Announcement

Collapse
No announcement yet.

fryser du på fingrene?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • fryser du på fingrene?

    Begynner å bli gammel nå, og liker ikke å fryse på fingren lenger.Tror denne skal hjelpe
    Attached Files
    Alt som kan fjernstyres.
    ---------------------------------------------
    The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
    Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
    Steinar Kvarme.

  • #2
    Grei løsning ja

    Bruker det originale vinddekslet til senderpulten min mye, øker tida man holder ut på hanget med mangegangen Men hjemmelagde løsninger går bra, slett ikke alle senderne man får kjøpt ferdiglaga ting til. Da kommer oppfinnsomhet lik din godt med!
    Er så gammel jeg at jeg funderer på å bygge inn to 20Watts varmeplater beregnet på MC-holker i en av pultene mine for å gjøre tilværelsen enda mer dekadent... Varmeelementer og to LiPo-batterier er innkjøpt så det er bare å komme i gang.
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

    Comment


    • #3
      Godt med litt beskyttelse når kulda setter inn. Selv har jeg sydd meg ei "muffe" av bevernylon, foret med "teddy". Åpning med borelås. Eneste ulempen er når man er alene, og forsøker å kaste... Det har jeg bare forsøkt en gang...

      Det med varme elementer hørtes interessant ut. Det må du lage en "oppskrift" på her på forumet joo. Selv har jeg prøvd sånne "kjemiske" varmeposer, men det ga litt lite effekt.
      http://www.phoenix-rc.org/
      http://www.glamdalrck.net
      http://www.scalewarbird.org/
      ---------------------------------------------------
      Flying is the second greatest thrill known to man, landing is the first

      Comment


      • #4
        får satse på flyvær i morra.Så får vi finne ut om man trenger varme elementer også.Ikke dum den med lipo og varmeplater.kjøp to til,så kan du ha disse i skoa
        Alt som kan fjernstyres.
        ---------------------------------------------
        The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
        Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
        Steinar Kvarme.

        Comment


        • #5
          Har fått bestemor til å strikke noen spesiallagde hansker/votter til formålet... får håpe på flyvær i helga, og teste de da.
          Hitec Eclipse 7
          Caliber 30
          Zoom 425
          Walkera 22E(halvdød)
          Calmato trainer 40
          + noen el. modeller

          Comment


          • #6
            for å spare seg for "bryet" med å installere "varmeovn" kan man kanskje kjøpe slike plater man koker i varmt vann for så å knekke de etterpå? varmer ganske godt!
            William Jul Ringkjøb
            Bodø MFK

            If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

            Comment


            • #7
              Skal lage et tips på det om jeg får kommet i gang med innebygd varmeovn i pulten ja Jan Petter!
              Har bygd ymse senderpulter fra scratch, også med overtrekksløsninger i bevernylon foret med teddyfor slik du antyder. Hadde på gamle MfN en kort artikkel om senderpult-mekking som ikke ble med over hit, men jeg tenkte å refreshe den og samtidig ta med delen om innebygd varme.
              Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

              Comment


              • #8
                kom igjen joo
                Finn igjen den gamle tråden

                Vi fryser her ute
                Tor Helseth
                Ålesund og Omegn Modellflyklubb

                Comment


                • #9
                  Gjør det behageligere å stå ute om høst - vinter mm og fly


                  The RAYDIOWARM™ range
                  is manufactured to the
                  highest standards, using only top quality materials. The unique RAYDIOWARM™ multilayer system offers effective weather and damage protection for your transmitter and gliders. The mitt also protects against cold, allowing you to stay out longer in freezing conditions.
                  Se bilde: http://www.raydiowarm.com/images/mittcloudnoglow.gif

                  Last edited by Guest; 03-12-06, 16:30.
                  mvh Kjetil Sandal
                  www.modellfly.no
                  -----------------------------------------------------------------------
                  Hvis flyet ikke vil taxe selv med full motor kan det være det ligger på rygg..

                  Comment

                  Working...
                  X