Announcement

Collapse
No announcement yet.

Streamer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Streamer

    Tenkte et lyst øyeblikk å feste på streamere på vingetuppene på en elektroseiler.. som streamere tenkte jeg å bruke 10-15 meter VHS-bånd. Har jo masse gamle kassetter liggende som aldri vil bli brukt mer.
    Er dette en dårlig ide ?
    Tenker mest på om det kan gi støy på radioen (35Mhz) med "metall"streamere blafrende i lufta..
    __________________________________________________ ___
    Jørn Kaasbøll
    Scale Warbirds of Norway

  • #2
    I min ungdom brukte vi lange VHSbånd-streamere på ymse fly ifm dogfight etc. Opplevde aldri forstyrrelser som jeg husker. (Men hvor godt husker man da...?)
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

    Comment


    • #3
      Hvorfor ikke bruke skikkelige streamere?
      på dem fleste butikkene dem selger skogs utstyr så har dem "merke bånd" som brukes til å merke trær som skal hugges. disse er tynne og lette og det er dem vi bruker til dogfight.
      et kjapt søk med google på "skog merkebånd" så fant jeg dette http://www.bottolfs-verksted.no/skog/utstyr.htm
      her har dem merkebånd i rød, blå og gul. ser lten vits i å bruke whs bånd som kan vikle seg inn i propeller og slikt, whs bånd er jo veldig sterke, mens merkebånd ryker når dem kommer i kontakt med propell samtidig så får du farger på dem også
      Roy Harald Amundsen
      Alias skjefen

      u-can-do 3d Giant med FTL45
      Reactor 3d med 55AX
      hobbico twin star med 2X GMS40
      Extra funtiger med 46 AX
      Flip 25 med 25 FX
      katana v2 70 med 70T
      telemaster med 61.

      edge 540 depron
      no liemit depron

      Esky lama v4
      Kyosho consept 30

      flere crawlere og masse 1:18 biler.

      Comment


      • #4
        Takk for svar !
        På elektroseileren så er det ikke det værste om propellen ikke kapper båndet.. Den er vel grei å få ned uansett..(bare å slå av trottel og lande ved første og beste mulighet) Verre er det dersom man skulle falle for fristelsen å bruke det til dog-fighter og at det vikler seg inn i stedet for å kappes..
        __________________________________________________ ___
        Jørn Kaasbøll
        Scale Warbirds of Norway

        Comment

        Working...
        X