Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rimelig klubb........?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Originally posted by Roy Jimmy
    Hmm,siden vi har Terje er ganske aktivt på forumet.
    Dette er vel også off topic,litt iallefall.Hva vis en klubb kommer under grensen på 15 Medlemmer,er det da noen automatikk i at den blir utmeldt/kastet ut av NAK heller ?
    Har denne situasjonen vært aktuell og hva ble resultattet ?
    Foreløpig bare nysjerrig,men hvem vet?
    Neida, det er en rettledning fra NIF i forbindelse med danning av nye klubber, sikkert for at de ikke skal få altfor mange små klubber rundt i det ganske land.
    I "gamle dager" hadde NAK en nedre grense på ti medlemmer, men selv den regelen ble ikke brukt for ofte. I NLF (husk det er NLF som gjelder nå), er det ingen slik bestemmelse i lovene. Vi har allerede i dag klubber som er godt under 15 medlemmer.
    Men til syvende og sist er det jo et spørsmål om en klubb på 3-5 medlemmer egentlig fungerer?
    Mvh Terje Martinsen
    leder Modellflyseksjonen/NLF
    www.modellfly.info

    Comment


    • #32
      Hei.
      Jeg har meldt meg inn i Valdres modellflyklubb.
      Støtter de jeg.
      Er et par timer herifra.
      odd Arne
      OAF
      Caliber 30FT MiniTitan
      Div Fly
      Radio Hitec Aurora 9
      www.ringerikemfk.com
      http://modelsport.no/

      Comment


      • #33
        Takker for støtte.......

        Originally posted by tema95
        Jeg har fått beskjed fra NLF-sekretariatet om at søknaden er innkommet til uttalelse fra idrettskretsen i dag.
        For NLF er dette en ren administrativ sak hvor jeg som seksjonsleder blir forespurt om vi anbefaler opptak. Svaret vet dere vel!
        Et par dager nå så er det rent formelle i orden.

        Gratulerer og velkommen i Modellflyseksjonen!
        Ja, som Terje sier så er vi så å si i boks med medlemssøknaden til NLF/ modellflyseksjonen. Det mangler kun en uttalelse fra det lokale idrettsråd, men det er nærmest for en formalitet å regne. Responsen på Terjes melding lot ikke vente på seg, nye medlemmer som sikkert har "sittet på gjerdet" i påvente av at søknaden skulle bli godkjennt, melder seg nå inn i klubben. Vi passerer straks 25 medlemmer, til og med en kvinne, - og det er jo kjempemessig! Og vi har plass til alle...........
        Til slutt må jeg igjen få takke Terje spesielt, samt alle andre som har vært med på å støtte opp om klubben vår!

        V.h. Arvid
        V.h.

        Arvid Vastveit
        http://www.strand-mfk.org

        Comment


        • #34
          Originally posted by Vassi
          Ja, som Terje sier så er vi så å si i boks med medlemssøknaden til NLF/ modellflyseksjonen. Det mangler kun en uttalelse fra det lokale idrettsråd, men det er nærmest for en formalitet å regne. Responsen på Terjes melding lot ikke vente på seg, nye medlemmer som sikkert har "sittet på gjerdet" i påvente av at søknaden skulle bli godkjennt, melder seg nå inn i klubben. Vi passerer straks 25 medlemmer, til og med en kvinne, - og det er jo kjempemessig! Og vi har plass til alle...........
          Til slutt må jeg igjen få takke Terje spesielt, samt alle andre som har vært med på å støtte opp om klubben vår!

          V.h. Arvid
          Bare hyggelig!

          Dere har jo til og med en kvinne i det valgte styret i følge Ryfylke Modellflyklubb – Medlem av Norges Luftsportforbund, det tror jeg faktisk dere er den første modellflyklubben i landet som har!
          Mvh Terje Martinsen
          leder Modellflyseksjonen/NLF
          www.modellfly.info

          Comment


          • #35
            På tide med en liten rapport på framgangen i klubben? Jeg venter fortsatt på å kunne få gyldig medlemsskap. Så på melwin at klubben enda ikke er registrert. Lenge igjen nå??
            Hvorfor sitter du ved PCen? -Kom deg ut og fly!
            Jesper Stærkær

            Comment


            • #36
              Originally posted by JS-PER
              På tide med en liten rapport på framgangen i klubben? Jeg venter fortsatt på å kunne få gyldig medlemsskap. Så på melwin at klubben enda ikke er registrert. Lenge igjen nå??
              Her sitter nok idrettskretsen og "ruger" på søknaden (de har tidligere brukt lang tid på enkelte søknader). Det er klubben som bør mase opp kretsen.
              Jeg sender en PM til Vassi.
              Mvh Terje Martinsen
              leder Modellflyseksjonen/NLF
              www.modellfly.info

              Comment


              • #37
                Status medlemskap NLF.....

                Jeg forstår de som begynner å bli utålmodige, - det har vi i styret også vært en stund. Men saken var den at det lokale idrettsrådet ruget på sin høringsuttalelse til siste slutt (1 mnd. frist), - idrettskretsen måtte faktisk purre på denne. Nå skal imidlertid alt være i orden, mangler bare den formelle bekreftelsen fra vår kontaktperson i idrettskretsen, - hun lovte tilbakemelding i løpet av en ukes tid, - den uken er nå passert, men ulike forhold som sykdom ol. kan påvirke dette. Viser til klubbens forum for mer informasjon angående dette : 404 Not Found
                Som sagt, - vi har purret på, men må bare stille i køen som alle andre i skjemaveldets finurlige verden.
                Fikk forresten tre nye registreringer på medlemmer bare i dag, - da har vi passert 25! Nye interesserte kan fortsatt registrere seg på klubbens hjemmeside, men så snart formalitetene med NLF/ NAK er ordnet, så kan dette gjøres direkte fra Deres portal.
                V.h.

                Arvid Vastveit
                http://www.strand-mfk.org

                Comment


                • #38
                  Innmelding i NLF bekreftet!

                  Da kom endelig beskjeden vi har ventet på, - Ryfylke Modellfly Klubb er fra og med 30.03.2006 registrert som egen klubb i NIF/ NLF og modellflyseksjonen.
                  Om ikke så lenge vil registrerte medlemmer få innbetalings blankett tilsendt fra NAK sekretariatet. Medlemstallet har nå passert 25, - fra hele landet. Flere kommer nok til når de oppdager at det kun koster kr. 20,- + forbundsavgift!

                  V.h. Arvid Vastveit
                  V.h.

                  Arvid Vastveit
                  http://www.strand-mfk.org

                  Comment


                  • #39
                    NAK er død (nesten)

                    Bare en liten korreksjon slik at alle forstår sammenhengen:

                    Ryfylke MFK (og alle "våre" andre klubber) er medlemmer i NIF, men tilsluttet NLF/NAK som særforbund (for luftsport).
                    Det er særforbundet som organiserer idretten innen sitt omrpåde, på samme måten som Norges Fotballforbund har ansvaret for fotballen.
                    NAK er ikke en selvstendig organisasjon lenger, men bare en del av navnet, altså NLF/NAK. NLF og NAK ble slått sammen til en organisasjon for en del år siden. Når alle seksjoner ble opptatt i NLF var det ingen grunn til å beholde NAK som egen organisasjon. Men navnet lever altså en stund til som et "haleheng".
                    Modelflyseksjonen er altså en seksjon i NLF/NAK. De andre seksjonene er: Motorfly, Seilfly, Mikrofly, HG/PG, Fallskjerm og Ballong.
                    Modellfly er p.t. den nest største seksjonen etter Motorfly.
                    Mvh Terje Martinsen
                    leder Modellflyseksjonen/NLF
                    www.modellfly.info

                    Comment


                    • #40
                      Gratulerer, endelig!

                      Utdrag av brev som går ut fra sekretariatet i NLF/NAK i dag:
                      "KLUBBENS MEDLEMSKAP I NORGES LUFTSPORTFORBUND / NORSK AERO KLUBB (NLF/NAK).

                      NLF/NAK viser til klubbens søknad om medlemskap i NIF og NLF/NAK og til brev fra Rogaland Idrettskrets av 30. mars 2006 hvor klubben tas opp som medlem i NIF.

                      Klubbens søknad om medlemskap i NLF/NAK er behandlet administrativt og klubben er med det tatt opp som medlem i Norges Luftsportsforbund / Norsk Aero Klubb (NLF/NAK).
                      ........"

                      Gratulerer, og velkomne!
                      Mvh Terje Martinsen
                      leder Modellflyseksjonen/NLF
                      www.modellfly.info

                      Comment

                      Working...
                      X