Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pull pull side ror

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pull pull side ror

    Hei Det er første gangen jeg setter opp Pull pull på side ror. Det jeg spørr om er hur mye strekk skall det vare vajern. første gangen jeg satte opp det så var det mye strekk i vajern og det surrer i servot hela tiden.
    slakke av littt på vajer og det blev stille i servot men då litt slakke vajrar.
    Finns det noen oppskrift på hur mye strekk det skall vare i et pull pull system.
    Moki
    Hasse Øhlund.
    Sbach 40% New fuselage 3W 150cc. Carf Pits S12 3w 212cc. CARF GEE BEE Moki 215cc. Ekstrem Flight Edge 50cc. ++++++

  • #2
    Mine er stramme nok til at det ikke er noe slark i roret, men sånn at de ikke strammer helt forferdelig med maks utslag på roret.

    Du må bare prøve deg frem for å finne ut hva som er "riktig". Men det trenger ikke være veldig stramt!

    Comment


    • #3
      Originally posted by Moki View Post
      Hei Det er første gangen jeg setter opp Pull pull på side ror. Det jeg spørr om er hur mye strekk skall det vare vajern. første gangen jeg satte opp det så var det mye strekk i vajern og det surrer i servot hela tiden.
      slakke av littt på vajer og det blev stille i servot men då litt slakke vajrar.
      Finns det noen oppskrift på hur mye strekk det skall vare i et pull pull system.
      Moki
      Når du har rigget dette ferdig så skal det ikke kjennes mekanisk slakk i sideror. Servoen (e) skal heller uikke stå å "kneldre". Er det langt strekk bruker jeg å krysse de for at de skal gå i rett linje ut der de skal
      Mvh.
      Rolv Leirro

      Comment


      • #4
        Originally posted by Raptor View Post
        Når du har rigget dette ferdig så skal det ikke kjennes mekanisk slakk i sideror.
        Og dette oppnår man gjerne lenge før wirene er stramme... I alle fall i mine fly.
        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

        Comment

        Working...
        X