Announcement

Collapse
No announcement yet.

Byggeprosjekt: Nytt hobbyrom

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • thor_no
    replied
    Mulig det er for sent men det er lurt å koble kontakten du skal bruke loddebolt, limpistol og strykejern for betrekning via taklyset slik at du er sikker på at disse er strømløse når du slokker lyset for kvelden. Fort gjort å glemme å trekke ut kontakten på disse.

    Leave a comment:


  • sveininge
    replied
    De jeg kjøpte står det at du må koble ut tenneren, eller om.
    Gir veldig godt lys også er de i plast.

    Leave a comment:


  • Lars N
    replied
    Click image for larger version

Name:	20151117_181259.jpg
Views:	1
Size:	87.2 KB
ID:	613094
    Da begynner grov-verkstedet å ta form, laminaten er på plass så nå er det endelig lettere å holde det litt rent. Og en av varmeovnene som var til overs i huset har fått ny plass.


    Click image for larger version

Name:	20151117_211307.jpg
Views:	1
Size:	68.7 KB
ID:	613095

    Planen er at det skal være benk på hver side av grovverkstedet. Har satt opp første seksjon med Ikea kjøkken, heldigvis har noen i familien byttet ut deler av sitt kjøkken så det meste har blitt donert. Men slapp ikke helt unna turen til Ikea for å skaffe noen manglende deler og et par ekstra skapstammer.
    Last edited by Lars N; 19-11-15, 07:28.

    Leave a comment:


  • Lars N
    replied
    Er det disse du har kjøpt? Står jo at de kan brukes med glimttenner? Dette ser jo genialt ut for de med gamle armaturer, er mye lys i dette røret i forhold til en vanlig lysrør.


    Siden har forsvunnet - 404 | Jula

    Leave a comment:


  • sveininge
    replied
    Ja de gir veldig bra lys, trenger ikke amatur engang, bror min hang de opp med klammer loddet ledning rett i enden , slipper tenner osv. Bruker du de rett i en amartur så må du bypasse tenneren

    Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1447883976.973991.jpg
Views:	1
Size:	137.5 KB
ID:	613089Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1447883985.130783.jpg
Views:	1
Size:	150.3 KB
ID:	613090

    Leave a comment:


  • Sundtair
    replied
    Gir de ledlysa godt byggelys? Trenger lys på byggerommet jeg å. Kan så klart prøve. Blir et bra rom/ uthus dette. stor plass, lurer litt på et pusserom/krok selv. Du får bra med stikkontakter også ser jeg

    Leave a comment:


  • Lars N
    replied
    Originally posted by sveininge View Post
    De selger bra led lysrør på jula som ikke er så dyre. Så slipper du og se på blinking når du skal en kjapp tur innom
    Kanskje det blir det ved utskifting. Er slike T5 rør så synes de gir et ganske bra lys i forhold til de gamle rørene

    Leave a comment:


  • sveininge
    replied
    De selger bra led lysrør på jula som ikke er så dyre. Så slipper du og se på blinking når du skal en kjapp tur innom

    Leave a comment:


  • Lars N
    replied
    Fyller seg nok opp uansett plassen Har skjedd en del den siste tiden så det begynner endelig å ligne på noe. Planen var å male det gamle tregulvet, men fant ut at det ble billigere og legge eikelaminat til 35,- per m2. Dessuten blir det mye enklere å holde rent. Det gjør det også mulig å legge varmefolie i finverkstedet som oppvarmingskilde.

    Click image for larger version

Name:	20151106_151834.jpg
Views:	1
Size:	54.7 KB
ID:	613078
    Grovverkstedet begynner å ta form, her skal det komme benk langs hele veggen med stikkontakter over benkeplaten.

    Click image for larger version

Name:	20151106_151839.jpg
Views:	1
Size:	118.0 KB
ID:	613079

    Vindu er fått lister og utforing. Listingen kunne vært bedre, men er jo bare et verksted.

    Click image for larger version

Name:	20151106_151859.jpg
Views:	1
Size:	108.5 KB
ID:	613080
    Finverkstedet blir ferdig noe senere, her er planen p ha varmekabler under laminaten.

    Click image for larger version

Name:	20151106_151902.jpg
Views:	1
Size:	75.9 KB
ID:	613081
    Taklamper og ny ytterdør er på pass.

    Leave a comment:


  • SmurfAir
    replied
    Hehe, så lenge det ikke blir fullt i hobbyrommet...
    Jeg har relativt romslig hobbyrom, men det går til tider fullt der inne før jeg må ta en ryddesjau, da blir det likevel mye rundt om i huset likevel.
    Jeg skylder på at jeg skal være litt sosial også, så da blir det fort litt monteringsarbeider som ikke genererer noe særlig spon og balsastøv osv. i stua likevel
    Ser du har jobbet bra med fundamenteringen og gulvet, ikke det mest bekvemme arbeidet under der...

    Leave a comment:


  • Lars N
    replied
    Originally posted by jotto View Post
    Før du vet ordet av det, blir du kasta ut... for insisterer sjefen på å bruke det som gjesterom
    Hun har vært inne på tanken, men dette tror jeg har løst seg selv siden hobbyrommet nå har stått rundt i alle kroker inne i huset, godt spredd. Vi er faktisk der at sjefen omtrent gleder seg mer til dette er ferdig en jeg

    Leave a comment:


  • jotto
    replied
    Før du vet ordet av det, blir du kasta ut... for insisterer sjefen på å bruke det som gjesterom

    Leave a comment:


  • Genic
    replied
    Veldig bra, Lars.
    Mangler bare bad og kjøkken.

    Leave a comment:


  • Lars N
    replied
    Originally posted by Viggkri2 View Post
    Du gjør det ihverfall skikkelig når du først gjør det, er overhodet ikke misunnelig
    Takker for det, dette ble litt "overkill" kan man si. Mye av arbeidet har faktisk gått med på å forsterke uthuset. Hadde håpet å unngå en del av det, men når man begynner å rive så ser man ikke alt holder lengre. Det var bygget en gang på 60-tallet med ymse materialer som de hadde liggende kan det virke som. 50 år med takrenne utløp rett ved fundamenter gjør susen i å fjerne bæreevne osv.

    Leave a comment:


  • Viggkri2
    replied
    Du gjør det ihverfall skikkelig når du først gjør det, er overhodet ikke misunnelig

    Leave a comment:

Working...
X