Announcement

Collapse
No announcement yet.

ta bilder ifra fly?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ta bilder ifra fly?

    heisann..lurer på om noen har noe peiling på hvordan kamere som er best å bruke
    til å ta bilder med ifra fly?
    hvordan styrer man kameraet til å ta bilder ifra radioen?

    mvh jan åge

  • #2
    Hei,
    Selv bruker jeg et Nikon S9 kamera. det veier ca 120 gram, og jeg har montert det i en GWS Slowstick. Tar opp video uten problemer, men stillbilder krever tomgang/motor av, for å fokusere. Har valgt å montere under vingen for å unngå at propellen synes på bilder/video.
    Det ligger mye info på RCGroups: Remote Control, Radio Control Planes, Drones, Cars and Boats. Et stykke nede på startsiden er et forum som heter: airial photography (eller no sånt).

    Selv laget jeg et feste til kameraet som benytter en microservo som utløser, aktiveres med Gear-Switchen (kanal 7) på radioen min (en Futaba 7EX).
    Dermed kan jeg flytte hele greia over i en annet fly om jeg skulle ønske det.

    Det er mange kameraer og velge mellom, men du ønsker et som veier lite. Ofte betyr mindre størrelse dårligere bilde/videokvalitet, så her må man inngå et kompromiss. (om du har en haug med penger som du skal bruke opp, er det nesten ikke grenser for hva du kan få tak i.......)


    Kim

    Comment


    • #3
      se på denne filmen


      Calmato with camera

      så ser man på slutten hvordan dem har festet kameraet
      -StigD2
      *Calmato 40 -dx7
      *GWS E-Starter -dx6

      Comment


      • #4
        Du kan også ta et søk på "e-starter + kamera" se etter trådene fra thaustvedt..
        Mvh
        Espen
        -----
        E-starter:
        Byggetråd

        Comment

        Working...
        X