Announcement

Collapse
No announcement yet.

Byggeprosjekt: Nytt hobbyrom

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Siste tilskudd til hobbyrommet....Jeg svingte innom Clas Ohlson i går og fikk endelig surret meg til å kjøpe Nest Protect røykvarsler. Dyreste røykvarsleren jeg noen gang kommer til å kjøpe, men den var en lekker liten sak. Tanken er at denne varsler på telefonen min ved varme, CO eller røykutviking. Tanken var særlig for å ha et øye med uthuset samt at jeg kan bruke 3D printeren når jeg er hjemme, men ikke alltid er tilstede i uthuset.
    Click image for larger version

Name:	2018-01-10 11.13.31.jpg
Views:	1
Size:	46.3 KB
ID:	617202
    Pr388359000 | Clas Ohlson
    Lars Norberg

    Comment


    • #62
      Æsj....tror jeg må bygge om hobbyrommet litt. Modellene blir for store og vurderer å rive veggen inn til grovverkstedet og lage et stor rom....Får planlegge litt så se om jeg setter i gang.
      Lars Norberg

      Comment


      • #63
        Ja da er man i gang da. Er jo tross alt noen år siden jeg bygget om hele huset il hobbyrom så da er det på tide og gjøre litt tilpasninger

        Veggen til det lille rommet er revet og nå skal det bli til et stort rom. Sitter med planleggingen av benker og plassering av verktøy, ikke alle tingene er i hus, men med tiden er det ønsket. De røde boksene simulerer størrelsen på det utstyret som jeg skal ha inn.

        Fra venstre:

        1. Proxxon båndsag
        2. Proxxon bordsag
        3. CNC Router
        4. Metallfres/søylebormaskin
        5. Dreibenk




        Noe jeg burde tenke på eller har glemt?


        Lars Norberg

        Comment


        • #64
          25m2 og fra før var det 22 doble stikkontakter. Men var alle på riktig plass? neida, så da må man sørge for 4 til.....
          Lars Norberg

          Comment


          • #65
            Går litt fremover, men veggen er ferdig lappet sammen og fått en del mer strøm på plass. Så røyk jeg på en presang fra far til far, så da ble det to Sonos Play 5 for litt underholdning når man bygger på kvelden.
            Lars Norberg

            Comment


            • #66
              Nå begynner det endelig å bli hobbyrom igjen. Varmefolie er på plass i den delen hvor det ikke var tidligere og nytt gulv er lagt
              Lars Norberg

              Comment


              • #67
                Flott hobbyrom du kjem til å få, go plass rundt arbeids/monteringsbordet ser de ut til å bli også
                Inge Brautaset
                EMHW Christen Eagle II (Red Eagle II) Valach 120
                T-rex 600 med skalakropp Funkey AS 350
                ESM F8F Bearcat med DLE 30cc
                ESM FW190 Saito FA-170R3
                Peakmodel Edge 540 med DLE 30cc
                Graupner Piper Cherokee med Os 10cc
                Aviomodelli VOR 250
                Carf Spitfire med 75cc 3W
                Phoenix Modell Ka8 3,5m
                Simprop Speedcobra

                Comment


                • #68
                  Originally posted by Lars N View Post
                  Nå begynner det endelig å bli hobbyrom igjen. Varmefolie er på plass i den delen hvor det ikke var tidligere og nytt gulv er lagt
                  Må vere befriende å ha eit heilt hobby hus, mulig å foreta motor testing tidlig på Søndags morgen, vurdert å lage kjeller (grov verksted, lager)?

                  Comment


                  • #69
                    Originally posted by Ofly61 View Post

                    Må vere befriende å ha eit heilt hobby hus, mulig å foreta motor testing tidlig på Søndags morgen, vurdert å lage kjeller (grov verksted, lager)?
                    Det har sine fordeler ja, men er et par små som er oppe lenge før jeg egentlig har planer om å stå opp så sjeldent jeg får vært der på morgenkvisten. Kjeller blir det nok ikke da det er fjell omtrent under hele og det var mer en nok jobb å fjerne litt av fjellet for å få isolert gulvet. Men det er mulig jeg med tiden bygger på en liten del for å få litt mer plass, da blir det kjeller. Men redd kona kanskje må få kjelleren til hageting.
                    Lars Norberg

                    Comment


                    • #70
                      Da har jeg endelig fått laget meg et system for oppbevaring av kabler og slanger med mer. Synes det ble veldig bra system så nå må jeg bare få printet noen kabelspoler for alle kablene jeg har liggende i en skuff. Rørfeste/adapteret til konsollen ble printet i hvit PLA, den kan dere laste ned her for de som ønsker det:

                      Cable spool rack by Larno

                      Delene jeg har brukt er hovedsakelig kjøpt på Biltema:

                      Veggskinne:
                      Veggskinne 636mm
                      Art. nr: 87-5353

                      Konsoll:
                      Hylleknekt 120mm
                      Art.nr. 87-539
                      Brakett

                      12mm rør:
                      Kobberrør halvharde 12x1.0
                      Art.nr. 86-987
                      Last edited by Lars N; 02-02-20, 14:26.
                      Lars Norberg

                      Comment


                      • #71
                        Har tegnet opp kabelspole som passer perfekt

                        Kan printes med to forskjellige bredder på 40 og 80mm

                        Cable Spool 100mm by Larno

                        Click image for larger version

Name:	2020-02-02 14.23.18.jpg
Views:	121
Size:	73.6 KB
ID:	679899
                        Lars Norberg

                        Comment


                        • #72
                          Click image for larger version  Name:	IMG_4469.jpeg Views:	0 Size:	113.2 KB ID:	680681 Jeg har et heve senkebord. under bordet har jeg plassert 4 rør med forskjellig lengde til lagring av byggematerialer og betreknings film. Lett tilgjengelig. Supert rom du har fått deg, kabeltrommel opphenget er fint. noe å tenke på
                          Mvh Andreas
                          Stevensaero, glede i noen balsaflak.
                          PCM.at mye glede i litt carbon
                          Mine fly sees under Sundtair sine Hangar ALBUM

                          Comment

                          Working...
                          X