Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ny revidert utgave av NLF's regler for modell flyving ute til høring.

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Husk at det er enkelte av "de" som er her inne, Wold bl.a.
    Han er nå i alle fall åpen for å svare litt på forbundets vegne av og til,
    så han vil jeg ikke "skyte". Er et par til på NLFs styreliste som er medlem her også, så litt fornuft har de

    Men en annen ting ..
    I stedet for å gape, så går det kanskje an å heller komme med forslag.
    Hva skal bort, hva må endres osv. Vi vet jo at "de" i alle år ser også her,
    selv om de ikke vil innrømme det.

    Mitt første forslag må være å FJERNE det med "At ingen har motforestillinger mot at piloten flyr".
    Tom I. Arntsen

    Comment


    • #77
      Jeg tror Jon Wold gjør så godt han kan. Jeg skal melde inn at vi må ta noen pustepauser med litt evaluering til høsten. Jeg kunne tenke meg å møte SU da, tenk om vi på denne tråden kunne bli med på et slikt møte. det hadde jeg gledet meg til i alle fall. Jeg håper flest mulig drar på storflytreffet som er annonsert og sier sin konstruktive mening der. Det Bjeff opplever er heller ikke akseptabelt, det er jo det vi ikke vil ha. Jeg er enig med AFFA, JJ og mange andre her på tråden.
      Mvh Andreas
      Stevensaero, glede i noen balsaflak.
      PCM.at mye glede i litt carbon
      Mine fly sees under Sundtair sine Hangar ALBUM

      Comment


      • #78
        NEI anders E, slapp av, kos deg, så order det seg. Håper noen av dere drar på storflytreffet. mulig jeg drar for å se
        Mvh Andreas
        Stevensaero, glede i noen balsaflak.
        PCM.at mye glede i litt carbon
        Mine fly sees under Sundtair sine Hangar ALBUM

        Comment


        • #79
          Hvem får A-B-D lisens? De som er "godvenner" med formann i klubben? Flere av de klubbene jeg har vært medlem av har ikke formann/styreleder vært den beste flygeren.

          Og uansett - hva hjelper det å ha en "lisens" om noe mystisk skjer mellom sender/mottaker? Dette regelverket ligner litt på en ISO-sertifisering. Fint på papiret, men virker ikke i praksis....

          Comment


          • #80
            Anders E; vi har sannsynligvis mer enn navnet vårt til felles. Du ville neppe likt deg i den situasjonen jeg var i. Forøvrig er det ikke jeg som representerer noen majoritet her. At vi har ulike oppfatninger om hva som gir mening med flying, betyr ikke at vi lever i helt separate verdener. Mine tometere kan selvsagt drepe vel så raskt og effektivt som dine tremetere. Jeg er ikke mot at folk herjer rundt med fly, men jeg er mot at folk utsetter andre for akutt livsfare. Jeg tipper at vi er ganske enige, når alt kommer til alt.
            Anders Eiebakke
            90078513

            Comment


            • #81
              Originally posted by Quadrocopter View Post
              Vi holder en stor takhøyde her men prøv å unngå sure oppgulp - la oss fortsette med å holde denne tråden på et konstruktivt og profesjonelt nivå innenfor temaet.
              Hei Q. Mente du meg?

              Etter mange "opplevelser" på flystripa siden oppstart i -75 så kan jeg med hånda på hjertet si at de fleste modellflygerne besitter greit med vett og er flotte folk. Men der har vært enkeltpersoner som ikke har gangsyn, og nettopp disse personene der jeg selv ikke tør fly en modell samtidig som disse er i lufta er strengt tatt personer som jeg tror et regelverk ikke vil fange opp. De må, i ytterste konsekvens, bortvises fra stripa på permanent basis. Ja de fins.
              Et sunt godt miljø er uvurderlig. Den ene bygdetullingen som man dessverre finner innimellom bør man kunne gardere seg mot. Tør vi det, eller skal et kunstig skall av et regelverk fungere som en unnskyldning som strengt tatt heller kan kalles unnfallenhet og ansvarsfraskrivelse?

              affa: vet der er klubber utenfor NLF, men er der noen i nærheten der man kan få plass? Savner jo dette flotte miljøet der flyging er i fokus
              Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

              Comment


              • #82
                Originally posted by Grumpy
                Herregud, pass deg så din egen skygge ikke skremmer hjerteinfarkt på deg også, det er farlig har jeg hørt.
                Hva skal man si
                Anders Eiebakke
                90078513

                Comment


                • #83
                  Det største problemet med å skrive her er at det du sier kan bli misfortått, feiltolket osv. Derfor ønsker de fleste å snakke direkte med de de skal forhandle med. Og når alt skal gå via klubben /forbundet/ SU så vil det ta litt tid.Ingen grunn til å bli hårsår for da bør man ikke skrive noe. Den beste "flygeren" er nødvendigvis ikke den beste læreren, men det kan hjelpe. Og venners venner bevis skal vi ikke ha. Snakket med Bjeff på instruktørkurset og jeg tror han sier i fra omnødvendig, jeg hadde gjort det, hjalp ikke det, ville jeg pakket sammen og funnet meg et annet sted. For meg så må de gjerne ta sjanser med egne liv, men ikke med mitt eller mine sønners. NLF kurset var veldig bra synes nå jeg. Så er det også sagt.(Brian som instruktør)
                  Mvh Andreas
                  Stevensaero, glede i noen balsaflak.
                  PCM.at mye glede i litt carbon
                  Mine fly sees under Sundtair sine Hangar ALBUM

                  Comment


                  • #84
                    Det største problemet med å skrive her er at det du sier kan bli misfortått, feiltolket osv. Derfor ønsker de fleste å snakke direkte med de de skal forhandle med. Og når alt skal gå via klubben /forbundet/ SU så vil det ta litt tid.Ingen grunn til å bli hårsår for da bør man ikke skrive noe. Den beste "flygeren" er nødvendigvis ikke den beste læreren, men det kan hjelpe. Og venners venner bevis skal vi ikke ha. Snakket med Bjeff på instruktørkurset og jeg tror han sier i fra omnødvendig, jeg hadde gjort det, hjalp ikke det, ville jeg pakket sammen og funnet meg et annet sted. For meg så må de gjerne ta sjanser med egne liv, men ikke med mitt eller mine sønners. NLF kurset var veldig bra synes nå jeg. Så er det også sagt.(Brian som instruktør) Og JOO jeg er veldig enig med deg. sjelden man ser idiotflygning. og da er det på sin plass å si i fra.
                    Mvh Andreas
                    Stevensaero, glede i noen balsaflak.
                    PCM.at mye glede i litt carbon
                    Mine fly sees under Sundtair sine Hangar ALBUM

                    Comment


                    • #85
                      Var masse gode tilbakemeldinger når det var ute på høring. Men de er i hovedsak ikke gjort noe med, da tidsfristen frem mot seksjonsmøtet var for kort. Styret behandlet dem og fant at med små forandringer fant de regelverket bra nok.... Jeg mener det ikke var det (vedleggene).

                      Vet at enkelte i LT er informert om denne tråden ja...

                      Jo Grini, avtroppet leder SU (kanskje like greit)

                      Originally posted by xilian View Post
                      Husk at det er enkelte av "de" som er her inne, Wold bl.a.
                      Han er nå i alle fall åpen for å svare litt på forbundets vegne av og til,
                      så han vil jeg ikke "skyte". Er et par til på NLFs styreliste som er medlem her også, så litt fornuft har de

                      Men en annen ting ..
                      I stedet for å gape, så går det kanskje an å heller komme med forslag.
                      Hva skal bort, hva må endres osv. Vi vet jo at "de" i alle år ser også her,
                      selv om de ikke vil innrømme det.

                      Mitt første forslag må være å FJERNE det med "At ingen har motforestillinger mot at piloten flyr".
                      Jo Grini
                      http://vimeo.com/jojoen
                      http://www.youtube.com/jojoenno
                      http://www.jojoen.no/

                      Comment


                      • #86
                        The Iron Law of Bureaucracy;

                        First, there will be those who are devoted to the goals of the organization. Examples are dedicated classroom teachers in an educational bureaucracy, many of the engineers and launch technicians and scientists at NASA, even some agricultural scientists and advisors in the former Soviet Union collective farming administration.

                        Secondly, there will be those dedicated to the organization itself. Examples are many of the administrators in the education system, many professors of education, many teachers union officials, much of the NASA headquarters staff, etc.

                        The Iron Law states that in every case the second group will gain and keep control of the organization.

                        It will write the rules, and control promotions within the organization.
                        Last edited by kwik; 03-05-13, 17:25.
                        Dont expect, inspect.
                        Fun Police everywhere!

                        Comment


                        • #87
                          Det man gjerne har henvist til fra NLF-hold er at LT kan komme med krav om at modellflygere må/skal høre innunder et forbund/organisasjon, som har et regelverk godkjent av LT. Så om man starter et nytt forbund så vil det være de samme kravene fra LT, og man er like langt. Bruk av luftrom utenom er dermed forbudt. Sies det.

                          Jeg var dønn motstander av det forrige vanvittige forslaget. Men; alt man trenger å gjøre, det gjelder vel 95% av oss, er i verste fall å ta et A bevis. Gørrenkelt, og fort gjort. Når man ser hvilke regimer de er underlagt i f.eks Danmark og Tyskland så er dette her helt utrolig bra. Og flygingen blir vel ikke mindre morsom fordi man har et A-bevis i lomma?? LT består av oppegående folk, men jeg tror mye av motstanden kommer fra dårlige erfaringer med forrige SU, altså våre egne.
                          Geir


                          3D plane - 1D brain

                          Comment


                          • #88
                            Jeg som hadde et håp i Jo Grini da. De har et fantastisk stevne på isen. LT kom med noen greie betraktninger etter et stevne for noen år siden, det burde vært en god start på NLF sitt regelverk. Og skal noe på Høring må man gå igjenom det som kommer inn. LT er greie gutter det, Og i luftfarten tar man den tiden man trenger, skal ikke haste igjenom for å levere noe som ikke holder. Det er heller ikke noen skam å snu. Nå må jeg slutte her så jeg for lest igjenom reglene igjen. Har litt tungt for det, så snart skjønner jeg hva som står der tror jeg

                            rimelig enig med deg Sniper, Men det er viktig at vi kan kose oss og at ingen må sitte inne i finværet for å føre skjema
                            Last edited by Sundtair; 03-05-13, 00:08.
                            Mvh Andreas
                            Stevensaero, glede i noen balsaflak.
                            PCM.at mye glede i litt carbon
                            Mine fly sees under Sundtair sine Hangar ALBUM

                            Comment


                            • #89
                              Originally posted by Sniper View Post
                              Når man ser hvilke regimer de er underlagt i f.eks Danmark og Tyskland så er dette her helt utrolig bra. Og flygingen blir vel ikke mindre morsom fordi man har et A-bevis i lomma?? LT består av oppegående folk, men jeg tror mye av motstanden kommer fra dårlige erfaringer med forrige SU, altså våre egne.
                              Selvsagt skapes det en skepsis etter forrige forslag. Det ligger nok innebygd i menneskenes natur.
                              Har lyst å nevne at man ikke nødvendigvis skal tro at det "verste" som er innført i andre land vil bli utfallet hos oss selv. Har jobbet "litt" med regler i Norge, og studier av det fornuftigste fra andre europeiske land med god begrunnelse og underbygging og sikkerhetsanalyser gjerne kan bli akseptert i vårt land. Selv om det er mer lempelig enn worst case. Det gjelder bare å vite hva man holder på med og få aksept for det som har faktisk betydning.
                              Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                              Comment


                              • #90
                                Originally posted by joo View Post
                                Hei Q. Mente du meg?
                                Nei .

                                Comment

                                Working...
                                X