Announcement

Collapse
No announcement yet.

Raptor 50 Crash!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    kanskje jeg overdriver.

    2,4 ghz og 35mhz pcm vil jeg tro er sikkrere en 35mhz ppm

    Jeg flyr fremdeles med 35mhz spcm motaker og har ikke hatt glitch en eneste gang på 5 år.
    Med ppm motakere så skjer det ganske ofte særlig når avstanden blir litt større.
    2.4ghz har jeg ikke prøvd enda.

    I allefall, FLott at Rappyen ble funnet og er oppe å flyr igjen.
    Last edited by Ullteppet; 25-08-09, 22:27.
    T-rex ccpm (den gule) (solgt)
    Raptor 50 se ccpm Favoritten, selger den aldrig
    Raptor 90se (solgt)
    Extra 300 . (kontainer mat)
    Mini funtana ( Peis varme )
    Protech Cessna 182

    Comment


    • #47
      Bare vær obs på at en PCM mottaker vil, hvis den får signaler den ikke greier å tolke, gå i failesafe - og låse alle servoer + throttle i en predefinert stilling noe som kan skape en kritisk situasjon i 3D heli verdenen.
      Bruker du PPM så vil du som regel få en forvarsel i form av glitch å du vil kunne lande maskinen ved egen hjelp.
      Jeg mener med dette ikke at PPM er å foretrekke fremfor PCM, til det har PCM for mange andre fordeler.

      Det sikreste alternativet er 2.4GHz - et moderne system som er nytt og mindre påvirket av ytre elementer - du slipper å legge maskinen i bakken grunnet en anne pilot slo på radioen ved et uhell, eller "skulle bare justere noe"
      Men har du en god 35MHz radio og du er fornøyd så er det ingen grunn til å bytte med det første.
      Last edited by Quadrocopter; 25-08-09, 22:38.

      Comment


      • #48
        ser vel ut til at den trauste jr'n må skiftes til fordel for 2,4 sender.
        begynner å bli vanskelig å skaffe krystaller i rett kanal for tiden.
        Er vel bare et tids spørsmål før krystaller ikke er lagervare lengere...
        T-rex ccpm (den gule) (solgt)
        Raptor 50 se ccpm Favoritten, selger den aldrig
        Raptor 90se (solgt)
        Extra 300 . (kontainer mat)
        Mini funtana ( Peis varme )
        Protech Cessna 182

        Comment


        • #49
          Nei, har ikke flydd freyaen med hitec ppm, men har flydd den på Futaba ppm
          Huff, må jeg virkelig bytte til 2,4 Prisen for en 2,4 ghz sender er jo en ting, men om jeg skal kjøpe nye mottakere til alle heliene og flyene, så må jeg jo omtrent ta opp ett lån i banken! Jeg har avsmak på pcm mottakere. Og qpcm systemet til hitec er jo til og bli kvalm av. Men husker jo for 6-7 år siden så var det jo ppm som satt i de fleste helier uten problem. Men ja, får vel spare litt til en 2,4 ghz sender og mottakere.
          Var forresten og fløy 3 liter på raptoren i dag, flyr som bare det

          Comment


          • #50
            Du kan jo kjøpe en av radioene med modul, så kan du bruke både 35 og 2,4 frem til du har byttet ut alle mottakerne.
            Hilsen Rune Marcussen

            MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
            T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
            JR DSX9

            Fitjar Modellflyklubb
            ---------------------------------------------------------------------------
            Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

            Comment


            • #51
              Originally posted by roadrune View Post
              Du kan jo kjøpe en av radioene med modul, så kan du bruke både 35 og 2,4 frem til du har byttet ut alle mottakerne.
              Det er veldig lurt, men da må han ikke kjøpe 2,4 fra USA, da får han ikke 35. Men det vet han sikkert
              Dessuten må moderator rette opp overskriften Dagen`s poster. Det heter Dagens poster!
              Flisespikkeri er gøy!
              Aldri for sent å gjenopplive en lykkelig barndom!
              Dyrøy MFK
              ps., det er ikke størrelsen det kommer an på; hastigheten derimot...........
              http://rolv.info

              Comment


              • #52
                Originally posted by lupus49 View Post
                Det er veldig lurt, men da må han ikke kjøpe 2,4 fra USA, da får han ikke 35. Men det vet han sikkert
                Dessuten må moderator rette opp overskriften Dagen`s poster. Det heter Dagens poster!
                Originally posted by lupus49 View Post
                __________________
                Et hobbyrom kan ikke bli stort nok, fylt av masse dingser små, ja ikke bare små, men kjempedigre svære åååå!
                Medlem av Senja MFK

                Er dette riktig norsk da?
                T-Rex 600 Nitro x2

                Comment


                • #53
                  Nei, huff, det er best å feie for egen dør. Har rettet opp feilen!
                  Flisespikkeri er gøy!
                  Aldri for sent å gjenopplive en lykkelig barndom!
                  Dyrøy MFK
                  ps., det er ikke størrelsen det kommer an på; hastigheten derimot...........
                  http://rolv.info

                  Comment


                  • #54
                    Jeg tenkte og kjøpe assan 2,4 ghz modul og mottakere fra hobbycity. Kan den brukes i norge?

                    Comment

                    Working...
                    X