhver sjanse til å framheve poenger er en god anledning. "Holde kjeft" er et sikkert kort, men veldig defensivt. I denne sammenhengen tjener både CMFK og TMFK på å fortelle om seg selv.

                Forøvrig en positiv reportasje som styrker hele miljøet.
                Last edited by bjeff; 17-05-09, 08:31.
                Anders Eiebakke
                90078513

                Comment


                • #9
                  Det er liksom noen "fargeklatter" i en hver klubb. Men at noen offentlig spyr ut eder og galle på denne måten var nytt. På vår stripe (Vingen) er det sjeldent mer enn 4-5 personer samtidig, til tross for at klubben har ca 70 medlemmer. All aktivitet bør være hjertelig velkommen, så stå på Condor!
                  Geir


                  3D plane - 1D brain

                  Comment


                  • #10
                    Hehe.. Det er midt på dagen 17. mai, og her sitter jeg og poster på MFN
                    Geir


                    3D plane - 1D brain

                    Comment

                    Working...
                    X