Announcement

Collapse
No announcement yet.

Festing av Cowling

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Festing av Cowling

    Hei

    Sliter med at skruene til å feste cowlingen stadig skrur seg ut av hardwoodblokkene.
    Resultatet blir at cowlingen løsner og skruehullene i denne blir stadig større
    Er det noen av dere der ute som har noen gode forslag, evt alternative festemåter?

  • #2
    På mine modeller bruker jeg små o-ringer i mellom to skiver. Det fungerer bra.
    Yngve Sekkenes

    http://www.artistic3d.net/index.php/...ne/97-bellanca

    Comment


    • #3
      skru inn skruene,ta dem ut igjen
      drypp superlim i hullene vent 5-10 min,
      sett inn skruene igjen,nå vil de sitte bedre

      Comment


      • #4
        Borer opp hardvedblokkene så jeg kan banke inn en bit innertube av Sullivan pushroder. Zapper dem fast og skrur skruene inn i tuben. Sitter godt.
        I tillegg setter jeg på små kabelgjennomføringsduppeditter i skruehullene i cowlingene. Har du gummibøssinger til servoer er disse ypperlige. Så fester jeg med skruer som har integrert skive på skruehodet. Dette gir god friksjon mot gummibøssingene.

        Gamle slitne saker rører jeg litt Tek7 inn i skruehullene på, skrur fast og lar det herde over natta før flyging. Sitter ofte lenge, og kan løsnes senere om man må...
        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

        Comment


        • #5
          Bruk plastskruer! Lav masse og lavere egenfrekvens gjør at de ikke løsner.
          Du finner alle små dimensjoner her: Micro Fasteners
          Tom Erik Smedal
          www.artistic3D.net
          www.photopia.no

          Comment


          • #6
            Takk for mange gode forslag folkens. Da er det bare å ta en tur ned på "rommet" mitt og iverksette

            Comment

            Working...
            X