Announcement

Collapse
No announcement yet.

hvem var 2009`s mest uheldige?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Originally posted by sap_2000 View Post
    Her er en som var noe uheldig.
    En F-15 som fikk plass i én søppelsekk etter et noe ublidt møte med "terra firma"
    Hei Ståle,

    Veit du ka farge kodene e å denne F-15?
    Eg har en likens.... men ikkje så smadra.

    Kan du evt sette meg i kontakt me eiern..?
    Svein Roe
    ----------------
    Skymaster F-15 - Nexus Mk II
    Boomerang Sprint - Simjet 2250
    Starfire II P-60
    C-arf Extra 2,3 - DA 50
    EF Extra 91" - DA 60
    EF Edge 48"
    Ventus 4m
    Mini Nyx

    Comment


    • #32
      Kvalifiserer min historie våren 2009?

      Med mitt trex450 SE v2 stod jeg ute i hagen og skulle fyre opp og hoovre litt (jeg er nybegynner), og sjekke at alt var i orden.

      Jeg spinner sakte opp og sjekker at gyro fungerer som det skal, og at det ikke er noen unormale vibrasjoner, etc.

      Når jeg kommer til ca halv throttlestick (80% motorkraft) vrenger helikoptret seg iløpet av ca 10 millisekunder og hopper 2-3 meter bortover i en ball, samtidig med at det smeller noe grasat i garasjedøra 15 meter i motsatt retning.

      Jeg skrur jo selvfølgelig av throttle øyeblikkelig og løper bort for å rive av batteriet fort som svint. Balansepluggen var revet tvert av, og lederne veivet ubeskyttet rundt og gnistret litt. Jeg fikk ut batteriet og separert lederne (hvorpå jeg allerede hadde klart å få brannsår i tommel pga at jeg holdt over to ledere).

      Skaderapport:
      Rotorblader
      Halerotorblader
      Bommen revet tvers av
      Drivbeltet til hale revet av.
      Begge antennene til 2,4GHz rx revet av
      Canopy sprukket

      Karbonfiberdelene overlevde uten problemer!


      Skadeårsak: Produksjonsfeil på det ene rotorbladet, slik at det løsnet i limingen, og fløy da inn i garasjedøra. Igjen i rotorbladgrippen satt bare en liten plastikkbit og messingringen igjen fra rotorbladet.

      Moral: Kjøp kvalitetsrotorblader!!!
      Stolt eier av;
      CNC Fres

      Comment


      • #33
        Hadde en saftig 'mid-air' mellom en Ocelot og min Jart-LT på hangkanten i høst. Ganske skarpe forhold med 20-25m/s ga utrolig fart langs hangkanten. I slutten av et fartslegg ser det nærmest ut som om modellen eksploderer. Modellen går i spiral nedover og nesa borer seg 20cm i bakken med pulverisert venstre vinge/høyderor.

        Det hele gikk utrolig fort. Oceloten som kom skrått ovenfra, kom seg utrolig nok unna med en liten brist i bommen og en nærmest kosmetisk sprekk ytterst på ene vingen. Kroppen til Jart'en er faktisk intakt, men får se om jeg får skaffet nye vinger. Uten tvil morsomste modell jeg luftet i fjor!

        På fjorårets siste flytur klarte jeg kunststykket å miste min Predatoren bak en høyde! Fant igjen en sterkt medtatt modell etter en times leting (har fått meg Lost Model Locator etter dette). Den hadde da stupt svakt nedover i medvind (15m/s) ca 5-600m i luftlinje og rett i bakken.

        Her snakker vi om rekonstruksjonskirurgi på høyt: Knust nese, knust vingefeste i kropp, knust d-box i ene vingen og knekt bom. Men etter at dr. Karbon (Airborn) tok på seg jobben, er den nå flyklar igjen, mangler bare litt lakk. Fikk også løst problemet med å huske wingjoiner, for den er nå permanent festet i ene vingen
        Attached Files

        Comment

        Working...
        X