Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mini sirkelsag ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Mini sirkelsag ?

    Hei!
    Noen som har tips på hvor man kan få kjøpt ei lita sirkelsag man kan ha på hobbyrommet for å bygge skala fly f.eks? eller Dukkehus m/møbler...
    Bjørnar, Trondheim
    bkhans-1@broadpark.no
    Fly; Jupiter, CombatWinge u/mot - sist sett rett mot sola på Gråkall'n.
    Heli; TT Raptor V2 50, T-Rex XL CCPM

  • #2
    vet ikke om så små sirkelsager. men på biltema har de en kontur sag. som er som en liten båndsag til under 500kr. det hadde kanskje vært noe. tror nesten jeg må kjøpe en selv
    Biltema | Hvorfor betale mer? - Biltema.no

    ellers så har de jo sånne sirkel sager til å holde i hånda som denne Biltema | Hvorfor betale mer? - Biltema.no og det går jo også å montere den oppned på en plate slik at den sitter fast. også er den jo veldig billig

    ps var kanskje sånn du mente?
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

    Comment


    • #3
      Prøv "Gubbdagis"... Eller Clas Ohlson om du vil.
      Audun Thinn
      Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

      Comment


      • #4
        På Norwegian Modellers julesalg newsletter er det en mini sirkelsag til kr. 599,- for 12-18V se på side 16 på denne linken.
        404 Not Found

        Comment


        • #5
          Jeg har god erfaring med produktene fra Proxxon. Dem leverer masse småverktøy, drill, fres, sirkelsag, løvsag, stikksag, pussere i ymse former osv. Omtrent som god Dremelkvalitet. Små fresebord og drillpress fins.
          Så langt har jeg bare vurdert å bytte ut den lille løvsaga i den store... Pga mindre lyd fra den store... Og må ha en stasjonær pusser... og... og...

          Sirkelsaga: PROXXON - Page not found
          Last edited by joo; 13-12-05, 13:59.
          Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

          Comment


          • #6
            Eller hva med å handle inn en bitte liten cnc fres. Da kan du lage mye rart!
            Odd Sundet
            http://www.imacnorge.no

            Comment


            • #7
              Originally posted by joo
              Jeg har god erfaring med produktene fra Proxxon. Dem leverer masse småverktøy, drill, fres, sirkelsag, løvsag, stikksag, pussere i ymse former osv. Omtrent som god Dremelkvalitet. Små fresebord og drillpress fins.
              Så langt har jeg bare vurdert å bytte ut den lille løvsaga i den store... Pga mindre lyd fra den store... Og må ha en stasjonær pusser... og... og...

              Sirkelsaga: PROXXON - Page not found
              Støtter opp om det! Jeg har mye Proxxon, det er dyrt, men det varer et hobbyliv ut. Tysk kvalitet.
              Har også en slik liten 12V bordsag (kjøpt tilbake i 1990? MiniCraft?), men den greier ikke mer enn å sage 10mm balsaplank til lister, og er ustabil i styringen.
              Velg heller kvalitet, selv om det svir litt i lommeboka. Og det er jo jul snart!

              Mvh Terje
              Mvh Terje Martinsen
              leder Modellflyseksjonen/NLF
              www.modellfly.info

              Comment


              • #8
                Har gjort en del undersøkelser tidligere og anbefaler Proxxon...
                Ken Bates
                Never Mind the Label

                Comment


                • #9
                  Micro precision table saw

                  Hei
                  Er selv på utkikk etter ei lita sag leste litt om proxxon på nettet, de har angivelig to typer mini sirkelsager pk-hobby selger de begge. Men har lest omtaler om saga spesielt den dyreste varianten, og de sier at den ikke er så god og presis. Jeg tenkte å bruke saga til å lage vingelister i hardved ca 0.5 cm x 0,5 cm lister selv i stedet for å kjøpe disse. Har mye gammel panel i boden som skulle egne seg godt om en får ei lita presis sag.
                  Ellers kom jeg over denne som visstnok skulle være veldig god
                  sjekk ut hjemmesiden
                  www.preac.com
                  Er det noen som har erfaringer med denne saga? Selges den i Norge? Ut fra prisen på hjemmesiden skulle denne bli billigere enn proxxon varianten, og i tillegg er den prisbelønt og visstnok superpresis. Noen som har erfaring??

                  Comment


                  • #10
                    Gå for saga som heter FK S/E fra proxxon. Vi har en sånn på byggerommet til Larvik modellflyklubb og det er nok den mest brukte maskinen der, veldig presis og lager nydelige kutt (operatøren har naturlig nok innvirkning på resultatet). Hos oss kjøpes det ikke lister lenger, bare flak som kuttes opp i skreddersydde lister.
                    Last edited by Jamie; 31-08-08, 09:22.

                    Comment


                    • #11
                      I Oslo

                      området finner du et godt utvalg av Proxxon produktene hos Bauhaus i Lier (Lier senteret). De har som regel at av Proxxon inne og mye annet fint. Hvergang jeg er der så finner jeg minst 3 nye verktøy eller ting jeg trenger...
                      Hans-Peter Röder
                      http://www.phoenix-rc.org/
                      www.jetsofnorway.no

                      Comment

                      Working...
                      X