Announcement

Collapse
No announcement yet.

En god huske regel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • En god huske regel

    Synes jeg må dele en god histori fra flygingen i dag,har nå flydd min x-composite edge nå i 2 år .For det første er det en kanon modell.
    Men tilbake til det som skjedde i dag. I dag var det noen nye på stripa vår,og di vanelige spørsmålene kom ,hvor høyt kan du fly,hvor langt bort kan du fly osv.....Og etter mange spørsmål kom hvor lenge kan du fly på en tank,jeg svarer litt eplekjekt det varierer med hvor stor tanken er 10-15 min, men det har vi fullkontroll på hvert vårt fly sa jeg.....
    Og den turen flydde jeg litt for lenge........
    I hover ca 30 cm over bakken stoppet motorn.....Og flyet deiset i åkeren,vi går til flyet for å sjekke det og hva er feilen og ser .....tanken er tom......aarg....................
    Så overhører jeg en kjekk komentar ,sa ikke han så kjekt att han hadde full kontroll på tanken.
    Må si i mitt forsvar att jeg fyller full tank før(nesten) hver flytur ,uten denne gangen .Men nå skal jeg fylle før hver tur!!!!
    Mvh Geir Mogstad
    ---------------------------------------
    slapp av det kommer helt sikkert ned!

  • #2
    Det var jo kjedelig da. For øvrig en god huskeregel (ett ord) å sjekke tanken før takeoff

    Comment


    • #3
      Er det ikke typisk at når man sier slike ting så er ikke uhellet langt unna...men hvis du berget flyet så går det vel greit å svelge en kamel eller to....
      Svein-Tore Gundersen

      Graupner MC32 Hott V2
      Yak 55 SP 3m Comp-ARF(Blue Flagg)m/3W 170 CS
      Sbach 342 DA 50
      3dhs Slick 89 Elektro
      Skymaster F-18C ( ATJ 170Ti )
      Jet Legend F-15 (simjet 3000)
      Retrojet 75 (Simjet 1910)
      Pilot-Rc Dolphin 86 (Jet-Cat 120)
      Byron Corsair

      Comment


      • #4
        har driti meg ut "før" jeg å... fyller alltid full tank før takeoff... men etter denne turen skjekker jeg TANKEN etter noen turer... fløy rundt med traineren og plutselig stoppet motoren mens jeg dro den vertikalt... den vippet noen ganger fra side til side før den satte kursen rett ned i et tre (det eneste treet på hele jordet) skjekket etterpå og da var tanken sprekt sure greier når motor stopper.

        hvordan gikk det med flyet forresten? "behind recovery"?
        Joakim L. T. 94-Modell
        ---------------------------------------------------
        Aeroworks - Extra 300
        Extreme Flight - Yak 54E Profile
        Crrc-Pro GF26I
        EG - Yak 54 26cc
        Kyosho - Edge 540 .50
        C Goldberg - Cub med flottører
        OMP - Katana V2

        those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all

        Comment

        Working...
        X