Announcement

Collapse
No announcement yet.

Litt skryt til Alta Modellflyklubb

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Litt skryt til Alta Modellflyklubb

    Hei.
    Jeg vil med dette gi litt skryt av Alta Modellflyklubb som det siste året har gjort masse for hobbyen. Fra å være en klubb som i flere år har vært lite blest rundt, har det siste året øket medlemsantall med 50%.
    I sommer ble det arrangert stevne, med omtale i lokal avis. Her kom endel skuelystne for å se på.. Bra for rekruttering.
    I sommer ble også hjemmesida www.altamodellflyklubb.tk lansert. Og så fikk klubben egen reportasje på TV Nord (finnmarks lokal tv) på selveste lille julaften. Mye takket være ildskjeler som Jan Kristensen (regi og redigering av film), Kjetil Mathisen som har vært ansvarlig for hjemmesida.
    Og så ville det vært en skam å glemme vår stolte formann Kyrre Høydahl, og resten av gamlegutta.
    For å se reportasjen klikk inn på linken
    http://www.tv-nord.no/tv.jsp?id=105

    innslaget er litt ut i sendingen, så da kan man jo benytte anledningen å få med seg litt om hva som skjer i vårt nordligste fylke...
    Enjoy og videre god jul!!
    Hans Idar Haldorsen
    Alta

    Sceadu Evo 50
    T-Rex 450 SE
    E-starter
    U Can Do 3D Elektro
    Great Planes Revolver 50

  • #2
    Tøft!

    Ble litt imponert over landingen med F-16.

    Comment


    • #3
      Meget bra.

      Kjempereklame for klubben og hobbyen.

      Cessnaknuseren
      Bjørn Sandbæk
      Cessnaknuseren
      Bjørn Sandbæk

      Dæ går litt mindre lim nå.

      Comment


      • #4
        Flotte greier Hans Idar!
        Hørte radioene jeg monterte på flyplassen virker forresten...
        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

        Comment


        • #5
          Kult og bra reklame for sporten!
          Espen Melby

          :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

          Comment


          • #6
            Regne me at dokker får noen flere noen flere medlemer no ja...
            Så kjempe bra ut d der...
            Svein Roe
            ----------------
            Skymaster F-15 - Nexus Mk II
            Boomerang Sprint - Simjet 2250
            Starfire II P-60
            C-arf Extra 2,3 - DA 50
            EF Extra 91" - DA 60
            EF Edge 48"
            Ventus 4m
            Mini Nyx

            Comment


            • #7
              Originally posted by joo
              Flotte greier Hans Idar!
              Hørte radioene jeg monterte på flyplassen virker forresten...

              Har du montert de vi har her på flyplassen i Alta?
              Jan Kristensen (han som har redigert er flyger, sikkert fått ordna no opptak).
              Syntes det va litt tøft.
              Hans Idar Haldorsen
              Alta

              Sceadu Evo 50
              T-Rex 450 SE
              E-starter
              U Can Do 3D Elektro
              Great Planes Revolver 50

              Comment


              • #8
                Ja filmen var bra.. Hjemmesiden vår vil bli bedre nå når vi får den oppdattert med nytt utseende å nytt online bilde galleri.. Håper flere tar turen til alta i sommer, å blir med på treffet vår i august. Jeg å Hans Idar skal hvertfall få med oss NNM i tromsø, samt Fagernes flyshow!

                Comment


                • #9
                  Har nok det Hans Idar, installerer elektronikk på flyplassene i hele landet. Var vel rundt 1998-99 vi renoverte hele bygget der...

                  Hadde vært OK å fått med seg et NNM igjen, trivelig på Breivikeidet med Tromsø-bermen. Men når jeg ser på treff-tettheten og sjekker avstander ser det dårlig ut... For ikke å snakke om Alta-tur (Når jeg tenker meg om fikk jeg ikke med meg noen av de sagnomsuste MC-treffene i Alta heller selv den tiden jeg bodde i Harstad...) Synd synd synd.

                  Håper dokker klarer å holde aktivitets-nivået oppe i klubben, og kanskje vi treffes på Fagernes? Selv skal jeg desidert prioritere seilfly i året som kommer, IGG-treff i Norge og Sverige og noen dager på Hanstholm-hangene. Men kanskje Lofot-uka kan lures inn på aktivitetskalenderen...

                  Lykke til, suverent godt jobba.
                  Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by joo
                    . For ikke å snakke om Alta-tur (Når jeg tenker meg om fikk jeg ikke med meg noen av de sagnomsuste MC-treffene i Alta heller selv den tiden jeg bodde i Harstad...) Synd synd synd.

                    Ja har selv kjørt sykkel noen år, og sant, MC-treffene i Alta er også noe og få med seg. Vi snakket om treffet på lunsjrommet i dag..
                    Formannen vår ,-Kyrre er også veldig aktiv med MC, så det går noe tid der..
                    Egen dynobenk og greier..

                    Håper vi treffes en gang over en dampende fieldcharger og noko atåt..
                    godt nytt år!!
                    Hans Idar Haldorsen
                    Alta

                    Sceadu Evo 50
                    T-Rex 450 SE
                    E-starter
                    U Can Do 3D Elektro
                    Great Planes Revolver 50

                    Comment


                    • #11
                      Ka som skjer i Alta klubben

                      E d noen som veit...?

                      http://www.altamodellflyklubb.no/
                      Svein Roe
                      ----------------
                      Skymaster F-15 - Nexus Mk II
                      Boomerang Sprint - Simjet 2250
                      Starfire II P-60
                      C-arf Extra 2,3 - DA 50
                      EF Extra 91" - DA 60
                      EF Edge 48"
                      Ventus 4m
                      Mini Nyx

                      Comment


                      • #12
                        Om jeg skal gjette, så har nye krefter prøvd å kuppe klubben,og vil utvide klubbens virksomhet. Slikt skaper ogte mye vondt blod/trøbbel. Jeg vil videre anta at Klubb styret / årsmøtet, så har bestemt seg for å redusere på enkelte ting som hjemmeside, samt sikre seg mot eventuelle nye krefters innvirkning ved å stoppe / sortere videre medlems opptak.
                        Merk: Dette er kun gjettninger og kan være en total skivebom, kun kvalifisert synsing / gjettning fra meg. Men det hadde vært innteresangt å vite hva som går for seg er oppe, altid trist når det er problemer i hobbyen.

                        Personlig så ville jeg nok ikke anbefale mindre klubber å slå seg sammen / spre innsatsen sin på flere områder. Da er det bedre at de med interesser som går på annen rc hobby enn modellfly klubbens område, starter opp med egen klubb på de områdene. Så kan man eventuelt med årene starte sin egen moderklubb som paraply over de forskjellige grenene når man har erfaringer med hvordan de klarer seg. En skal være veldig stor før det lønner seg med en slik moderklubb ville jeg tro. På den annen side er ett godt samarbeid mellom slike klubber helt avgjørende for hvordan rc hobbyen oppfattes utenfra.
                        Gert Hildrestrand.
                        Limets Venner.
                        Valdres Flyklubb Modell

                        Famous last words? Hey watch this!

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Vingemutteren
                          Om jeg skal gjette, så har nye krefter prøvd å kuppe klubben,og vil utvide klubbens virksomhet. Slikt skaper ogte mye vondt blod/trøbbel. Jeg vil videre anta at Klubb styret / årsmøtet, så har bestemt seg for å redusere på enkelte ting som hjemmeside, samt sikre seg mot eventuelle nye krefters innvirkning ved å stoppe / sortere videre medlems opptak.
                          Merk: Dette er kun gjettninger og kan være en total skivebom, kun kvalifisert synsing / gjettning fra meg. Men det hadde vært innteresangt å vite hva som går for seg er oppe, altid trist når det er problemer i hobbyen.
                          Du er ikke så langt fra sannheten.
                          Men en av grunnene er også at området som Alta Modellflyklubb har ligger på privat grunn og grunneier er ikke så interessert i mye trafikk. I sommer har antall medlemmer flerdoblet seg og det er blitt for mange av oss

                          Det jobbes med å starte en ny klubb og finne et nytt område som en kan drive hobbyen på og rekrutere nye medlemmer. Vi er flere i Alta som ønsker oss medlemsskap i NAK for å kunne delta på stevner/konkuranser. Vi får se om vi får det til, det største problemet er å finne en plass en kan være over lengere tid. Vi får se kor det går.
                          Cheers,
                          Tore, Alta

                          Comment


                          • #14
                            Du har så rett Vingemutteren.. Hilsen webansvarlig hos Alta Modellfly Klubb..
                            Men nå går vi lysere tider i møte.. Som purple sier.. Ny Klubb, Nye muligheter

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by kjetilm
                              Du har så rett Vingemutteren.. Hilsen webansvarlig hos Alta Modellfly Klubb..
                              Men nå går vi lysere tider i møte.. Som purple sier.. Ny Klubb, Nye muligheter
                              Klarer dere å holde en god tone og samarbeide i så stor grad som muligt, så går somregel ting bra. Virker for meg som om bane problematikken er det største problemet deres. Skjønner egentlig ikke dette. Har ikke dere ubebodde vidder i mil etter mil som ligger noenlunde nært Alta?
                              Gert Hildrestrand.
                              Limets Venner.
                              Valdres Flyklubb Modell

                              Famous last words? Hey watch this!

                              Comment

                              Working...
                              X