Announcement

Collapse
No announcement yet.

Angrekrympeplast?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Angrekrympeplast?

    Jeg har hørt om angrepiller for de som ikke tok pillen sin på forhånd, men finnes det angrekrympeplast for oss som glemmer å tre på krympeplasten før vi lodder? Mer aktuelt er kanskje situasjoner hvor det simpelthen ikke er plass til å ha krympeplasten mens man lodder.

    Til nå har jeg brukt tape i stedet for krympeplast i sånne situasjoner, men det blir ikke like holdbart. Noen gode idéer?

  • #2
    Strips burde vel funke.

    Trond

    Comment


    • #3
      eller vulkteip, burde vel gå
      Hans P Førde

      Comment


      • #4
        Det finnes et stoff som man pensler på. De har det på elfa.se tror jeg men jeg husker ikke delenummeret eller hva det heter.

        Comment


        • #5
          Jeg har fått tak i krympetape... fungerer på samme måte som krympestrømpe... Surr rundt og varm den opp, like fint som krympestrømpe
          Vet ikke hvor en får tak i det, men jeg har tilgang til det der jeg jobber
          Mvh
          Hasse Andre.

          hasse1979@online.no

          Alle kræsj har en logisk forklaring........

          Comment


          • #6
            Been there, done that...
            Men, heldigvis er det er fort gjort å lodde om!
            Tom Erik Smedal
            www.artistic3D.net
            www.photopia.no

            Comment


            • #7
              Jeg kom over denne "greia" for en tid tilbake. Den har jeg brukt til bl.a. beskytte servokabler fra skarpe carbonkanter etc. Hylsene finnes i ulike diametere og kan ekspanderes mye med nevnte tang.

              Gummihylsor
              Användes för isolering men även för mekaniskt skydd, t ex böjskydd.
              Monteras med hjälp av expandertång art nr 80-500-23. Hylsorna har god elasticitet och är behandlade för att lätt glida av tången.
              Beständigheten mot ozon och oljor är mycket god.
              Material: Neoprengummi
              Färg: Svart
              Attached Files

              Comment


              • #8
                Originally posted by tahustvedt
                Det finnes et stoff som man pensler på. De har det på elfa.se tror jeg men jeg husker ikke delenummeret eller hva det heter.
                Kan det være 80-859-48 ?

                Krympetape høres enda mer besnærende ut. Takk Strutsen! Kan dette være det samme som vulkteip som Onkel Modellfly nevner? I så fall må det være 80-897-14 hos Elfa. Hint mottas!

                Ofte kan man bite i det sure eplet og lodde om Tom Erik. Men noen ganger har man simpelthen ikke plass til å ha krympeplasten mens man lodder. Jeg burde kanskje ta et bilde for å vise et eksempel.

                Comment


                • #9
                  Jepp det er den jeg mente.

                  Comment


                  • #10
                    Krympetape er ihvertfall meget fint... kan være det samme som vulketape som nevnt her, det er ikke jeg sikker på... Jeg fikk ihvertfall takk i en rull eller 3 i forbindelse med utskifting av en airbag på personbil... Der var det med en sånn rull for å issolere loddeskjøten.. Ble kun brukt 10 cm av den den gangen, og har gjort flere slike operasjoner, så har vel nesten 3 ruller
                    Kan sikkert få kjøpt hos en el forhandler eller noe..
                    Mvh
                    Hasse Andre.

                    hasse1979@online.no

                    Alle kræsj har en logisk forklaring........

                    Comment


                    • #11
                      Vulktape er vel en tykk tyggisaktig tape, og burde være lett gjenkjennelig.

                      Var noen som fortalte meg en gang at man kan snitte opp krympestrømpen, tre den på, og så lime den igjen med CA før man krymper den som normalt.
                      Har aldri prøvd, fordi det for meg hørtes litt "halvt" ut, men det skulle visstnok funke.
                      Selv foretrekker jeg å lodde om, de få gangene jeg klarer det kunststykket

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by pleym
                        Var noen som fortalte meg en gang at man kan snitte opp krympestrømpen, tre den på, og så lime den igjen med CA før man krymper den som normalt.
                        Det er jo definitivt verdt et forsøk da. Kan gjøres uten å kjøpe noe nytt. Takk for tips!

                        Comment


                        • #13
                          Såvidt jeg husker er varme en av måtene å få løst opp CA på...? Brukte det mye på de små heliene mine for å få løs deler som var limt sammen med CA.... Tviler på at det der funker...
                          Anders Hauge

                          www.hang.no - Norges nye HANG-side!

                          www.JetsOfBergen.no
                          rc.andersh.com

                          Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
                          Byggeblog FPV SailCam Easyglider
                          Byggeblog for Eurosporten
                          Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys

                          There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....

                          Comment


                          • #14
                            En mulighet er å droppe Deans helt og gå over til plugger som ikke trenger krympeplast: Page not found | Traxxas

                            Comment


                            • #15
                              Anderson PowerPoles! Bruker kun dette på alt, modellfly, båten, amatørradioen etc. Funker hele tiden, tåler 15/30, 75, 130 amp kont og 300 i topper, kjønnsløse og kan håndteres med en hånd. Koster en 5-er pr del

                              Se på elfa.se:

                              Sort kontakt: 42-110-09
                              Rød kontakt: 42-110-17
                              Kontaktelement: 42-114-13

                              Lønner seg å ha en klemtang, men den aner jeg ikke hvor man kjøper.

                              T
                              Trygve M.
                              Medlem av Ringerike Modellflyklubb.

                              "Not within a thousand years will man ever fly!"
                              -- Wilbur Wright, 1901.

                              Vrakgods strødd utover hele Ringerike.

                              Comment

                              Working...
                              X