Announcement

Collapse
No announcement yet.

Opptrekk med strikk

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Hehe oj, se det. Feller bare ned flapsen ca 45 grader slik at den bremser. Har ikke snøring på butterfly, crow og slik :P Jeg bruker Graupner JR MX 24.

    skal sende deg post
    All you need is love

    Comment


    • #32
      Hei og hopp!

      Sikkert litt sein info for deg, Ruduz, du er vel godt igang med rørstrikken din forlengst siden datoene da du lurte på strikking er fra 08, men sjekk her uanz når strikken din er blitt slapp; her får du like bra opptrekk iflg denne tråden linka under. Lite sitat først:


      Originally posted by Rolf View Post
      Hei

      Kjøp omspunnet strikk på en "båtbutikk"
      De er billigere og bedre og mye kraftigere.
      Fordelen er at du slipper å gå 150-200 meter slik du må med en rørstrikk.
      Du får denne typen strikk fra 4mm og opp til 12-15 mm
      Jeg har brukt 10 og 12mm omspunnet strikk og jeg synes det er langt bedre enn rørstrikk. jeg hadde rørstrikk før og aldri mere etter at jeg fant ut av dette med omspunnet strikk. 150 med line og du får kjempeflotte starter.

      Lykke til

      Rolf
      Dette er fra en "gammel" tråd som finnes her:

      Høystart - (MFN) ModellflyNytt.no

      Tror dette er minst like bra og en god del billigere enn å kjøpe rørstrikk osv da dette er spesialvare, strikk er jo også "ferskvare".

      Et fantastisk alternativ til de som lurer på strikking av fly/vinger. Fant dette selv igår kveld da jeg har endel vinger (chevron+delta++) og seilfly/hangmodeller selv jeg vil dra opp med strikk asap istedet for å bruke en hel trillion på vinsj.

      Jo
      Jo Skavhaug

      ..sånn ca..

      Comment

      Working...
      X