Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hadeland mfk på isen.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ser ut som en lur løsning med vingeskrue der - lik løsning som Extraen til Anders? Ser bra ut..

    Mulig jeg må jobbe overtid i helgen, så det kan se litt mørkt ut i skrivende stund.. :/

    Får se hvor mye som blir ferdig imorgen.. Dusteprosjekt, med dustedeadline.. :/ hehe..

    Men, nå gleder jeg meg i alle fall til EF Extraen, burde være her den .18.. Samt servoer den .17, reservedeler til Slick den .19, trekk den .14.. Mye greier.. Solgt unna en del ting jeg ikke bruker, så går ikke så langt unna 0,- totalt sett.. Hehe
    ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

    Comment


    • Originally posted by alflovvold View Post
      Ser ut som en lur løsning med vingeskrue der - lik løsning som Extraen til Anders? Ser bra ut..
      Tja, lur og lur. Vet ikke. Ser ut som man skrur vingen ned i "gulvet" i flyet istedet for horisontalt inn i vingen som er vanlig. Hadde samme løsning på en E-flite Extra jeg hadde. Det blir nok lettere å komme til da det ofte trangt å få på de horisontale skruene. Men man må bruke verktøy her, samt at vingen må antagelig klemmes hardt innpå for å få entret skruen. Så mister man sikkert skruen nedi kroppen fra tid til annen.
      Canopy er og festet med umbraco skruer. Der hadde jeg foretrukket magneter eller en hurtig lås. Dritt med verktøy hver gang man skal bytte batteri.

      Men forøvrig ser dette veldig bra ut. Alle åpninger i trekket er ferdige. Så nær som luftehullene under buken som beholdes lukket ved nitro oppsett.
      Litt stilg synes jeg er at servoene i halen er forsenket langt inn i kroppen. Slik at de ikke stikker ut av kroppen men er mer flush.

      Har gjort så langt jeg kommer nå i kveld.
      Nå regner jeg med jeg har motoren i hus i morgen og at jeg får tak i servoen jeg mangler.
      Da er det stort sett bare igjen å skru inn motor og tilpasse cowling, før radiooppsett og maiden
      Attached Files
      arhennie

      MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
      http://hadelandmfk.no/
      www.henniehobby.no/arne

      Comment


      • Da var denne kommet. Litt kjekkere å jobbe overtid idag når jeg fikk mld. at den var kommet postkontoret rett over gata.

        Fin sak! Blir spennende å prøve, tipper den er fin..

        ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

        Comment


        • Originally posted by alflovvold View Post
          Da var denne kommet. Litt kjekkere å jobbe overtid idag når jeg fikk mld. at den var kommet postkontoret rett over gata.

          Fin sak! Blir spennende å prøve, tipper den er fin..

          Jeg har også kjøpt meg en sånn. Gul/blå.
          Men husk en ting, dette er en av de eldste designene som er igjen hos EF. De kommer med en ny 60 på våren tror jeg det var.
          Men regner med at den er bedre enn yak'n din. Min blir en tro kopi av min store

          Har forresten fixet stripa i dag. Bilder kommer.

          Comment


          • Ja, ser at det er et nesten 3år gammelt design - men tipper den flyr godt alikevel. Når jeg så hva Palsor fikk til med 88" versjonen, så er jeg ikke i tvil om at det er en potent maskin. Men, da er det jo bare å flytte over oppsettet til den nye versjonen til våren da..?

            Ryddig og fint bygd modell, blir artig å teste den. Fin størrelse..

            ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

            Comment


            • Ja dette er en fin modell. Gleder meg til å få min.

              Comment


              • ikke noe rart du må jobbe overtid når du leke deg med montering i arbeidstiden hehe.. el eller brum på denne
                syntes det er like gøy å se på som det er å fly
                carl goldberg ultimate
                DJI S900
                piper pawnie el kjærre


                Futaba 14SG
                diverse epp tjafs
                Per-Egil Furuseth

                Comment


                • Disse er vel bygd for el.
                  Alf hater jo brum, så han skal hvertfall ha el

                  Comment


                  • Hehe ja sant nok, var litt vanskelig å komme igang idag.. Blir en laaang dag, tro meg..

                    Nja, jeg har faktisk blitt litt "overbevist" etter jeg har fått luftet Sbachen litt mer, bensin har definitivt sin plass. Nei, nå må jeg piske meg selv igang her.. *jobbe*

                    ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                    Comment


                    • Ok litt om det tråden handler om også. Bilder fra i dag.
                      Men det er hyggelig at dette har blitt en av de mest aktive trådene.
                      For dette handler sikkert om de flyene som skal fly her
                      Attached Files

                      Comment


                      • Reine stuebordet Blir det flyging imorgen da?
                        Trond Winger, søndagsflyger

                        EG MX2 106"
                        Ultimate 71"/DLE55
                        GB Yak55 2.2M/DLE55

                        Comment


                        • Håper det

                          Comment


                          • det så kjempeflott ut hvor lang ble banen?
                            Terje syvertsen
                            www.ModumModellSportklubb.com
                            3dhs edge mintor 38
                            C-arf edge dle 111 v3.
                            C-ARF extra 330l da 100.

                            Comment


                            • Ca 70 meter tror jeg, med muligheter for utvidelse

                              Comment


                              • Smukt..

                                Om jeg mot all formodning får snodd meg unna imorgen så tar jeg turen.. Sitter fortsatt på jobb, ahhhhhhh...
                                ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                                Comment

                                Working...
                                X