Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvor får jeg tak i små låseskiver

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvor får jeg tak i små låseskiver

    Hei,
    jeg trenger en låseskive som vist på bildet under - den skal inn på en 1,5mm (d) aksling, så inne-diameterer (id) må være ca 1,25mm.

    Informasjon om noen som kan levere dette i Norge/utland mottas med takk.
    Attached Files
    Last edited by Quadrocopter; 25-07-09, 15:51.

  • #2
    Den skal brukes til å låse staget på innsiden av servo-hornet - se bilde under
    Attached Files

    Comment


    • #3
      Jeg har noen som fulgte med Dubro EZ-connectors, bare si fra dersom du kan bruke dem.
      Attached Files
      Last edited by bjeff; 25-07-09, 16:10.
      Anders Eiebakke
      90078513

      Comment


      • #4
        Originally posted by bjeff View Post
        Jeg har noen som fulgte med Dubro EZ-connectors, laster opp bilde om to strakser.

        Hvis pinnediameteren på hornfeste er 1,5mm så passer disse utmerket - hvor kjøpte du dem?

        !!! Fant dem hos Smallsize !!! - pokker Morten er i Spania på 3DMasters så da blir det ikke noe mer bygging før mandag
        Last edited by Quadrocopter; 25-07-09, 21:14. Reason: Fant de hos Smallsize

        Comment


        • #5
          Jeg har rota bort skyvelæret, men på en vanlig linjal ser det ut som 1,5 mm. Pianotråden på bildet er med sikkerhet 1,5 mm, og på øyemål ser det ut som identisk diameter.

          Mest sannsynlig kjøpte jeg dette fra Modellflybutikken. Jeg har fire stk, du får dem gjerne sånn at du ikke må vente i over et døgn på å bygge
          Last edited by bjeff; 25-07-09, 16:25.
          Anders Eiebakke
          90078513

          Comment


          • #6
            Originally posted by bjeff View Post
            Jeg har rota bort skyvelæret, men på en vanlig linjal ser det ut som 1,5 mm. Pianotråden på bildet er med sikkerhet 1,5 mm, og på øyemål ser det ut som identisk diameter.

            Mest sannsynlig kjøpte jeg dette fra Modellflybutikken. Jeg har fire stk, du får dem gjerne sånn at du ikke må vente i over et døgn på å bygge
            Fantastisk hyggelig med forum!

            Virkelig fint gjort av deg Bjeff.
            Hilsen Rune Marcussen

            MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
            T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
            JR DSX9

            Fitjar Modellflyklubb
            ---------------------------------------------------------------------------
            Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

            Comment


            • #7
              Takk til Bjeff for at byggekvelden ble reddet - ja slik er det å ha RC kollegaer i byen vi fikk jo en fin sightseeing på fly steder i Maridalen også....

              Men jeg er stadig på jakt etter noen som har slike smådeler i løsvekt så slipper man å kjøpe hele Dubro pushrod montering kit hver gang.

              Har sjekket blant annet Microfasteners USA men de hadde ikke.
              Last edited by Quadrocopter; 25-07-09, 23:23.

              Comment


              • #8
                ...Og jeg ble vist et flysted jeg ikke visste om, som var bedre enn der jeg pleier å fly , takker for den! Og selvsagt masse verdifull RC- og vind-informasjon. Rart hvor mye noen små verdiløse metalldingser kan kaste av seg.
                Anders Eiebakke
                90078513

                Comment


                • #9
                  Endelig fant jeg en leverandør og det var hos propell kilden min
                  AirCraft-World har MPJet sine QuickLock Washer i flere diametere til en billig penge.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by bjeff View Post
                    ...Og jeg ble vist et flysted jeg ikke visste om, som var bedre enn der jeg pleier å fly ,
                    Hei! Skulle gjerne visst hvor dette er! Mulig med en link på gulesider eller maps.google?
                    Bor 5 min unna og trives bare sånn passe med å fly over hodet på hundeluftere på Voldsløkka.... har hørt noe om en treningsbane for politihunder, men vet ikke hvor den er.
                    Med vennlig hilsen
                    Johannes Gjessing GMFK
                    || JETI DS-16 Carbon || Baudis FOSA F3F || TUD Freestyler 4 || Paritech DG303 Elan Acro 1:2,2 Turbin IQ 160+ SE ||

                    Comment


                    • #11
                      Her er kart og beskrivelse:

                      Flystripe i Oslo? Hva skjedde med Grønnmo? - (MFN) ModellflyNytt.no
                      Last edited by bjeff; 21-10-09, 14:23.
                      Anders Eiebakke
                      90078513

                      Comment

                      Working...
                      X