Announcement

Collapse
No announcement yet.

Spørsmål om lakkering

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Spørsmål om lakkering

    Skal lakkere en glassfiberkropp om ikke så alt for lenge. Jeg lurer på om det finnes spraybokser som kan brukes, eller må jeg investere en milliard i airbrush og kompressor og alt det der? Det er et fuelfly, kroppen blir svart,g med noe hvite decals, vingeflater skal trekkes, så de er ikke noe problem.
    Tenkte å grunne med noe hvitt, maskere mønnsterene og så spraye den sort.
    Tips, teknikker og gode råd mottaer med takk, det er min første lakkejobb.
    Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

    Steinar B Johansen
    Lillehammer mfk

  • #2
    det spørs selvfølgelig hvor profft det skal bli. Men jeg bruker å lakke mine modeller med bil-lakk. Jeg kjøper på et bil-lakk firma. Og de blander lakken i sprayflasker, med herder. Men det vil da si at jeg må bruke lakken innen 24t, og den må ikke lagres for kaldt de 24 timene.
    Dysene på de sprayboksene jeg får iallefall, de er veldig bra, og holder lenge til en flymodell. Eneste som ikke er fint på mine modeller, er problemer med lakkinga mi. Jeg er ikke så flink til det.. Men det er flere modeller som skal lakkes, og trening gjør mester, sies det
    Thomas Molnes
    Ålesund og Omegn Modellflyklubb

    Comment


    • #3
      Originally posted by bad scientist
      Skal lakkere en glassfiberkropp om ikke så alt for lenge. Jeg lurer på om det finnes spraybokser som kan brukes, eller må jeg investere en milliard i airbrush og kompressor og alt det der? Det er et fuelfly, kroppen blir svart,g med noe hvite decals, vingeflater skal trekkes, så de er ikke noe problem.
      Tenkte å grunne med noe hvitt, maskere mønnsterene og så spraye den sort.
      Tips, teknikker og gode råd mottaer med takk, det er min første lakkejobb.
      Her kan du missbruke John i Lokalet. Han er slik tidligere lakk guru.
      **********************
      Mvh
      Stig Olsen
      Lillehammer MFK


      Nan Xplorer FullCarbon X tail
      Pike Perfect X tail
      Pike Brio / Giant
      Alpina 4001
      DG 500/22 Elan under opppussing
      Birde of Time ( Noe redusert må restureres )

      Futaba 12Fg Fasst

      Comment

      Working...
      X