Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvordan anvender dere tegninger?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvordan anvender dere tegninger?

    hei.
    Har mottatt byggesett Spitfire IX 1:7

    Hvordan anvender dere medfølgende tegninger?

    Klipper dere ut deltegninger av vinger, kropp....?

    mvh
    T-Hawk el. park fly m/4k 27Mhz sender.
    Clearview simulator m/kontroller.
    Spitfire MK IX 1:7 byggeprosjekt

  • #2
    I "gamle dager" når jeg bygde modeller fra scratch så kopierte jeg delene på matpapir fra tegninger og tegnet på baksiden av dette igjen på balsaplatene.

    Når jeg hadde alle delene så festet jeg tegningen på byggeplata med matpapir oppå og satte opp spant og kropp o.l. direkte fra tegning.

    Originaltegningene holdt jeg i original stand.. ikke noe klipping eller lim-søl på disse. Så kan man bruke dem til å lage krasjdeler eller nye fly ved en senere anledning

    Håper det hjelper litt

    Comment


    • #3
      Ja, far og jeg brukte alltid enten bakepapir eller bare ren tynn film som vi la over tegningene. Det er det beste siden du ALLTID har noe som har limt sammen når du har gjort sideroret eller noe, så da er det greit å bare ødelegge bakepapiret enn tegninga, for tegninga er i slik nøyaktighet som regel, at du kan bygge nytt, om du krasjer flyet eller noe, og trenger "nye deler"
      Stein Arne Kjøraas

      Fly:

      1,6m trainer
      Graupner cherokee 1,6m "Brick"
      Multiplex Gemini
      Seagull Edge 540 2m /w 3w 28i "3d trainer"

      Hitec Aurora 9

      På vei inn:

      Pilot Sbach 29% w/Hacker A60 + + +

      Medlem av innherred modellflyklubb
      www.innherredmodellflyklubb.ning.no

      Comment


      • #4
        Uansett framgangsmåte; gå til nærmeste kopi-sjappe (feks Allkopi) og få noen skikkelige kopier. Det koster ikke så mye. Å ødelegge en tegning er helligbrøde, slik jeg ser det.

        I denne tråden kom det noen nyttige tips:
        Hvordan overføre deler fra tegning over på balsa? - (MFN) ModellflyNytt.no
        Anders Eiebakke
        90078513

        Comment

        Working...
        X