Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ny revidert utgave av NLF's regler for modell flyving ute til høring.

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Decathlon
    replied
    Originally posted by affa View Post
    Nei, ihvertfall året ut før noe skjer
    Tommel opp

    Leave a comment:


  • affa
    replied
    Originally posted by Decathlon View Post
    Takk for det Leita på nlf, men tydeligvis med øyan lukka!!
    Jaja, er grounda fra mai uansett (utenom lille EF Extraen) da det aldri passet begge parter for oppflyving til A i fjor. For A er vel krav fra i år etter hva jeg ser?
    Nei, ihvertfall året ut før noe skjer

    Leave a comment:


  • Aviator
    replied
    Se på side 8 i denne presentasjonen... Finner du ikke det du leter etter?
    Her ser dokker kem som e me på å lage systemet som dokker klage på.

    Vest dokker tar dokker tid å les videre så ser dokker at d e medlemer som er årsaken til revisjonen.

    Leave a comment:


  • Decathlon
    replied
    Originally posted by Aviator View Post
    Info finner du her Modellfly
    Takk for det Leita på nlf, men tydeligvis med øyan lukka!!
    Jaja, er grounda fra mai uansett (utenom lille EF Extraen) da det aldri passet begge parter for oppflyving til A i fjor. For A er vel krav fra i år etter hva jeg ser?

    Leave a comment:


  • affa
    replied
    Mye spørsmål jeg ihvertfall ikke kan gi svar på men skal gi Jon Gunnar et hint så svarer sikkert han.

    Leave a comment:


  • geebee
    replied
    vil de si vi som har fåt diverse beviser er ikke gyldige igen efter 1/5 ? disse har vi jo netop fåt og betalt en gru med peng for igen er det meningen disse ska utgår efter et par måneder så er der jo noe spinhakkende gale med hele nlf systemet da er det riv ruske gale vis jeg ska betale atter en gang på samme år dette begynner jo å balle helt av lure på ka disse folk intar til middag

    Leave a comment:


  • coolpex
    replied
    De som har tatt bevis kl.A har jo fått for modeller 7-30kg. Å da bli jeg å forholde meg til det inntil videre.

    Hvis det forandres på er det like tåpelig som å fare til biltilsynet å kjøre opp til tung mc for så å få beskjed året etter at beklager heretter får du bare kjøre moped.

    Da tenker jeg spesielt på tilbakevirkende kraft. For nyutstedelser blir det noe annet for regler forandres hele tiden i det meste.
    Last edited by coolpex; 01-04-14, 18:30.

    Leave a comment:


  • affa
    replied
    Originally posted by Decathlon View Post
    I såfall blir halve modellflynorge grounded. Det er bare 1mnd til, så det hadde jo vært greit med litt info fra modellflyseksjonen om dette, og evt overgangsperioder å slikt.
    Les tråden så ser du at lederen, Jon Gunnar Wold har sagt at ingen groundes og alle skal gis rikelig med tid

    Leave a comment:


  • Aviator
    replied
    Info finner du her Modellfly

    Leave a comment:


  • Decathlon
    replied
    Forstår jeg det slik at vektgrensene på A- og B-bevis endres? Til hva? Det var flere tall som gikk igjen over her...
    Disse blir offentliggjort sammen med ny utgave av modellflyhåndboken 01.05, og gyldig fra samme dato? I såfall blir halve modellflynorge grounded. Det er bare 1mnd til, så det hadde jo vært greit med litt info fra modellflyseksjonen om dette, og evt overgangsperioder å slikt.

    Leave a comment:


  • Lars N
    replied
    Originally posted by andersand View Post
    hvordan tar man KL b på heli?
    Omtrent det samme øvelsene uten akro delen, også selvfølgelig ha et veldig stort helikopter.

    Leave a comment:


  • andersand
    replied
    hvordan tar man KL b på heli?

    Leave a comment:


  • gnistjeger
    replied
    Originally posted by kjetilmh View Post
    Ser jeg trenger B bevis. Hvilke krav stilles?
    Hvem kan være sensor?
    Vi setter opp kurs i Asker i løpet av våren Kjetil. Klubben har pt 4 stk I2 instuktører (B-bevis). (I1 har du jo selv )

    Leave a comment:


  • Aviator
    replied
    Det e vell lettere å få til ei billig forsikring, når NLF kan klaske i bordet at alle har gjennomgått en eller anna form for opplæring.

    Så lure eg på om alle som har skrevet forslag, kritikk og surk her i denne tråden har tatt det videre til klubbledelsen.
    Når eg leste referatene som ligger på NLf så er det ikke så mye forslag som er kommet inn.

    Husk... D e ikkje lov å være sur vest du ikkje har åpna kjeften.

    Leave a comment:


  • affa
    replied
    Det er korrekt

    Leave a comment:

Working...
X