Announcement

Collapse
No announcement yet.

Videoopptager

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Når man skal kjøpe videokamera er det en god ide å registrere seg på Vimeo – Video Experience Platform og laste ned råvideo på videoer som er filmet med de forskjellige kameraene man kikker på.

Spesifikasjoner forteller ikke hele historien når det gjelder billige videokameraer.

Comment

Originally posted by tahustvedt View Post
      Når man skal kjøpe videokamera er det en god ide å registrere seg på Vimeo – Video Experience Platform og laste ned råvideo på videoer som er filmet med de forskjellige kameraene man kikker på.

Spesifikasjoner forteller ikke hele historien når det gjelder billige videokameraer.
      Helt enig - og i de fleste tilfeller så får du den kvaliteten du betaler for.

Et annet punkt er hvordan man behandler råmaterialet til et ferdig produkt.

Men et "HD" kamera til under 2 lapper er ikke galt hvis du ikke er på jakt etter "Spitzenklasse" da!

Comment

Selv er jeg keen på Panasonic Lumix Fx35.

Comment

Originally posted by Quadrocopter View Post
          Helt enig - og i de fleste tilfeller så får du den kvaliteten du betaler for.

Et annet punkt er hvordan man behandler råmaterialet til et ferdig produkt.

Men et "HD" kamera til under 2 lapper er ikke galt hvis du ikke er på jakt etter "Spitzenklasse" da!
          eg synest at prisen var ok, fann samme kamera for 450dollar ein anan nettbutikk!
          FPV-DUDE

Comment

Originally posted by Rally-Kåre View Post
            eg synest at prisen var ok, fann samme kamera for 450dollar ein anan nettbutikk!
            Det ligner på et som Clas har: Clas Ohlson
            Fred Larssen

Comment

Originally posted by nixxon View Post
              Jeg har ikke ment noe om HDV 1080p standarden i USA, kun klassisk fjernsyn med CRT-skjermer (NTSC). Kan du ha gått i benekte-antecedenten-fella fra Ex.phil.? Se 403 Forbidden
              Nupp, men skal ta denne på min kappe - slurvete lesing av svar. Men likevel på grensen av en overteorisert fremstilling.
              Mitt utsagn baserer seg på kvadratiske piksler. Jeg skal sjekke linkene dine, og regner med at det vil stå noe om at de enkelte pikslene er bredere enn de er høye. Hvis man drar ut pikslene i bredden vil det gi mindre horisontal oppløsning (informasjon) enn kvadratiske piksler, forutsatt begge skjermer i 16:9 standard.
              Selvfølgelig, 1,333 forskjell på bredden - med det viser at anerkjente kvalitetkamera produsenter bruker 1440 fordi det knapt gir en visuell forskjell og vesentlig mindre datamengde å prosessere for kameraet

Bestilt kamera: 1555200 piksler/bilde x 30 bilder/sekund = 46 656 000 piksler pr sekund
              Europeisk full HD: 2073600 piksler/bilde x 25 bilder/sekund = 51 840 000 piksler pr sekund
              46 656 000 / 51 840 000 = 0,9 eller 90%
              eller 1555200 piksler/bilde x 60 bilder/sekund 93 312 000 m.a.o. 1,8x eller 80% bedre en det europeiske - viser bare hvor håpløst tallleker er.

Comment

Selvfølgelig, 1,333 forskjell på bredden - med det viser at anerkjente kvalitetkamera produsenter bruker 1440 fordi det knapt gir en visuell forskjell og vesentlig mindre datamengde å prosessere for kameraet

eller 1555200 piksler/bilde x 60 bilder/sekund 93 312 000 m.a.o. 1,8x eller 80% bedre en det europeiske - viser bare hvor håpløst tallleker er.
                Visste ikke at 1440 var en vanlig standard, så da har jeg lært noe nytt. De har muligens leflet med antallet piksler i bredden for å kunne redusere oppløsningen, men likevel beholde den magiske 1080 betegnelsen som kjennetegner full HD.

60fps er dog ved 1280x720 (HD-ready kvalitet) og gir 921 600 piksler/bilde x 60 bilder/sek = 55 296 000 piksler/sek hvilket er litt mer enn full HD-kvalitet i Norge (106,7% informasjonsmenge i forhold til vanlig HD)

"1080P Top Resolution! Stunning 1440x1080 (1080P) High Definition Video Recording! The Z1 takes video at the highest digital visual resolution available today, 1440 x 1080 HD@30FPS. 1440 x 1080 HD video means much more visual information, much greater clarity, brightness and detail than ever before.
                Capture High Speed Motion! Incredible 60FPS Video Recording Mode! With the high-speed image processor, fast HD 1280x720@60 frame per second can be taken, just like the movies. With this function, any scene can be taken in detail. Especially, capture high speed motion, such sports events".
                Last edited by nixxon; 18-01-09, 10:15.

Comment

Ser dere er langt inni en HD video diskusjon, men jeg vil bare skyte inn at det finnes dingser som KUN er en recorder, og ingenting annet. Ingen av de kan spille inn i HD, men de er veldig hendige å ha med i feltet til innspilling fra downlinken uten å ha med ett helt videokamera.

Page not found – New Generation Hobbies
                  Anders Hauge

www.hang.no - Norges nye HANG-side!

www.JetsOfBergen.no
                  rc.andersh.com

Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
                  Byggeblog FPV SailCam Easyglider
                  Byggeblog for Eurosporten
                  Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys

There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....

Comment

Originally posted by andersh View Post
                    Ser dere er langt inni en HD video diskusjon, men jeg vil bare skyte inn at det finnes dingser som KUN er en recorder, og ingenting annet. Ingen av de kan spille inn i HD, men de er veldig hendige å ha med i feltet til innspilling fra downlinken uten å ha med ett helt videokamera.

De ser jo ganske lekre ut da - litt iCam.

For øvrig tipper jeg vi er ferdige med HD videodiskusjonen.

Comment

Originally posted by andersh View Post
                      ..... de er veldig hendige å ha med i feltet til innspilling fra downlinken uten å ha med ett helt videokamera....
                      Bruker du noen av disse selv i dag, har du noe erfaring å dele? (Fysisk kvalitet, temperatur område (bruk i vinter norge), osv)

Comment

Nei, jeg var nær ved å bestille meg en slik, men da jeg så oppløsninge innså jeg at jeg har en lignende som jeg skal bruke.

Jeg har i årevis hatt en slik en: Gadget Reviews, Tech News & Insightful Buyer's Guides | Mr Gadget

Som jeg har brukt til videoavspiller på turer ol. Denne kan også spille inn så jeg har laget meg en kabel som går rett i Oracleboksen, samt laget til en ledning så denne kan kjøre direkte fra samme 12v kilden som mottaker/Oracle. Jeg er opptatt av å ikke måtte ha med en stabel med forskjellige batterier...
                        Anders Hauge

www.hang.no - Norges nye HANG-side!

www.JetsOfBergen.no
                        rc.andersh.com

Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
                        Byggeblog FPV SailCam Easyglider
                        Byggeblog for Eurosporten
                        Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys

There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....

Comment

Originally posted by Rally-Kåre View Post
                          Hei.
                          Som dekan sikkert har fått med dekan brukar eg ein Mini DV med a/v inn,
                          til opptakar for analoge videosignal.
                          Men no lurar eg på om det finnest noko andre opptakarar som gjer bedre videokvalitet.

Er det nokon som har erfaring med video fra td paragliding, hanggliding osv
                          som har brukt noko ana opptagar som kansje lagar bedre kvalitet????

Og om det er noko å henta på eit dyrt redigeringsprogram for video.

Alle svar og tipps motas med stor takk!!!
                          Hei . Jeg har mye film ifra hanggliding. Brukte et vanlig videokamera da, og gjorde det igår også da vi foretok noen slep etter motorfly. Kameraet jeg brukte igår var et Sony DCR-HC 62, og har vel alle inn og utganger en kan få bruk for. Kjempeopptak
                          Attached Files
                          Mvh
                          Gudmund

Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
                          Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

Comment

Bruker du noen av disse selv i dag, har du noe erfaring å dele? (Fysisk kvalitet, temperatur område (bruk i vinter norge), osv)
                            Jeg bruker opptakeren fra IF. Helt OK den.
                            Last edited by Trolllet; 20-01-09, 15:11.

Comment

Working...
                            X